XLerate pro drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb een vraag over de drivers van mijn XLerate pro. Ik wil ze graag vervangen door andere drivers. Maar als ik de drivers verwijder, dan gaat ie iedere keer zoeken naar nieuwe hardware en de nieuwe drivers vinden de geluidskaart niet.
Heb ik nu de verkeerde drivers of moet ik de oude laten staan of misschien wat anders.

Vast bedankt, Bas

Normaal als de hardware naar drivers zoek verwijs ik naar de nieuwe drivers, maar dit is een executable.
Trouwens, deze topic hoort toch wel in Hardware of niet??

Tjielp... een vogel.

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm als de verkeerde drivers steeds opnieuw automatisch geinstalleerd worden, kun je de ' INF' files uit windopws\inf verwijderen, hiermee forceer je dat _jij_ aan moet geven waar hij de drivers vandaan gaat halen (bv. floppy of dir op je HDD)

Dit geldt alleen voor Windows 9X

Hamish

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
*** STOP ***

Niet de hele windows\inf dir. leeghalen.
Alleen de inf-fil voor de Terratec kaart.
Sorry voor de onduidelijkheid.

Hamish

Verwijderd

Bas, ik heb ook een XLerate Pro, en gebruik steeds de reference drivers van Aureal.
Als de drivers in een .EXE bestand staan, moet je dat bestand zowieso eerst uitpakken.

En het gedrag van PnP klopt: zodra je de dingen uit de device manager sloopt, vindt Windows ze opnieuw. En dan moet je gewoon de directory opgeven waar je de oude drivers hebt uitgepakt.
Hierzo kun je de uitgelekte 2048 drivers (met EAX) vinden.

Ik draai al een hele tijd op 2040 (heb 2048 nog niet geprobeerd) en dat bevalt prima.
Terratec blijft trouwens enorm in gebreke wat betreft driver updates. Lijkt wel S3 of Diamond...

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Het is gelukt hoor. :) Ik heb de drivers met EAX geinstalleerd, maar ik hoor geen verschil met EAX.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Hee, da's mooi dan, Bas.

Maareh, wat betreft EAX: technisch gezien is EAX inferieur aan A3D 2.0. De ellende is dat er nog een groot aantal titels is (m.n. wat oudere) dat slechts EAX ondersteunt. Dat zou nu ook op je Vortex2 moeten kunnen (maar dat heb ik nog niet geprobeerd).
Pagina: 1