Toon posts:

[xp] NIS - internet traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo,

Ik heb vorige week norton internet security gekocht. Zit een firewall, virusscanner en antispam in. Sindsdien is internet een stuk trager.

Als ik bijv bij speedtest.nl een test doe, dan haal ik maar 108 connecties per minuut. Als ik de firewall uitschakel dan haal ik maarliefst 650 !. Het probleem zit dus duidelijk ergens bij norton firewall. Ik heb alle regels maar eens gedelete en ben het zooitje opnieuw gaan aanmaken. Echter dit geeft weer het zelfde resultaat. Zonder firewall draaien vind ik geen optie omdat ik ftp en webservertje heb lopen. Ook de downloads zijn iets trager met de firewall aan. Zonder firewall 110 kb/s met firewall 100kb/s.

Heeft iemand mischien enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?

Specs even want ik moet ze nog updaten in me sign.
-----------------
Intel p5 2533
asus p4p800 deluxe
2x512mb pc333 dane elec
ati 9700
2x80gb hdd
1x40gb hdd
1x80gb hdd extern usb 2
rme digi 96/8 pst
audigy 1 player
pinnacle pctv pro
Windows xp+sp1 en alle updates van windows update.
usb 2.0 hub
speedtouch usb modem (niet via hub)
adsl 1024/320
----------------

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 19:05 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:19
Probeer eens een firewall als Zonealarm oid. Je kan de rest van internet security gewoon apart installeren zonder de firewall :)

Verwijderd

Topicstarter
spokje schreef op 10 november 2003 @ 19:47:
Probeer eens een firewall als Zonealarm oid. Je kan de rest van internet security gewoon apart installeren zonder de firewall :)
Dat vind ik nog geen optie. Dit pakket is behoorlijk duur, en wil dit graag goed werkend hebben. Voordat ik iets ander probeer. ;)

Verwijderd

Symantec policy is, iig in USA: niet goed, binnen 30 dagen geld terug.

Ik weet dat dit geen oplossing is, maar als je nou eens eerst de trial had geprobeerd, dan was je hier achter gekomen zonder dat het je centjes kostte.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mischien nog een oplossing weet ? :) De software bevalt me verder goed namelijk

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Helaas, je bent niet de enige met het probleem. In het Bug forum komen talloze meldingen van "GoT doet het niet" dat terug te leiden is naar NIS.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
chem schreef op 16 november 2003 @ 15:00:
Helaas, je bent niet de enige met het probleem. In het Bug forum komen talloze meldingen van "GoT doet het niet" dat terug te leiden is naar NIS.
Ook andere websites met veel scripts duren urenlang voordat je ze op het scherm krijgt. Een hele bekende site is www.ib-groep.nl, met mijn Demon 8mbit lijntje duurt het met NIS2k4 bijna dikke 2,5 minuut voordat IE pas helemaal klaar is met laden. Ergste is, het probleem is al meer dan 3 maanden bekend... en nee nog geen patch of iets dergelijks. Norton suckt vreselijk dit jaar.
Mcafee 8.0 is ook niet echt een geweldige alternatieve oplossing omdat security center ellende word mee geinstalleerd en ook nog eens valse info geeft over de veiligheid van je pc (zie spam en privacy).
Pc cillin 2004 "schijnt" okay te zijn volgens CNET.com alhoewel ik me twijfels erover heb.

Echt goede home/personal virusscanners zijn er op dit moment denk ik niet. Misschien Kasperksy 4.5 maar die is niet echt gebruiksvriendelijk, zelfde geldt voor mcafee enterprise 7.10(bedoeld voor bedrijven enzo). Beide zeer goede scanners alleen, zonder enig tweaken vertragen ze windows iets teveel.
Pagina: 1