layer resizen voor snijranden

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
ik heb got al aardig afgezocht maar ik heb het volgende.

ik heb een flyer opgemaakt in Photoshop7 nu heb ik een creatieve achtergrond gemaakt maar voor de drukker moet ik dus een snijrand van 3 mm aan elke kant hebben. Het is me per ongeluk al een keer gelukt maar ik wil dus alleen de achtergrond layer resizen.

Ik weet dat je gewoon je canvas kan resizen en dan handmatig de layer vergroten. Maar iets zegt me dat het ook makkelijker kan door het canvas aan te passen en dan tegelijkertijd de achtergrond layer te vergroten.

Pura Vida

• Willem
  • Laatst online: 19-08 23:05
Pff wat een moeite, eerst 't één, dan het ander.. :D

Zou het gewoon ook lekker zo doen: Eerst canvas vergroten, daarna achtergrond schalen. Daarnaast is het misschien niet geheel onverstandig om het de volgende keer in een opmaak programma op te maken in plaats van in een fotobewerkingsprogamma ;)

Gebruik de programma's waar ze voor gemaakt zijn :)

Plus dat je ook nog eens minder 'gezeik' hebt met je drukker als je bijv. quark of indesign aanlevert

[ Voor 4% gewijzigd door Willem op 10-11-2003 19:13 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Maverick2001
  • Nu online

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Beetje zure reactie als ik het zeggen mag hoor. Mijn enige vraag was of het daarwerkelijk mogelijk is! Daarnaast wat is er mis met photoshop voor het maken van flyers?

[ Voor 10% gewijzigd door Maverick2001 op 10-11-2003 19:29 ]

Pura Vida

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
photoshop is bedoelt voor fotobewerkingen, voor flyers heb je illustrator oid :) Maar maakt niet uit, heel veel werken gewoon met fotosoep hoor :p

volgens mij is er geen andere manier in PS.. :|

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Maverick2001 schreef op 10 november 2003 @ 19:29:
Beetje zure reactie als ik het zeggen mag hoor. Mijn enige vraag was of het daarwerkelijk mogelijk is! Daarnaast wat is er mis met photoshop voor het maken van flyers?
1) Ook je vectorwerk, of werk wat in vector zou kunnen, wordt gepixeld.
Je ziet dit in het eindresultaat.
2) Het uiteindelijke bestand wordt vaak groter dan nodig.
3) De drukker zal het nu eerst zelf hoogstwaarschijnlijk nog in een opmaakprogramma moeten plaatsen, voordat het de RiP in kan.

• Willem
Maverick2001:
Beetje zure reactie als ik het zeggen mag hoor.
Want :?
Maverick2001:
Mijn enige vraag was of het daarwerkelijk mogelijk is! Daarnaast wat is er mis met photoshop voor het maken van flyers?
Zoals ik al zei, ja; En Photoshop is om manipulaties op foto's mee uit te voeren, niet om drukwerk in op te maken, daar zijn namelijk andere programma's voor. Iets anders is als je bijvoorbeeld een achtergrond lytho neemt en die bewerkt in Photoshop, en deze in een opmaakprogramma a la Quark of InDesign (e-ven-tu-eel Illustrator) importeert (plaatst) en daaroverheen de tekst zet.

Beter, sneller, scherper etc....

edit:
maar; je hoeft het natuurlijk allemaal niet te geloven he

[ Voor 6% gewijzigd door Willem op 10-11-2003 21:13 ]

• Dark Blue
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem169 schreef op 10 november 2003 @ 21:11:
[...]
edit:
Die willem :D
Ik geloof dat jij je vandaag wel een beetje de gebeten hond voelt he? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Maverick2001
  • Nu online

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
willem169 schreef op 10 november 2003 @ 21:11:
[...]

Want :?

[...]

Zoals ik al zei, ja; En Photoshop is om manipulaties op foto's mee uit te voeren, niet om drukwerk in op te maken, daar zijn namelijk andere programma's voor. Iets anders is als je bijvoorbeeld een achtergrond lytho neemt en die bewerkt in Photoshop, en deze in een opmaakprogramma a la Quark of InDesign (e-ven-tu-eel Illustrator) importeert (plaatst) en daaroverheen de tekst zet.

Beter, sneller, scherper etc....

edit:
Gaat lekker of topic maar ik kan prima uit de voeten met PS en ik ken ook genoeg die daar mee flyers opmaken. Daarnaast lever ik het gewoon als tiff bij de drukker aan en heb nog nooit klachten gehad!

Pura Vida

• Willem
Dark Blue:
Die willem :D
Ik geloof dat jij je vandaag wel een beetje de gebeten hond voelt he? :)
-20 overbodig/offtopic/lekker belangrijk
Maverick2001:
Gaat lekker of topic maar ik kan prima uit de voeten met PS en ik ken ook genoeg die daar mee flyers opmaken. Daarnaast lever ik het gewoon als tiff bij de drukker aan en heb nog nooit klachten gehad!
Gelukkig maar en wat zeur je dan :?
Sorry hoor maar dan heeft dit hele topic geen zin

• Fluxie
  • Laatst online: 16-08 17:19
Maverick2001 schreef op 10 november 2003 @ 18:48:
Ik weet dat je gewoon je canvas kan resizen en dan handmatig de layer vergroten. Maar iets zegt me dat het ook makkelijker kan door het canvas aan te passen en dan tegelijkertijd de achtergrond layer te vergroten.
Het is niet mogelijk om het canvas te vergroten en daarbij opgeven welke layers je mee wil vergroten, je zal dus inderdaad 2 handelingen moeten verrichten. Ik vind het erg vreemd dat je de achtergrond wil vergroten om een snijrand toe te voegen, lijkt mij nutteloos iets te vergroten waarvan je weet dat het eraf gesneden zal worden.

Zet je tiff liever in een opmaak programma, hier kan je de snijrand gewoon instellen en kan je zelfs rekening houden met eventuele overprint. Willem196 gaat ook zeker niet offtopic, hij geeft aan wat de normale gang van zaken is als je een flyer ontwerpt.
Als je al vaker drukwerk hebt afgeleverd, dan zou je toch moeten weten dat er bij drukwerk altijd rekening gehouden moet worden met het plano snijden van het drukwerk.

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

• Willem
Thank you.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sorry hoor, maar dit is toch allemaal overbodig, Maverick2001 vraagt hoe hij het kan doen in photoshop, en iedereen begint over dat ie het beter in in illustrator/quarck kan doen. dat is toch zijn vraag niet. al zou hij het graag in paint doen, wie zijn wij dan om daarin tegen te gaan?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Maverick2001
  • Nu online

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Magic schreef op 10 november 2003 @ 22:04:
sorry hoor, maar dit is toch allemaal overbodig, Maverick2001 vraagt hoe hij het kan doen in photoshop, en iedereen begint over dat ie het beter in in illustrator/quarck kan doen. dat is toch zijn vraag niet. al zou hij het graag in paint doen, wie zijn wij dan om daarin tegen te gaan?
Dankjewel. Het boeit me ook niet echt wat iemand er van vindt dat ik het in PS opmaak. Ik stelde gewoon een vraag. En als iemand zegt dat het echt niet mogelijk is dan accepteer ik het. By the way weet ik heel goed dat ik rekening moet houden met snijranden en het gaat er ook niet om dat het niet lukt ofzo ik vroeg me gewoon af of het mogelijk was meer niet. Ik hoef geen discussie over dit onderwerp. Dus wat mij betreft een slotje!

Pura Vida

• Willem
@Magic: Doh. Hij geeft zelf al aan dat je het kan doen dmv het canvas vergroten en dan de achtergrond layer mee te schalen. Daar had hij geen zin in, maar verwerpt wel alle andere input.

Spijt me hartelijk maar dan had je netzogoed geen topic hoeven openen.
Wat jouw post net zo goed overbodig maakt als je even had gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 10-11-2003 22:12 ]

• Maverick2001
  • Nu online

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
willem169 schreef op 10 november 2003 @ 22:11:
@Magic: Doh. Hij geeft zelf al aan dat je het kan doen dmv het canvas vergroten en dan de achtergrond layer mee te schalen. Daar had hij geen zin in, maar verwerpt wel alle andere input.

Spijt me hartelijk maar dan had je netzogoed geen topic hoeven openen.
Wat jouw post net zo goed overbodig maakt als je even had gelezen.
Ik verwerp helemaal nix. En ik sta ook zeker open voor andere opties (waar ik ook zeker naar ga kijken). Maar het antwoord op de vraag daar ging het me om.

Pura Vida

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04

crisp

Devver

Pixelated

dit gaat echt nergens meer over...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.