Toon posts:

Wijzigen stationsaanduidingen onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb de search al geraadpleegd maar kan geen antwoord vinden voor mijn probleem dus probeer ik het zo.
In mijn systeem heb ik 3 harddisks zitten van elk 40 GB en alledrie opgedeeld in 2 partities van elk 20GB.

Situatie:

Disk 1
Part 1; Windows 2000 Pro
Part 2; Windows 2000 Pro Backup

Disk 2
Part 1; Windows XP Pro
Part 2; Windows XP Pro Backup

Disk 3
Part 1; Windows XP Pro
Part 2; Windows XP Pro Backup

Nu is het probleem dat in Windows 2000 en XP al mijn partities op 1 of andere manier altijd door elkaar gemixt worden, als voorbeeld: Mijn 2000 Pro install staat netjes op de C: maar de 2000 Pro Backup partitie die op dezelfde harddisk staat krijgt op 1 of andere manier de letter F toegewezen. Ok, geen probleem... In het configuratiescherm onder Systeembeheer staat Computerbeheer en daaronder schijfbeheer waar ik de partitieletters kan wijzigen en dat gaat vlekkeloos onder 2000 daar de opstartschijf gewoon als C wordt gezien en die kan ik met rust laten, ik wil namelijk alleen de andere letters in de goede volgorde zetten.

Onder XP lukt het me niet... Deze staat op de 2de schijf maar wordt binnen XP aangesproken als D partitie maar dat is hij niet, hij is eigenlijk de E schijf want de 1ste harddisk met windows 2000 en de backup partitie daarop moeten eigenlijk C en D zijn, ik wil er dus partitie E van maken maar dit lukt mij niet onder schijfbeheer omdat deze niet de partitieletter van de actieve harddisk kan wijzigen.
Wie kan mij hiermee helpen om dit probleem op te lossen dat zou gewoon superrelaxed zijn.

Alvast bedankt!!!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Misschien dat het met Partition magic lukt, ik weet alleen niet zeker of je wel schijfletters van actieve partities kan wijzigen.

Oja, met de search kan je ook een heleboel vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door thejoker80 op 10-11-2003 19:01 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ga nog eens lezen, verhaal is me niet duidelijk geloof ik.

Volgens mij is jouw situatie nu zo?

HD 1 = C en D

HD 2 erbij

HD 1 = C en E
HD 2 = D en F

HD 3 erbij

HD 1 = C + F
HD 2 = D + G
HD 3 = E + H

Deze situatie onstaat als je normaal de partities aanmaakt namelijk.

Anders wordt het als je je tweede en derde schijf als extended partition aanmaakt.

Dan krijg je nl. wél

HD 1 = C + D
HD 2 = E + F
HD 3 = G + H

Zo heb ik het althans voor elkaar gekregen met behulp van Partition Magic. Ik had nl. altijd het probleem welke partitie nu echt op welke HD stond en ik heb er vier + CD + DVD.

[ Voor 115% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2003 19:31 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat klopt helemaal wat jij zegt...
Ik ben nu nog in de beginfase met mijn windows zeg maar, dus alles is kaal, als ik nu fdisk over mijn 2de en 3de partitie draai kan ik er dan voor kiezen om deze meteen extended partitioneren?? Ik vind het namelijk niet erg om nog alles een keer te installeren... als het dan maar goed is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 19:57 . Reden: ff wat duidelijker gemaakt ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mooi.... een herinstallatie dus.

Yep, zoals ik het deed gaat het werken. Je houdt helaas op HD 2 en 3 een (kleine) partitie over die je niet gebruiken gaat. Heb even de kennis niet paraat waarom die twee partities ontstaan. Dacht dat dit met extended partities op een andere dan HD 1 altijd het geval was.

Trouwens, als het bij mij werkt, werkt het bij jou uiteraard ook. Was wel even werk maar ik weet nu als ik een HD uit mijn kast trek welke partities (lees bestanden) erop staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2003 20:11 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt van 8mb ofzo? Of wordt het ook echt gezien als een partitie, dus dat het een schijfletter krijgt? In ieder geval keitop :) Kan nu lekker alles indelen zoals ik het wil :7

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 20:14:
Je bedoelt van 8mb ofzo? Of wordt het ook echt gezien als een partitie, dus dat het een schijfletter krijgt? In ieder geval keitop :) Kan nu lekker alles indelen zoals ik het wil :7
Ja zoiets. Maar op, bij mij, 4 x 120 GB maakte mij het niet uit.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 10 november 2003 @ 21:00:
[...]

Ja zoiets. Maar op, bij mij, 4 x 120 GB maakte mij het niet uit.
4x 120 gb.... hmmm veel mp3tjes zeker :D Wil ik ook wel maar heb ook nog een dure auto die getuned wil worden enzo :D maar ik ga het proberen en ik post straks even of het gelukt is :)

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1