FAT 32 naar NTFS probleem.

Pagina: 1
Acties:

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
Ik wil 1 van mijn schijven naar het NTFS systeem converteren. Ik had al gezocht en met het commando: Convert D: /fs:ntfs zou het moeten lukken zonder dat ik de data kwijt zou raken.

Zodra ik deze line wil uitvoeren krijg ik de volgende melding:
Het type bestandssysteem is FAT32.
Convert kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door
een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GE
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? (J/N)

Iemand een idee wat dat inhoud en wat de gevolgen zijn?

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt blijkbaar een proggie draaien dat een bestand op die schijf gebruikt. Bijv. een virusscanner, of iets anders. Kijk even in je tasklist. Mocht je daar niks vinden, en je weet zeker dat alle andere programma's niet draaien, dan kan je gewoon JA antwoorden. Windows zal dan de D: schijf geforceerd afkoppelen en omzetten naar NTFS.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Je kan ook partion magic gebruiken om van fat 32 naar ntfs te converteren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan gewoonlijk geen kwaad, maar dan kun je in de tussentijd niks met deze schijf doen (niet dat het nodig zou zijn :+ ). Zulke meldingen krijg je bijvoorbeeld wanneer Windows op deze partitie staat, er programma's op deze partitie staan die nog open zijn (achtegrondstuff bijvoorbeeld?), etcetera :) Als de schijf wordt ontkoppeld, dan zullen deze programma's vanzelfsprekend afgebroken worden; heb je bijv een document in Word open staan, dan moet je deze eerst opslaan, etc.. Het kan dus geen kwaad.

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
OK dan zal ik het eens proberen.

Het is gelukt met behoud van alle data!!

[ Voor 41% gewijzigd door SideBuster op 10-11-2003 18:52 . Reden: Update ]

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44
als je voor Nee kiest zal hij gewoon de conversie uitvoeren bij de volgende boot trouwens.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
hm, is het safer om het met pmagic te doen? IK heb namelijk al heel lang, nog steeds 1 fat32 schijf in me pc zitten, en voor de rest ntfs, maar ik ben bang voor data verlies, ik had gehoord dat die conversie vaak fout ging :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44
nee hoor, werkt prima. mijn ervaring is juist dat fat32 bij een onverhoopte crash eerder data verliest dan NTFS.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trouwens, je hebt meer voordeel van NTFS performance wanneer je de partitie van scratch af maak in plaats van om uit FAT32 te converteren, dit ivm de clustergrootte dat tijdens de conversie ongewijzig blijft. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" ;)

Verwijderd

Hoi,
P5ycho schreef op 10 november 2003 @ 23:25:
als je voor Nee kiest zal hij gewoon de conversie uitvoeren bij de volgende boot trouwens.
Ik had ook de melding dat convert niet kan worden uitgevoerd. Dus hier ff op het forum gekeken, en kwam dit berichtje tegen.
Vol goede moed "nee" gekozen, en gereboot, in de verwachting dat de conversie uitgevoerd zou worden.
Dat gebeurde dus niet, helaas.... ;(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders kies je Y(es)? In dit geval wel gewoon alle achtergrondstuff uitschakelen :)

edit:
Trouwens, het is eigenlijk niet de bedoeling om oude topics te recyclen voor nieuwe op zichzelf staande problemen .. Dan weet je het voor de volgende keer ;) Gewoon in een nieuwe topicstart vermelden wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht en uitgevonden ($insert links) enzo :) Zie ook het [forumgedrag]forumgedrag[/] gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] wat betreft voorbereiding en topicstarts B)

[ Voor 72% gewijzigd door BalusC op 05-05-2004 12:40 ]

Pagina: 1