[Win XP] Pics worden brak weergegeven...

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
Beste Mede-tweakers

Ik heb een probleempje in windows xp, mijn afbeeldingen (formaat maakt niet uit) en filmpjes (wederom maakt formaat niet uit) worden brak weer gegeven. Ik heb alle codecs verwijdert en herinstalled. En niets geen resultaat. Ik heb lijsten vol met windows opties doorgelopen. Heb gezocht op het forum hier maar kan geen goede zoekterm bedenken...

Het probleem is dus dat alles brak weergegeven word behalve windows zelf dus, en als ik het nou met IE of PSP oid open, het is en blijft slecht. Zie onderstaande screenshot van mn desktop...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/pics/printscreentje.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 10-11-2003 18:00 ]

XXXVI

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Klinkt misschien ver gezocht, maar ik kan me een topic herinneren waarbij iemand hetzelfde probleem had, en daarbij was een stukje van zijn processor afgebroken.....

kan em ff niet meer vinden, maar ik geloof dat het een duron of een athlon was

Strava

• BèR
  • Laatst online: 20-11-2022
Daar herinner ik me ook iets van. Hij had problemen met het weergeven van JPEG's.

't Kan ook je videogeheugen zijn. Als daar iets mee niet in de haak is krijg je ook wel 's artifacts..

• ephymerous
misbehavingman schreef op 10 november 2003 @ 19:35:
Daar herinner ik me ook iets van. Hij had problemen met het weergeven van JPEG's.

't Kan ook je videogeheugen zijn. Als daar iets mee niet in de haak is krijg je ook wel 's artifacts..
In games heb ik niets geen last... en mn proc is er laatst wel een x af geweest... verder niets geen probs mee...

Iemand nog andere ideeen?

XXXVI

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor videokaart heb je? Welke drivers heb je geinstalleerd? Heb je al eens andere drivers geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ephymerous
GeForce 4 Ti4200 van Point of View, 64 mb versie... heb laatste detonators nu installed. Maakt geen verschil...

XXXVI

Verwijderd

Ook geprobeerd om even met de beeldscherminstellingen te experimenteren (16 of 32 bits, resolutie, refresh rate)?

• ephymerous
Jeps, maar kleuren, standaart windows diggies etc worden wel correct weergegeven...

XXXVI

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Mischien effe je Proc er af. Beetje kijken of het schoon is enzow... Effe blazen, en er weer 'correct' terug op. Dus met voldoende koelpasta. Misschien dat het werkt... Who know's.

Succes & groet,
Peter "Shaggy" van de Beek.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Lijkt me sterk dat JPGs verkeerd worden weergegeven door een processor die kaduuk is. Een proccessor die kaduuk is zal het of niet meer doen , of niet meer snel doen of veel crc-errors geven. Ik denk eerder dat het een browser probleem is aangezien je waarschijnlijk active desktop wel aan hebt staan. Probeer eens IE opnieuw te installen. En kijk even in adobe of paint of het dan wel goed word weergegeven :)

Raku

• ephymerous
Proc eraf, nieuwe koelpaste ed... helpt allemaal niets, geen zichtbare beschadigingen aan de proc.

Rarren gaat perfect dus crc fouten ed zullen er ook wel niet inzitten...

In Adobe ziet het er niet raar uit :? en xvids ed worden ook zo vreemd weergegeven, word ws toch herinstall :'(

XXXVI

• Prulleman
  • Laatst online: 20:15
Simulated Zero schreef op 11 november 2003 @ 19:05:
Lijkt me sterk dat JPGs verkeerd worden weergegeven door een processor die kaduuk is. Een proccessor die kaduuk is zal het of niet meer doen , of niet meer snel doen of veel crc-errors geven. Ik denk eerder dat het een browser probleem is aangezien je waarschijnlijk active desktop wel aan hebt staan. Probeer eens IE opnieuw te installen. En kijk even in adobe of paint of het dan wel goed word weergegeven :)
Het kan toch echt hoor, bij bepaalde procs zit de unit voor het renderen van plaatjes precies op een hoekje. Als deze licht is beschadigd zal verder alles nog normaal draaien, behalve plaatjes.

Maar als je niks aan de buiten kant ziet zoals in dit geval zal het inderdaad wel wat anders zijn, maar als ie nou na een herinstall weer hetzelfde probleem geeft kan ie misschien toch intern beschadigd zijn.

Strava

• ephymerous
Verder niemand een idee? Dan formatteer ik hem morgen en post mn bevindingen ;)

XXXVI

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Simulated Zero schreef op 11 november 2003 @ 19:05:
Lijkt me sterk dat JPGs verkeerd worden weergegeven door een processor die kaduuk is. Een proccessor die kaduuk is zal het of niet meer doen , of niet meer snel doen of veel crc-errors geven.

...
In m´n server zit een AMD T-Bird 1300 met een afgebrokkelde core. Werkt perfect, geen errors nix en nu al bijna een half jaar uptime. Zal wel geluk geweest zijn maarjah, het KAN dus wel :)

• ephymerous
Fuck man, herinstall... en pics worden in IE alleen nog brak weergegeven, en dan net zoals op screenshot! In Adobe, achtergrond etc is het gewoon goed!

* ephymerous is getting very angry :(

XXXVI

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ephymerous schreef op 14 november 2003 @ 17:23:
Fuck man, herinstall... en pics worden in IE alleen nog brak weergegeven, en dan net zoals op screenshot! In Adobe, achtergrond etc is het gewoon goed!

* ephymerous is getting very angry :(
Ander videokaartje er erin zetten?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ephymerous
Illegal_Alien schreef op 14 november 2003 @ 17:45:
[...]

Ander videokaartje er erin zetten?
Het rare is... dat alleen in IE het nog raar word weergegeven... :)

XXXVI

Verwijderd

Heb je niet toevallig een windows xp 64 bit editie geinstalleerd op je 32 bit machine??? ;)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-03 15:50
Bedoel je niet gewoon ClearType aanzetten? :?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1) zijn de kleuren in safe mode wel goed? Zo ja, dan is het een driver probleem.
2) heb je al een andere videokaart geprobeerd? Als het dan wel goed is, is het een hardware probleem.
3) wat is het resultaat als je de videokaart in een andere pc stopt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
worden plaatjes ook brak weergegeven in andere browsers? (bijvoorbeeld Firebird, Mozilla of Opera)

[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 14-11-2003 19:55 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Denk gewoon hardware failure, anders had je dit na een herinstall niet meer gehad. Had je dit prob ook al gelijk toen je na herinstall NOG GEEN detonators drivers had geinstalled?

• ephymerous
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:39:
Heb je niet toevallig een windows xp 64 bit editie geinstalleerd op je 32 bit machine??? ;)
Nope, windows xp professional, service pack 1... :)
Billie schreef op 14 november 2003 @ 19:36:
Bedoel je niet gewoon ClearType aanzetten? :?
Dat heeft toch vrij weinig te maken met jpg's in internet explorer?
G33rt schreef op 14 november 2003 @ 19:54:
worden plaatjes ook brak weergegeven in andere browsers? (bijvoorbeeld Firebird, Mozilla of Opera)
Alleen in IE, zelf in image viewer van windows niet...
Microkid schreef op 14 november 2003 @ 19:45:
1) zijn de kleuren in safe mode wel goed? Zo ja, dan is het een driver probleem.
2) heb je al een andere videokaart geprobeerd? Als het dan wel goed is, is het een hardware probleem.
3) wat is het resultaat als je de videokaart in een andere pc stopt?
1) Ga ik zo direct bekijken...
2) Ga ik morgen regelen, evenals een andere processor...
3) Videokaart test ik morgen ook in mn andere pc...
n00bs schreef op 14 november 2003 @ 19:59:
Denk gewoon hardware failure, anders had je dit na een herinstall niet meer gehad. Had je dit prob ook al gelijk toen je na herinstall NOG GEEN detonators drivers had geinstalled?
Jah toen had ik het probleem ook al, ik denk ook hardware probleem idd... zo direct ook ffies bios doorspitten..

Jongens, bedankt voor alle antwoorden, jullie horen morgen meer van mij! :)

XXXVI

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Grote kans dat er wat mem. brak is op je AGP kaart... een dergelijk prob heb ik ooit gehad met een GF4

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
n00bs schreef op 15 november 2003 @ 20:45:
Grote kans dat er wat mem. brak is op je AGP kaart... een dergelijk prob heb ik ooit gehad met een GF4
ja maar dan zou ie het moeten hebben in alle programma's die dezelfde videomodes gebruiken en naar mijn weten gebruiken de desktop van windows en internet explorer dezelfde video engine dus hardware probleem kan je haast wel uitsluiten. Kijk je kan checken met een andere kaart maar ik denk niet dat dat het probleem is.

ik zou eens voor speciale video drivers gaan, detonaters of die voor ATI kaarten
laatste directx staat er vast al op neem ik aan?

[ Voor 1% gewijzigd door shardphoenix op 16-11-2003 11:03 . Reden: laatste zin een vraag van gemaakt :D ]

• ephymerous
Processor is het niet, heb duron 950 eropgezet, en videokaart heb ik ook omgewisseld is het ook niet :S

Dus zal mss bios instelling zijn, strax eens ffies bios resetten :)

bedankt voor de reacties...

XXXVI

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mikevanrooijen schreef op 16 november 2003 @ 11:02:
[...]

ja maar dan zou ie het moeten hebben in alle programma's die dezelfde videomodes gebruiken en naar mijn weten gebruiken de desktop van windows en internet explorer dezelfde video engine dus hardware probleem kan je haast wel uitsluiten. Kijk je kan checken met een andere kaart maar ik denk niet dat dat het probleem is.

ik zou eens voor speciale video drivers gaan, detonaters of die voor ATI kaarten
laatste directx staat er vast al op neem ik aan?
Ik gebruikte toen ook bij alles dezelfde videomodes en had niet overal t probleem... ligt maar net aan welke rijen van je mem. kapot zijn ;)

punt 2, kan 't niet zijn, aangezien hij ook het probleem heeft wanneer hij na een verse install nog geen Det. drivers heeft geinstalled

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35
Je kunt je Hardware Acceleration ook verlagen in je Display Properties (Settings/Advanced/Troubleshooting).
Heb ik meer mensen blij mee kunnen maken :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• ephymerous
nescafe schreef op 16 november 2003 @ 14:29:
Je kunt je Hardware Acceleration ook verlagen in je Display Properties (Settings/Advanced/Troubleshooting).
Heb ik meer mensen blij mee kunnen maken :)
Maar mij helaas niet :'( Maar thanks! :)

XXXVI

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ander geheugen eens proberen?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ie opnieuw installeren? Ik snap niet waarom iedereen hier meteen een hardware probleem in ziet.

• ephymerous
Judaz schreef op 16 november 2003 @ 17:16:
ie opnieuw installeren? Ik snap niet waarom iedereen hier meteen een hardware probleem in ziet.
Ik heb de hele pc al geformatteerd, had eerst XP prof, en nu XP prof met SP1 geintegreerd geinstalleerd... dus ligt voor de hand dat het een hardware probleem is!

Verder heb ik de bios net gereset, geen resultaat, zelf ffies wat instellingen verandert mbt geheugen en videokaart, geen resultaat :'(

XXXVI

• ephymerous
Ik zit nu op mn bakkie via terminal services, maar zelfs op school worden de pics brak weergegeven. Moet ik de oorzaak dieper zoeken? Bij mn modem/router van sweex misschien?

XXXVI

• Viper®
  • Niet online
LoL, wordt wel steeds waziger zeg. Probeer eens een website op te slaan en die lokaal "af te spelen". En sla hem ook eens vanaf school op floppy op ofzo. Die pics zouden dan goed moeten zijn.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je al ander mem. geprobeerd?

Verwijderd

had laaatst bij iemand dat het beeld weg viel,
hele computer onderste boven gehad, bleek het het moederbord te zijn.
ook zo iets waar je het niet zoekt :S

• ephymerous
n00bs schreef op 17 november 2003 @ 12:39:
Heb je al ander mem. geprobeerd?
Heb geen ander mem liggen, staafjes apart doet ie precies het zelfde mee, en sisoft sandra geeft geen errors...

pics op school waren via remote net zo als hier, alleen als ik daar lokaal ging kijken was het wel goed...

XXXVI

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz geen id verder, brakke mobo misschien :?

• ephymerous
In mediaspeler worden videofiles ook brak weergegeven, zelfde princiepe als jpg's... en in powerdvd ook, ik word echt para hiervan, ik ga zo direct nog ffies mozilla proberen wat het ziet er echt niet uit!

XXXVI

Verwijderd

Wat voor videokaart had je nou? een ATI toevallig?
Ik heb een Dell Inspiron 9400 met een ATI Mobility Radeon X1400. Bij mij werden plaatjes in IE 20% groter weergegeven dan in bv image viewer.

Ik heb het opgelost door de ATI driver eraf te knikkeren en de driver die bij Windows zelf zit te gebruiken. Probleem opgelost.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik denk dat het probleem inmiddels wel is opgelost..? (3 jaar later)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een Ati Radeon 7500. Na een reinstall had de windows wallpaper exact dezelfde artifact, een raar streperig blokje bovenin. Ook andere dingen, zoals DVDs gaven rare strepen en artifacts. Ik hoop het binnenkort op te kunnen lossen met een nieuwe videokaart :)

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De topicstarter is nog steeds actief op het forum, misschien dat die alsnog de oplossing kan posten? :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zou wel handig zijn idd!

Ik denk dat 't 'm op een gegeven moment gewoon gelukt is en dattie 't vergeten is te melden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Viper®
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:01:
Zou wel handig zijn idd!

Ik denk dat 't 'm op een gegeven moment gewoon gelukt is en dattie 't vergeten is te melden...
Of hij heeft een systeem upgrade/nieuw systeem gekocht (3 jaar later is lang) en het probleem in de doofpot gestopt :P

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb de cpu+mobo waar het om ging hier nog liggen als server. Het probleem is er nog steeds merkte ik toen ik xorg aan het prutsen was. Normaal geen gui dus dan maakt het niet uit. Videokaart is het probleem niet (zijn al tig 4 mb kaartjes ingeweest) en geheugen ook niet. Het kan toch maar zo de proc zijn.

Btw , ik heb destijds de cpu en het mobo overgenomen van Ephymerous , mocht het niet duidelijk zijn :P

Raku

Pagina: 1