SCSI DVD+/-R(W) Writers

Pagina: 1
Acties:

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Ik weet niet zeker of ik in de goede categorie forum gepost heb, dus als het niet klopt, zet het topic dan even naar het juiste forum a.u.b.

Ik vraag me al heel lang af, waarom er (bijna) geen SCSI DVD-writers op de markt te vinden/krijgen zijn.

Weet iemand waarom dit zo is, behalve dat ze duurder zijn natuurlijk?

Mijn eerste CD-Writer was een Yamaha 4x SCSI-drive en heb er nu nog steeds eentje in gebruik (een andere weliswaar: de Plextor PX-W1210S, maar toch).

Ik heb dus gezien de ervaring ermee, een voorkeur voor de interne SCSI-variant van een DVD-Writer, liefst een RW op minimaal 4x speed.

Echter alles wat ik kan vinden (o.a. via Google) zijn DVD-Ram writers of (externe) 2x speed DVD-R drives (Panasonic LF-D101 based) of een 4x speed (Hitachi GF-1050/1055 [ext] en Toshiba SD-W1101/SD-W1111) DVD-R.

Zouden er bepaalde redenen zijn om geen SCSI DVD+/-RW-writers op de markt te brengen?

Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 10-11-2003 17:43 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-03 12:06
Misschien het feit dat scsi net zo snel is als de huidige snelheid van ide?
Ik heb het dan wel over Scsi 2, en waarom zou je sneller willen. Kan wel begrijpen waarom je scsi 160 of 320 naar een dvd brander wilt. Maar een dvd speler op 8x branden moet de huidige ide speed nog net redden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Kosh66
Dj_Neo_Ziggy schreef op 10 november 2003 @ 17:42:
Misschien het feit dat scsi net zo snel is als de huidige snelheid van ide?
Ik heb het dan wel over Scsi 2, en waarom zou je sneller willen. Kan wel begrijpen waarom je scsi 160 of 320 naar een dvd brander wilt. Maar een dvd speler op 8x branden moet de huidige ide speed nog net redden.
Ja, daar kan ik ook wel inkomen.....

Maar ik begrijp gewoon niet dat die dingen in de CD-R(W) tijd
goed te krijgen waren en nu tegenwoordig lijkt het wel alsof ze,
sorry dat ik het zo zeg, "geboycot" worden. Ze zijn gewoon
bijna niet te krijgen.

Ondanks alle vooruitgang op IDE-gebied, zou ik als SCSI-freak,
zeg maar... er toch direct voor kiezen als een groot merk (Yamaha,
Plextor, Philips, RicoH, etc.) een SCSI DVD+/-R(W) writer uit zou brengen.

Maar da's een kwestie van smaak en ervaring zullen we maar zeggen. :*)

Zou het kunnen zijn dat het masteren van een DVD veel ingrijpender zou gaan, meer zoals de grote filmmaatschappijen ze maken middels het SCSI-protocol?
Dus dat ze dan echt niet meer van echt te onderscheiden zijn, incl. CSS ed.?

Vraag me af of dit eigenlijk wel zo is, daar tegenwoordig de IDE-burners het scsi-protocol ook te dele emuleren via de AT-ASPI -layer.

(Dit wordt bijna filosofisch.... O-) )

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

SCSI had vroeger een voordeel qua snelheid en multi-tasking mogelijkheden (meerdere devices op een bus). Tegenwoordig is dat niet meer zo'n issue met snelle ATA-interfaces en anti-aanbaktechnologieën. Door de toegenomen performance van ATA-schijven is SCSI verdreven naar servers en high-end workstations, en zelfs daar wordt voor optische drives meestal ATA gebruikt. De afzetmarkt is dus veel kleiner geworden.

SCSI vind ik persoonlijk ook handiger voor optische drivers omdat je zonder gezeik een hoop drives op een bus kunt aansluiten. Bij parallel en Serial ATA ben je meteen de helft van een kanaal of een hele poort kwijt.

Hopelijk wordt het in de toekomst een beetje betaalbaar om een zooi Serial ATA optische drives via een SAS-expander op een Serial Attached SCSI poort aan te sluiten, zodat je goedkope drives kunt gebruiken en er makkelijk meerdere kunt aansluiten zonder kostbare poorten te verliezen.

Verwijderd

40x plexwriter??
maar idd dvd+-rw is er nog niet.
komt wel.....

ow was de 1ste dvd-ram niet scsi van toshiba ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 12:14 ]

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 12:58

erwinb

Probeert iets secure te doen

Nu wil ik niet dit topic stelen maar wel vragen waarom er nog geen SATA DVD+/1R(W) writers zijn

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zouden er bepaalde redenen zijn om geen SCSI DVD+/-RW-writers op de markt te brengen?
De ontwikkelingskosten en afzetmarkt zijn de belangrijkste redenen.
Er is tov IDE varianten bijna geen markt voor dit soort produkten dus worden ze relatief duur. En daardoor verkopen ze weer slecht. Gewoon hele normale economische redenen. :)

Ook doen professionele gebruikers weinig met DVD-branders in servers, want daar belandt het meeste van het SCSI spul.

Persoonlijk ben ik ook SCSI fan, eigenlijk nooit gezeur en tegen gratis afgedankte SCSI schijven zeg ik ook geen nee. :)

Senile! Senile Oekaki

• Kosh66
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 12:13:
40x plexwriter??
maar idd dvd+-rw is er nog niet.
komt wel.....

ow was de 1ste dvd-ram niet scsi van toshiba ?
Die Plextor 40x is een E-IDE DVD+R/CD-R versie en niet SCSI.

[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 11-11-2003 16:02 ]

Verwijderd

blijft staan dat de 1ste dvd-ram toch scsi2 was dus......................
Pagina: 1