[fp] Tracker geeft htmlentities weer

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Als ik op de frontpage naar de GoT-tracker kijk zie ik regelmatig dingen als:

17:11 " Het grote Digitale Video Ca...
17:12 Word probleem: zoom level "...

Dit wijst er natuurlijk op dat:

1) React een htmlentities() aanroept voordat het spul in de database wordt gegooid

-of-

2) Op de frontpage een htmlenties() wordt gedaan terwijl dat niet moet; of htmlspecialchars(), maar goed.

Vrij simpel op te lossen lijkt me, maar is dit een React of een FP bug?

....en weer een mogelijke bug:

Als ik " typ als ik een topic plaats, krijg ik " te zien: dat mag natuurlijk niet, tis geen html editor hier :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit is een FP-bug en die horen op Devtrack :).

• JeRa
Harm schreef op 10 november 2003 @ 17:27:
Dit is een FP-bug en die horen op Devtrack :).
En de "-affaire? :P

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

dubbel galore, maar ik zal hem weer eens moven.
React Bugs en Featurerequests -> Frontpage Algemeen

[ Voor 8% gewijzigd door chem op 10-11-2003 17:29 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Harm
  • Niet online
Die is voor chem, maar die bug is volgens mij al wel bekend enzo.

[ Voor 2% gewijzigd door Harm op 10-11-2003 17:32 . Reden: BTW ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Harm schreef op 10 november 2003 @ 17:31:
[...]

Die is voor chem, maar die bug is volgens mij al wel bekend enzo.
helemaal gemist: alle html entities mag idd iedereen tiepen, om bizare tekens te ondersteunen die je niet uit elk toetsenbord krijgt (bv euro etc.)

not a bug dus

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De workaround voor het ontbreken van html_entity_decode in PHP versies lager dan 4.3.0 bleek niet te werken in PHP 4.3.1 op Artemis, dus ik heb nu een workaround voor een workaround bedacht die in PHP versies van voor en na 4.3.0 werkt.

• JeRa
Is het niet handiger om de topic titels plaintext in de database te gooien en pas door htmlentities() te gooien als je het nodig hebt? (in een formulier or whatever)

• Harm
  • Niet online
chem schreef op 10 november 2003 @ 17:45:
[...]

helemaal gemist: alle html entities mag idd iedereen tiepen, om bizare tekens te ondersteunen die je niet uit elk toetsenbord krijgt (bv euro etc.)

not a bug dus
Dat dacht ik al, maar ik wist het niet meer zeker :).
JeRa schreef op 10 november 2003 @ 18:25:
Is het niet handiger om de topic titels plaintext in de database te gooien en pas door htmlentities() te gooien als je het nodig hebt? (in een formulier or whatever)
Geen idee, maar dat hoort weer thuis in BUG. Dus open daar dan maar een nieuw topic :).

• JeRa
Harm schreef op 10 november 2003 @ 18:27:
Geen idee, maar dat hoort weer thuis in BUG. Dus open daar dan maar een nieuw topic :).
Al mijn topics die ik daar open worden gelijk verplaatst naar dit forum :'(

Wie doet dat toch steeds? :( ;)

[ontopic]
Affijn, ik ga geen nieuw topic openen aangezien dit topic daar vandaan komt :)

[ Voor 15% gewijzigd door JeRa op 10-11-2003 18:34 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

html_entity_decode() nodig is.
JeRa schreef op 10 november 2003 @ 18:25:

React doet htmlentities() over de topictitels als ze in de database gezet worden. Daar kan ik weinig aan veranderen. Om te voorkomen dat een titel in de update tracker midden in een html entity wordt afgekapt moet html_entity_decode() er overheen gegooid worden. Daarna gaat er weer een htmlentities() overheen ivm javascript code waar de update tracker headlines in terecht komen. Dat gebeurd vooraf omdat het sneller is en de headlines toch alleen maar voor de update tracker nodig zijn (de actuele headlines voor de update tracker worden in een apart tabelletje gecached ivm performance, de headlines voor de abonnees met dynamische ut settings komen direct uit die tabel, voor overige bezoekers wordt de complete html van de update tracker in de database gecached).

• JeRa
Tja, als het om performance gaat kan ik wel begrijpen dat htmlentities() vooraf wordt uitgevoerd, maar de tracker is toch een element dat vrij vaak wordt geupdated (en dus zou het niet veel moeten uitmaken)?

In dit topic is ook nog eens goed de bug te zien als ik " typ...als je dit stuk tekst zou quoten komt er " te staan. Misschien een feature request voor React om de teksten plaintext op te slaan?

[ Voor 7% gewijzigd door JeRa op 10-11-2003 18:41 ]

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Femme, is het niet simpel op te lossen door de raw tabellen van React te gebruiken of zijn die ook al door htmlentities() heen gegaan?
IRC
20:03:34 <chem|home> nee die zijn ook al ge-entitied

[ Voor 26% gewijzigd door Alex op 10-11-2003 20:05 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Pagina: 1