Toon posts:

Tv-out geeft zwart/wit op matrox G550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Matrox G550 drivers geinstalleerd op mijn server, er draait window 2003 server op. Het beeld op de monitor is prima, maar op de tv-out wil hij alleen maar zwart-wit geven.

Waarschijnlijk komt dit doordat hij op NTSC staat ipv PAL, normaal gesproken krijg je bij je beeldscherm instellingen een paar extra tabbladen waarmee je zaken kan instellen zoals NTSC/PAL, clone, dvdmax, etc. Maar deze tabbladen zijn er niet, ik heb al drivers voor window XP erop gezet aangezien die het dichtste bij windows 2003 zitten maar het mag niet baten.

(ik kon hierover weinig vinden in de tv-out faq)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de error die ik krijg als ik Powerdesk handmatig opstart

Afbeeldingslocatie: http://www.4aal.nl/matroxerror.jpg

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 19:43:
Dit is de error die ik krijg als ik Powerdesk handmatig opstart

[afbeelding]
Lijkt er wel op alsof hij geen geldige drivers gebruikt. Gebruikt ie niet nog steeds de windows 2003 drivers? Video acceleratie staat op max?

Als dat niet helpt ben ik bang dat je moet wachten totdat er officiele 2003 drivers uitkomen. Of aan de slag met programma's als tvtool ofzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 10 november 2003 @ 19:47:
[...]

Lijkt er wel op alsof hij geen geldige drivers gebruikt. Gebruikt ie niet nog steeds de windows 2003 drivers? Video acceleratie staat op max?

Als dat niet helpt ben ik bang dat je moet wachten totdat er officiele 2003 drivers uitkomen.
Ja dat vrees ik ook :'(

Maar de kaart werkt verder prima, alleen ik kan nu niets instellen.
Misschien dat er iemand weet hoe je dit kan veranderen op een andere manier?
Of aan de slag met programma's als tvtool ofzo :)
Dat werkt alleen voor Nvidia zover ik weet ;)

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Tvtool werkt tegenwoordig ook met Matrox, het ligt inderdaad waarschijnlijk aan de Pal instelling

Verwijderd

Topicstarter
Pandarrama schreef op 10 november 2003 @ 21:06:
Tvtool werkt tegenwoordig ook met Matrox, het ligt inderdaad waarschijnlijk aan de Pal instelling
Is dat zo? Ik kan er niets over vinden op tvtool.de

hij zegt dit:
Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/tvtool.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 21:35 ]

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Nee klopt werkt niet, had het probleem ook bij een kennis met 2 videokaarten waarvan 1 een matrox.........uiteindelijk de tvout van de Gforce 2 gebruikt met Tvtool

Verwijderd

Tenzij je een hele oude TV hebt zou ik het eens proberen met de SCART RGB kabel. Deze moet je wel zelf maken (zie website matrox voor details). Ook al stuurt je kaart dan NTSC uit, dan heb je iniedergeval kleur.

Natuurlijk is dit maar een tussenoplossing vooals je echt PAL nodig hebt (bv voor het kijken naar PAL DVDs). Voor bijna alle andere toepassingen met TV out (games enz) is NTSC iets beter omdat het minder flikkert.
Pagina: 1