Toon posts:

Foutmelding na aanzetten computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vanmorgen DIRect bij het opstarten van de pc ineens de volgende foutmelding;

Sec Master Hard Disk S.M.A.R.T Status Bad, Backup and Replace, press f1 to continue.... dat deed ik toen kon ik gewoon doorgaan maar nu geeft hij het nog steeds aan bij het opstarten.. Ik heb een maxtor 40 gb 7200 rpm maar denk niet dat het daar aan ligt want ik heb maar 1 harde schijf en aan de foutmelding te zien zoekt ie naar een tweede..

Weet iemand een oplossing? :?

Verwijderd

Maar... zit die ene schijf ook master op de kabel, kan best zijn dat ie salve is oid.
Smart is niet flawless, maar krijgt toch akelig vaak zijn gelijk.

Dus om je schijf eens aan een fitness test te onderwerpen lijkt me niet verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 17:08:
Maar... zit die ene schijf ook master op de kabel, kan best zijn dat ie salve is oid.
Smart is niet flawless, maar krijgt toch akelig vaak zijn gelijk.

Dus om je schijf eens aan een fitness test te onderwerpen lijkt me niet verkeerd.
Hij staat ingesteld als master... nog voor de duidelijkheid; - ik heb 1 harde schijf.. :7

Verwijderd

Denk dat het S.M.A.R.T gedeelte zijn gelijk krijg. Probeer de powermax tools van maxtor maar eens uit....http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm ..daar kan je het tooltje downloaden om te kijken wat er mis is met je schijfje

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 13:09
1 HD en dan secondary master??? Moet windows niet van primary master booten dan???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:? Een computer kan van meerdere controllers/drives booten hoor, zelfs van USB :z

Een PC boot van de allereerste bootpartitie (geactiveerde primaire partitie) die hij tegenkomt in de bootvolgorde, zoals ingesteld in de BIOS. Simpel toch? :)

gurbei: wat betreft jouw probleem, kijk eens in de FAQ van dit subforum wat je moet doen met vage harddisks :)

Checken en evt backuppen/omruilen dus.

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 11-11-2003 10:11 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10
Je hebt toch twee IDE-poorten, en het is niet zo dat als je maar 1 kabel aansluit dat automatisch de primary is. dat ligt aan de poort. kijk ff in je mobo-boekje of je de HD toch toevallig op de secondary hebt aangesloten. (IDE2)

als blijkt dat hij toch op IDE1 is aangesloten en je mobo blijft doorzeiken of secondary is je mobo misschien lichtelijk kaduuk.

i.i.g. een HD-test doen. en je data backuppen. verder kan je ws. die waarschuwing uitzetten in je BIOS. maar niet weer hierm aankomen met "mijn HD is kapot, en ik heb geen backup, wat nu!!!111" :P

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het S.M.A.R.T gedeelte zijn gelijk krijg. Probeer de powermax tools van maxtor maar eens uit....http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm ..daar kan je het tooltje downloaden om te kijken wat er mis is met je schijfje
Heb ik gedaan alleen geen fouten geconstateerd..
.i.g. een HD-test doen. en je data backuppen. verder kan je ws. die waarschuwing uitzetten in je BIOS. maar niet weer hierm aankomen met "mijn HD is kapot, en ik heb geen backup, wat nu!!!111"
Ik heb in bios gekeken er stond een instelling "smart voor harddisks" die heb ik op disabled gezet en nu heb ik er geen last meer van :) _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

heel leuk dat je nou die melding hebt laten verdwijnen, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.

schakel dat weer in, kijk of je je HD als primary master hebt draaien. zonee, doe dat.
smart geeft niet voor niets een foutmelding, dus ik zou zo'n schijf niet meer vertrouwen.
Pagina: 1