Toon posts:

@Home, router & Dynamische DNS setting problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Jullie weten vast een hoop meer als ik over netwerken, en daarom vraag ik even jullie hulp:

De situatie is als volgt: @Home kabel i-net --> router (Edimax Br-6004+) --> 2 WinXP pc's (1x pro, 1x home).

@home heeft vandaag iets gewijzigt, en ze hebben ons een mail gestuurd dat ze onze DNS instellingen statisch hadden staan, en dat dat dus dynamisch moest, want de oude server ging uit. Die router vraagt via DHCP een ip aan @home, en dat werkt goed. Nu lees ik in de manual van de router dat DHCP ook betekent dat hij dynamisch DNS-en krijgt (tenminste dat begrijp ik..). Dus ik dacht dat @home zat te zeuren..

Vandaag zetten ze die server uit, en bij ons stopt het er mee.. In die router heb ik alle DNS-en er uit gegooit, maar hij krijgt blijkbaar geen nieuwe.. want dat werkt niet... ik kan in die router echter alleen een cp-nummer instellen (hostname) en aanzetten dat ik via DHCP een IP wil.
Als tussen oplossing heb ik nu de IP's van de DNS-en die @home dynamisch uitdeelt, met de hand in die router gezet (dat is dan dus statisch?) Maar of dat lang blijft werken betwijfel ik...

Een tweede vraagL ik zie dat er tussen "Lease verkregen" en "Lease verlopen", zo'n 6 dagen zit. Betekent dat dat ik elke 6 dagen die router aan en uit moet zetten? En dan weer met de hand die DNS-en er ik moet gaan zetten?

Bij voorbaat dank!! Bram

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 19:08:
Als tussen oplossing heb ik nu de IP's van de DNS-en die @home dynamisch uitdeelt, met de hand in die router gezet (dat is dan dus statisch?) Maar of dat lang blijft werken betwijfel ik...
Dat zal waarschijnlijk zeer lang blijven werken, want de DNS servers veranderen niet zo heel vaak. Dit is de eerste keer in 4 jaar tijd dat ik dat zie gebeuren bij @Home.

Verwijderd

heeft @home statische ip's (tenminste gekoppeld aan een mac adres ofzo) anders kan je wel eens problemen gaan krijgen met dubbele ip's.

je lease zal zich proberen te verlengen na een bepaald % van de verstreken leasetime. op 50 en 90% van de verstreken leasetime geloof ik. dus nee je hoeft niet te booten...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je moet idd het zooitje op DHCP zetten.
Je krijgt dan automatisch een IP adres van de DHCP server toegewezen van @Home.
Met dit IP adres krijg je ook een heleboel andere settings mee, waarond een x aantal DNS servers.

De leastijd van 6 dagen hoef je je weinig van aan te trekken. Als je router 24/7 aan staat, kun je er vrij zeker van zijn dat je het huidige IP adres voorlopig toegewezen krijgt.
Je hoeft hier niets voor te doen, dat regelt het DHCP protocol automatisch.

Ik raad je aan om eens te snuffelen met google om te kijken hoe DHCP nou echt werkt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor alle antwoorden. Dit topic kan dicht, want ik heb m'n lot-genoten al gevonden in:

Router + @Home COM21 modem : geen internet*/

Bedankt,

Bram