[R9800] Te traag + vastlopers in sommige spellen

Pagina: 1
Acties:

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb al langere tijd problemen met video. Iets minder snel als eerst. procent of 20. En in bepaalde games veel minder als je verwacht van een 9800 pro. De rest van mijn bak P4 2,2 northwood 400 fsb. Tijdje overgeklokt gehad en op 1.7 volt gedraait. Dacht dat ie beetje leet aan Northwood Sudden Death Syndrom of iets in die volgorde. Maar hij is nog steeds stabiel onder belasting.

Ook, ik omschrijv precies problemen. Mindere snelheid. Sommige plaatsen veel minder snelheid. Dacht dat mijn iets tragere proc er in verhouding mee van doen had. Ik had crashes op de raarste plaatsen. Kan een hele dag 3dmark draaien stabiel. En bij opstarten van mohaa. Nu ook Jedi acedemy. En meer. Volgensmij vooral OpenGL. Als ik iets openieuw instaleer doet ie het weer +- 2x opstarten. Als het spel/ aplicatie maar opgestart is dan komt het wel goed. Memtest 0 errors. Benchen geen probleem. Burn in geen probleem. Wel vage crashes.

Die crashes. Windows geeft dan error en dan is het reboot.

Na dingen geprobeert als andere bios chip met nieuwere bios. CMOS gecleared. Alles getest dus. Voltages goed. Ik weet het niet meer.

Nu wouw ik eens omega drivers erop gooien. Bij verwijderen van oude drivers hiervoor. 3.7 stond er Radeon 9800 pro. En wat gek was. ook radeon 9800 pro secondary pci.

WTF, ik heb echt maar 1 9800 pro :). Dus ik dat verwijderen. Start ie op secondary 9800 detected en instaleerd ie het mooi. Nu krijg ik in software bij aanklikken van ati display driver een rundll32.exe fout. kan nix meer verwijderen dus :S. Apparaat beheer staat gewoon

Beeldschermadapter
- radeon 9800 pro
- radeon 9800 pro - secondary

Pff. Dat zal de fout dan wel zijn. Maar hoe verhelp ik dat dan? :S

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat je er 2 ziet klopt dat hoort zo ;)

heb je de drivers van je mobo geinstalleerd :?
dus nieuwste drivers mobo/ nieuwste directx/ nieuwste cat 3.9 drivers.
en hoe warm wordt je systeem ?

[ Voor 67% gewijzigd door chucky666 op 10-11-2003 18:49 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21
die secondary hoort er gewoon bij hoor! :)
das voor als je een 2e beeldscherm wilt aansluiten...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09
Heeft het misschien iets met je BIOS instellingen te maken?
Ik meen mij te herinneren in een topic te hebben gelezen dat als je AGP Fastwrites (ofzoiets) aan hebt staan met een AGP 8x kaart dat dat niet echt goed werkt.
Ik kan het echter mis hebben.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• roedie
agp fastwrite uit. Bios cacheble van system en video uit. Bios nog een keer geupdate. nix :S. Hij (de kast) staat open en te warm kan ie niet worden. Onder stress houd ie het ook. Het is met iets van resolutie refresh veranderen. Of iets loaden in het video mem ofzo.

[ Voor 49% gewijzigd door roedie op 10-11-2003 20:38 ]

• roedie
met een beetje geluk is het het virus W32.pinfi

Vat allemaal .exe files enzo. Dus dat zou wel kunnen kloppen. mijn hele bak zit er mee onder :S
Pagina: 1