lo,
Ik heb vorige week norton internet security gekocht. Zit een firewall, virusscanner en antispam in. Sindsdien is internet een stuk trager.
Als ik bijv bij speedtest.nl een test doe, dan haal ik maar 108 connecties per minuut. Als ik de firewall uitschakel dan haal ik maarliefst 650 !. Het probleem zit dus duidelijk ergens bij norton firewall. Ik heb alle regels maar eens gedelete en ben het zooitje opnieuw gaan aanmaken. Echter dit geeft weer het zelfde resultaat. Zonder firewall draaien vind ik geen optie omdat ik ftp en webservertje heb lopen. Ook de downloads zijn iets trager met de firewall aan. Zonder firewall 110 kb/s met firewall 100kb/s.
Heeft iemand mischien enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Specs even want ik moet ze nog updaten in me sign.
-----------------
Intel p5 2533
asus p4p800 deluxe
2x512mb pc333 dane elec
ati 9700
2x80gb hdd
1x40gb hdd
1x80gb hdd extern usb 2
rme digi 96/8 pst
audigy 1 player
pinnacle pctv pro
Windows xp+sp1 en alle updates van windows update.
usb 2.0 hub
speedtouch usb modem (niet via hub)
adsl 1024/320
----------------
Ik heb vorige week norton internet security gekocht. Zit een firewall, virusscanner en antispam in. Sindsdien is internet een stuk trager.
Als ik bijv bij speedtest.nl een test doe, dan haal ik maar 108 connecties per minuut. Als ik de firewall uitschakel dan haal ik maarliefst 650 !. Het probleem zit dus duidelijk ergens bij norton firewall. Ik heb alle regels maar eens gedelete en ben het zooitje opnieuw gaan aanmaken. Echter dit geeft weer het zelfde resultaat. Zonder firewall draaien vind ik geen optie omdat ik ftp en webservertje heb lopen. Ook de downloads zijn iets trager met de firewall aan. Zonder firewall 110 kb/s met firewall 100kb/s.
Heeft iemand mischien enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Specs even want ik moet ze nog updaten in me sign.
-----------------
Intel p5 2533
asus p4p800 deluxe
2x512mb pc333 dane elec
ati 9700
2x80gb hdd
1x40gb hdd
1x80gb hdd extern usb 2
rme digi 96/8 pst
audigy 1 player
pinnacle pctv pro
Windows xp+sp1 en alle updates van windows update.
usb 2.0 hub
speedtouch usb modem (niet via hub)
adsl 1024/320
----------------
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 19:05 ]