[Word XP] opmaak van quotes vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Ik word er onderhand een beetje gestoord van 8)7

Ik heb een MS Word file met een lap tekst, hierin staan citaten verwerkt "Wat tekst hier over Pietje en Klara" (de quotes zijn smart quotes, d.w.z. de krullende quotes om-de-tekst).

Nu wil ik de opmaak veranderen, zeg lettergrootte 10 en italic. Afijn, CTRL + H:
Zoeken naar: "^?" (de " zijn hier ook smart quotes, deze heb ik uit het document gecopieerd)
Vervangen met: ^& dan even met het knopje opmaak bij 'lettertype' mijn eisen instellen en gaan. :)

^? staat voor elk willekeurig karakter
^& staat voor de zoektekst

:'( Had ik gedacht tenminste, hij vervangt niks :(
Het weghalen van de quotes helpt, maar dan vervangt hij natuurlijk de hele tekst |:(, ook weer niet de bedoeling.

Op google geven ze allemaal voorbeelden met een *, iets wat ik al vanaf het begin probeerde maar dat slikt mijn Word helemaal niet!

Iemand een idee?

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Je wilt dus alle ingevoegde quotes met behulp van de zoeken & vervangen functie in Word voorzien van een andere opmaak, als ik het goed begrijp. Ik heb even geprobeerd bij mij en het lukte niet meteen. Dit kwam doordat de "-haakjes in word 'krom' gezet worden (staat ergens bij automatische opmaak) en dat interpreteerd Word blijkbaar als een ander teken dan het gewone "-teken.

Bij mij werkt het als volgt wel:
Tik in het document "" en druk op enter Word vervangt nu de rechte aanhalingstekens door kromme. Kopieër vervolgens de "".
Zoeken & vervangenvenster openen ctrl+h
Klik in het verster zoeken naar en plak de "".
Klik op de knop meer.
Klik de optie jokertekens gebruiken aan.
Klik tussen de "" en klik op speciaal > Nul of meer tekens.
Klik in vervangen door en klik op de knop opmaak. Geef de gewenste opmaak op en druk op ok.
Klik tenslotte op alles vervangen.
Als het goed is, is de boel nu wel correct opgemaakt. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
:) :) _/-\o_ @ breinonline :) :)

Werkt perfect, nu snap ik ook wat ze op google bedoelen: De * staat voor "Nul of meer tekens", maar deze staat alleen in het lijstje wanneer je jokertekens aanvinkt! :z
Dit kwam doordat de "-haakjes in word 'krom' gezet worden (staat ergens bij automatische opmaak) en dat interpreteerd Word blijkbaar als een ander teken dan het gewone "-teken.
Dat zijn de "Smart Quotes" waar ze het op google ook over hadden. Staat wel zo netjes. Dat je deze moest kopieëren was ik ook achter.

Nogmaals bedankt voor de heldere uitleg en het stappenschema, dit scheelt een hoop werk!

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!