snelheid en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
de titel doet miss anders vermoeden, en miss is t een ontzettend domme vraag maar...

Ik wil er dus geheugen bij kopen, dit wordt een sdram-dimm kaartje van 256 mb, nou wilt de pcboer weten wat de snelheid is van het moederbord als ik het goed heb, iets over een snelheid van 100 mhz of 133 mhz, en welke van de 2 ik dan had.

Mijn vraag is dus, hoe kom ik hier achter. Ik kon het zo snel in de faq niet vinden mijn excuses als t al een keer is voorbij gekomen.

Pentium 3, 1 ghz

Verwijderd

welk moederbord heb je?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Kijk in de handleiding van je moederbord, als je die niet hebt, kan je het vast wel op internet vinden.
Merk en type staat 9 van de 10 keer op het moederbord zelf tussen de pci sloten.
In het BIOS kijken is ook nog een mogelijkheid.

Als je het niet kan vinden, dan probeer het met het programma Sisoft Sandra. Deze kan je hier vinden.

Succes

[ Voor 34% gewijzigd door _Rayman_ op 10-11-2003 18:50 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh pc 133 sdram kan je ook gewoon in een mobo slaan die pc100 gebruikt.
dus ik zie het probleem niet :?
gewoon 133 erin zetten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
chucky666 schreef op 10 november 2003 @ 18:53:
euh pc 133 sdram kan je ook gewoon in een mobo slaan die pc100 gebruikt.
dus ik zie het probleem niet :?
gewoon 133 erin zetten.
zelfde idee hier! :)
kan je 100 MHz uberhaupt nog wel krijgen? :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Puppetmaster schreef op 10 november 2003 @ 18:56:
[...]

zelfde idee hier! :)
kan je 100 MHz uberhaupt nog wel krijgen? :?
ja, maar is duurder dan pc133 :)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Nogal basic maarja..
ik zou ff aida32 downloaden dan weet je het zeker. Waarschijnlijk kun je die dingen 2e hands ook heel goedkoop kopen.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

die 100mhz DIMM moet vaak double sided zijn.. Dat is het probleem bij mijn huidige pc.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

o nog wat.
je wil er 256 mb bij gooien.
maar hoeveel heb je er nu al inzitten ?
als je er nu al 256 in hebt zitten dan krijg je dadelijk allemaal leuke fouten in windowsME.
die kan niet goed met 512 en hoger overweg ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38

Exigence

dnkroz

Pendaco schreef op 10 november 2003 @ 18:40:
de titel doet miss anders vermoeden, en miss is t een ontzettend domme vraag maar...

Ik wil er dus geheugen bij kopen, dit wordt een sdram-dimm kaartje van 256 mb, nou wilt de pcboer weten wat de snelheid is van het moederbord als ik het goed heb, iets over een snelheid van 100 mhz of 133 mhz, en welke van de 2 ik dan had.

Mijn vraag is dus, hoe kom ik hier achter. Ik kon het zo snel in de faq niet vinden mijn excuses als t al een keer is voorbij gekomen.

Pentium 3, 1 ghz
Met 133 MHz SDRAM zit je altijd goed, dit past altijd. En dit is ook wat je nodig hebt :) Want de Pentium III beschikt over een bussnelheid van 133 MHz, en dus heb je logischerwijs ook 133 MHz SDRAM nodig.

Wist die pc-boer dat niet dan :?

EDIT:
chucky666 schreef op 10 november 2003 @ 19:05:
o nog wat.
je wil er 256 mb bij gooien.
maar hoeveel heb je er nu al inzitten ?
als je er nu al 256 in hebt zitten dan krijg je dadelijk allemaal leuke fouten in windowsME.
die kan niet goed met 512 en hoger overweg ;)
En nou mag jij mij uitleggen waarom niet :X

[ Voor 19% gewijzigd door Exigence op 10-11-2003 19:07 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
erik9287nl schreef op 10 november 2003 @ 19:06:
[...]

En nou mag jij mij uitleggen waarom niet :X
Het is toch wel algemeen bekend dat Windows 9x (en dus ook ME) versies niet goed overweg kunnen met meer dan 511 MB (512 MB en meer dus). Als je dat nog niet wist dan loop je toch wel een beetje achter ;) Er zijn meer dan genoeg topics over te vinden: [search=Windows ME + meer dan 512 MB geheugen]

The devil is in the details.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dat heb ik persoonlijk zelf nog nooit meegemaakt, terwijl ik veel pc's met 512 en Me onder handen heb gehad.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

MaRc0 schreef op 10 november 2003 @ 19:19:
[...]
Het is toch wel algemeen bekend dat Windows 9x (en dus ook ME) versies niet goed overweg kunnen met meer dan 511 MB (512 MB en meer dus). Als je dat nog niet wist dan loop je toch wel een beetje achter ;) Er zijn meer dan genoeg topics over te vinden: [search=Windows ME + meer dan 512 MB geheugen]
zelfs bij 256 begint windows 98 al irritant te doen :X
ik zit nu noodgewongen opgescheept met een 2 gieg schijfje in m'n Duron 1300 met 256mb DDRam en het is echt niet normaal zo slecht draait het :X BSOD bij het afsluiten, programma's die random 'out of memory' error geven enz. :'(

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
tenx voor de reacties, en dat van windows me met t geheugenprobleem wist ik niets van, terwijl ik toch niet zo heel erg achterloop ;)

Er zit nou maar een kaartje van 128 mb in, die er standaard bij inzat.
Ik weet t, t is niet veel maar dat ding is nou al zo'n 3 jaar oud vandaar.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
erik9287nl schreef op 10 november 2003 @ 19:06:
Want de Pentium III beschikt over een bussnelheid van 133 MHz, en dus heb je logischerwijs ook 133 MHz SDRAM nodig.

Wist die pc-boer dat niet dan :?
Er zijn nogal wat PIII's met een FSB van 100 MHz hoor. (450 t/m 1000, waarbij sommige modellen zowel als 100 als 133 MHz FSB voorkomen).

De PIII 1000 heeft de letter 'B' in de naam indien het degene is met de 133 FSB. (geldt voor alle PIII's die in 2 smaakjes komen)

Ontopic: Lees je mobo boekje / ga je BIOS in / gebruik SiSoft / Kijk wat er op je CPU verpakking staat / Kijk wat op je huidige module staat.

133 MHz modules werken ook op 100, maar er is een hele populaire mobo reeks (die met dé 440BX chipset) en die pakt de meeste huidige PC133 modules niet, omdat de opbouw van deze chips anders is.

Als je er niet zelf uitkomt welke je nodig hebt, koop dan 133 (goedkoper) en vraag of je het indien nodig mag omruilen voor PC100.

En dat probleem met W98 is allang geadresseerd, en er staat een oplossing in de MS Database.

Einde topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 10-11-2003 20:21 ]

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit is best wel erg simpel. Ga na wat voor een mobo je hebt, op welke FSB de CPU draait en check dan hoeveel/welk geheugen je maximaal daarop kunt plaatsen. Dat kun je allemaal echt wel via de FAQ van dit subforum terugvinden. Lees gewoon de hele FAQ op je gemak door, dan kom je de antwoorden vanzelf tegen ;)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.