Toon posts:

[W2k] Add/Remove Programs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op onze Microsoft 2000 Small Business Server hebben wij het volgende probleem. Als je via het Control Panel op Add/Remove Programs klikt gebeurd er niks.

Iemand tips hoe of waar dit te herstellen?

Verwijderd

Een keertje rebooten kan ook wel eens helpen, maar dat heb je vast al geprobeerd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 18:29:
Een keertje rebooten kan ook wel eens helpen, maar dat heb je vast al geprobeerd...
Ja, inderdaad! We zijn dat ondertussen wel gewend dat bij Microsoft Software rebooten vaak nog weleens wil helpen :P

Edit: Ik dacht zo slim te zijn om even een snelkoppeling te maken, zodat ik eventueel zou kunnen achterhalen welk bestand hij aanroept, maar helaas dat gaat dus niet.

Het is voor ons een zeer groot probleem, want je installeerd/verwijderd nog weleens wat software van de server. Voor Terminal Server is het toch nodig dat je het via de Add/Remove Software methode doet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 18:40 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

en als je in je eventviewer kijkt zie je daar nog vreemde meldingen (mits je natuurlijk wel audit aangezet hebt..)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 10 november 2003 @ 19:01:
en als je in je eventviewer kijkt zie je daar nog vreemde meldingen (mits je natuurlijk wel audit aangezet hebt..)
Ik had de hele event viewer al bekeken of ik daar wat ik kon vinden, maar nee!

Audit staat aan, maar nee zie daar geen rare melding in staan.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iets dergelijks heb ik met Win2k Pro gehad; uiteindelijk heb ik Win2k opnieuw geïnstalleerd, omdat ik het niet op kon lossen. Zie ook [rml][ w2k] 'wijzigen' en 'verwijderen' doen het niet meer[/rml]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

als je dcomcnfg inklopt staan je rechten dan goed?

zie voorbeeld

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 10 november 2003 @ 19:34:
Iets dergelijks heb ik met Win2k Pro gehad; uiteindelijk heb ik Win2k opnieuw geïnstalleerd, omdat ik het niet op kon lossen. Zie ook [rml][ w2k] 'wijzigen' en 'verwijderen' doen het niet meer[/rml]
Je begrijpt dat ik dat liever niet doe met de server. (opnieuw installeren) 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 10 november 2003 @ 19:36:
als je dcomcnfg inklopt staan je rechten dan goed?

zie voorbeeld
Hey daar heb ik vast wat aan. Ik ga dat morgen eens even inkloppen op de server en dan laat ik je mijn bevindingen even weten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Overigens - mocht je dringend iets moeten installeren, kan je de 'install' mode forceren door in een command prompt:

code:
1
change user /install
in te typen. Als je klaar bent met de installatie, geef je dan
code:
1
change user /execute
in en je hebt hetzelfde berijkt :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 10 november 2003 @ 21:13:
Overigens - mocht je dringend iets moeten installeren, kan je de 'install' mode forceren door in een command prompt:

code:
1
change user /install
in te typen. Als je klaar bent met de installatie, geef je dan
code:
1
change user /execute
in en je hebt hetzelfde berijkt :)
Klopt dat heb ik inderdaad gehad bij me MCSE cursus.

Heb vandaag nog wat leuks meegemaakt ineens waren de policys verdwenen uit de Windows Security map. Ik van de van een dag ervoor de policys terug ingelezen, maar nee hoor Windows was helemaal van slag. Het bleek dus dat de SAM corrupt geworden was en die heb ik met veel pijn en moeite weer aan het draaien gekregen.

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 09:43
ik ga binnenkort het volgende commando proberen (heb zelfde probleem , mateloos irritant)

sf / scannow

waarbij de oude windows bestanden weer geinstalleerd worden (misschien is de appwiz.cpl file corrupt?)

wel zorgen dat je windows 2000 SP4 hebt, anders worden je hotfixes corrupt.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• ajslaghu
ajslaghu schreef op 18 november 2003 @ 10:33:
ik ga binnenkort het volgende commando proberen (heb zelfde probleem , mateloos irritant)

sf / scannow

waarbij de oude windows bestanden weer geinstalleerd worden (misschien is de appwiz.cpl file corrupt?)

wel zorgen dat je windows 2000 SP4 hebt, anders worden je hotfixes corrupt.
oook nuttig:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323496
Succes er mee! ik kijk er volgende week pas naar.

Verwijderd

Topicstarter
ajslaghu schreef op 18 november 2003 @ 10:35:
[...]

oook nuttig:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323496
Succes er mee! ik kijk er volgende week pas naar.
Het probleem is inmiddels verholpen er stondt op de Microsoft website een oplossing en bleek zoals vaak een bekend probleem te zijn van Microsoft. Het had te maken met de installatie van IE 6.0.

Ik zal morgen even de link posten, want die heb ik zo gauw niet bij de hand.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit was een probleem op de server dat de Add/Remove Programs niet meer werkte dat is weer heel wat anders dan de topic over me policy. Ik kan de verwarring begrijpen :*)

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 11:56

Urk

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 18:34:
[...]

Edit: Ik dacht zo slim te zijn om even een snelkoppeling te maken, zodat ik eventueel zou kunnen achterhalen welk bestand hij aanroept, maar helaas dat gaat dus niet.
Tuurlijk kan dat wel, gewoon even je snelkoppelingen openen met Notepad en tadaa...... daar staat in de code: C:\WINNT\system32\appwiz.cpl
Zowieso zijn alle Control Panel applets in system32 te vinden, allen met extensie .cpl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alleen roept die een .hta aan die je dan nog niet kan gebruiken omdat je dan script errors krijgt.
IE6 er (nog een keer) overheen gooien en evt scripting updaten kan dan ook helpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Start menu > Uitvoeren > control.exe appwiz.cpl

Dat doet ook niks zeker?

• ajslaghu
m.b.t. tot ie 6 : er stond daar alleen dat het probleem geld voor small business server 2003. ik heb het probleem met windows 2000 adv. server.

helaas hebben we net "struikel over de stroomkabel van de test server geval" gehad. dus corruptie is voor ons nog steeds een optie.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 heeft het probleem van een niet-werkende Add/Remove ook gehad, op een win2k Server en ook op win2k Pro.

Beide keren bleek een (re)install van browser te werken (!)

begrijp je gelijk waarom browser integration met je OS A Bad Idea(tm) is, als je dit nog niet genoeg vind

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2003 01:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1