Toon posts:

windows 98 installeren op oude bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Luitjes,

Ik heb een probleem, wil Windows 98 SE installeren op deze bak. maar wanneer ik opstartflop er in doe krijg ik de volgende melding : "Disk 1/0 ERROR , of mist een regel in config.sys.

Heb alle opstartflops geprobeerd, 95 98 enz enz. Zelfs dos 6.22 start niet op. wie weet raad.

spec :

PENTIUM -S 100 MHZ _/-\o_

CHS 1085 mb HDD 8)
cd-rom speler

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Is de harddisk wel goed?
Test hem eens met bv een Maxtor Powerdiag ofzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
De HDD's zijn goed, heb er 2

1ste -> 1 GB :O
2de -> 6 GB :9~

Bios herkent ze, er stond al windows 98 op , maar moest alles effe opschonen. was zeer traag en stond veel troep op. HDD zijn goed.

Heeft iemand geen speciaal dos proggie waarmee je snel een command.com en cd-rom kan installen (net zoiets als windows opstart flop) ??? 8)7

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 18:08
probeer anders eens ultimate bootdisk.
http://www.startdisk.com/

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 09:09

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

doet je floppy drive t eigenlijk wel

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 18:08
Maar het lijkt er toch op dat er iets hardwarematigs niet helemaal lekker zit. Een simpele bootdisk moet toch echt booten, ook al zou een der harde schijven het begeven hebben....

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Verwijderd

Topicstarter
The Ultimate Boot Disk gedownload en geprobeerd,

VERWIJDER SCHIJF OF MEDIUM.
DRUK OP EEN TOETS

WERKT DUS NIET !!!!!

Kan iemand mij verder helpen, bios herkent hdd en floppy drive. btw alles heeft gewoon gewerkt.

Ik zou natuurlijk ook hdd eruit kunnen vissen en op ander pc aansluiten dan windows installen en weer terughangen..... iemand tips of opmerkingen hiervoor

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

in de BIOS de boot sequentie wel goed gezet?

dus omdat je van flop wil booten "a: rest"...

de genoemde foutmelding wijst er op dat ie een niet bootable device vind waar ie van kan booten...
Dus gewoon ff je bios instellingen goed zetten

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Is de bootsequence goed? Dus de volgorde waarin je wil opstarten. Bijv. eerst floppy, dan cd-rom en dan harde schijf. Check dat even. :)

Spuit 11. Laat m'n reply-venster te lang openstaan. |:(

[ Voor 21% gewijzigd door _the_crow_ op 10-11-2003 20:33 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En zoals gezegt is, werkt je floppydrive wel naar behoren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen kiezen A/C of C/A in bootsequent

allebei geprobeerd , allebei zelfde melding

Verwijder schijf of Medium , met de Ultimate Boot Disk.

Ik ga er maar een andere diskette drive injassen,

bedankt voor jully reacties; morgen horen jully of dit werkt :Z

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ik zou trouwens die 2de hd als eerste zetten, je mag er vanuit gaan dat de 6Gb van een nieuwe type is dan de 1Gb en daarmee ook sneller..

Verwijderd

Klinkt alsof je floppy drive gewoon kapot is. HDD kan het niet aan liggen, want dan zou ie iig op moeten starten vanaf floppy. Anders gewoon zoals je al zei, ff de HDD in een ander systeem hangen, WIN98 eropzetten en weer terugzetten in deze bak.

Bootsequence moet trouwens iig op A/C staan.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ander Floppy drive geinstalleerd, zeflde melding : Verwijder Schijf of Medium ... Druk op een Toets.. :9~ :(

Heb allebei de HDD"S geprobeerd..

Ik ga de HDD maar in een ander bak zetten en dan windows er op jassen, daarna weer terughangen in de oude bak.

Of heeft iemand nog andere ideen :r

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

moederbord vervangen

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 18:58:
Helaas, ander Floppy drive geinstalleerd, zeflde melding : Verwijder Schijf of Medium ... Druk op een Toets.. :9~ :(

Heb allebei de HDD"S geprobeerd..

Ik ga de HDD maar in een ander bak zetten en dan windows er op jassen, daarna weer terughangen in de oude bak.

Of heeft iemand nog andere ideen :r
Als je em toch opnieuw gaat installeren. Waarom boot je dan niet gewoon in DOS en installeer je de boel opnieuw ipv in DOS te booten dmv floppydisks?

Je hebt niet echt aangegeven of je de boel nou al geformat hebt of niet.. je wilde em alleen gaan opschonen :)

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 11-11-2003 21:31 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Ook een tape streamer met een Y kabel aan de floppy kabel vast gemaakt......
Zo ja sluit dan hier ff stroom op aan. nl. ooit een vergelijk baar probleem gehad, heeft 2 dagen gekost voor ik er achter was :(

Grutte Pier fansels

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2025
Just my 2 cents....

Je hebt het over een oude bak, is wellicht batterijtje leeg. Dan weet Bios ook niet goed wat ie moet doen.

CU Luno

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 09:09

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Heb je ook de kabels gewisseld, bij het wisselen van die floppy drive, want daar zit meestal het probleem. Die oude kabels kan je er namelijk ook nog ondersteboven instoppen, daar zaten nog niet van die leuke uitsparingagaatjes in, dat ie er maar op 1 manier in kon.

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh .. Rode gedeelte van IDE kabel altijd naar de voedingsbron toe ... :? TOCH

Nogmaals Windows 98 heeft gewoon gedraait op deze oude bak, alleen wilde hem helemaal opschonen ivm met traagheid en bestanden die niet meer gebruikt worden. Ik ga hem aan een neefje geven .

Maar ik denk dat ik die HDD van 6 GIG gewoon in mijn bak gooi en dan windows 98 er op jas. daarna terughangen en werken ....... atthans dat hoop ik dan maar.
Pagina: 1