[Caraudio] 1 speaker aansluiten op 2 uitgangen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-10 10:13

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Topicstarter
Allereerst: ik heb erg weinig kaas gegeten van audio. Ik kan een setje aansluiten en weet wat van vermogens af, maar daar houd het zo'n beetje mee op. Ik heb het gevoel dat ik een domme vraag ga stellen, maar goed, iemand heeft ooit eens gezegd dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden... dus kom maar op :p

Op dit moment heb ik in mijn auto deze radio/cd speler zitten (JVC KD-S641). Daarop aangesloten zitten deze speakers (Pyle PLRL462).

Nu hebben de speakers een RMS-vermogen van 90watt. Mijn autoradio geeft 4x45 watt. Nu heb ik dus 2 uitgangen van 45watt over. Kan ik nu 2 uitgangen aansluiten op 1 speaker om deze speaker zo maximaal 90watt te geven?

Logisch gezien kan het volgens mij wel. Het aansluiten op zich kan natuurlijk uiteraard, maar kunnen zowel de radio als de speakers dit aan en zo ja, heeft het het gewenste resultaat (meer volume?)

Tijdens mij zoektocht hier op GoT kwam ik wel wat tegen over bi-wiren maar da's volgens mij iets heel anders.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 21:52

@r!k

It is I, Leclerq

Is het niet gewoon een stuk beter om er 2 speakers bij te kopen.

Heb je ook meteen een stuk beter geluid

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij gaat je autoradio dat niet fijn vinden. Die is niet geschikt voor dit soort koppelwerk. Het fijne ervan kan ik je niet uitleggen, dat zal een electrotechnicus moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

Topicstarter
Extra speakers zou ook kunnen, maar dan moet ik die dingen ook weer inbouwen. Aangezien mijn auto zeer waarschijnlijk wordt afgekeurd eind januari, wil ik die moeite eigenlijk niet nemen. Dan moet de halve deur gesloopt worden enzo...

En daarbij, als dit kan is het natuurlijk slim om een extra kabeltje te leggen. En een stuk goedkoper... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pazzi op 10-11-2003 17:08 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wat jij wil doen heet "bruggen" en een gewone autoradio (die misschien 4x12 watt geeft dus) kan dit niet aan. Niet doen dus.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Helaas is dit niet mogelijk. 2 x 45 watt is geen 90 watt... naja, het is 't wel, maar 't kan niet! Waarschijnlijk blaas je je versterker op, omdat alles met elkaar in aanraking komt. Je kan beter extra speakers bij plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Een extern versterkertje kopen die BRIDGING ondersteunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HU van je geeft dus geen 4x45W RMS...dat is de piek.. en nee, je kan niet 2 kanalen gebruiken voor 1 speaker zoals hiervoor al werd gezegd...dan ga je bridgen en daar is dan ienie minie versterkertje in je HU dus niet voor geschikt!! Heb nog wel een versterkertje liggen van 2x60W RMS......geef maar ff berichtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

Topicstarter
Nou ja, ik wilde er eigenlijk niet te veel moeite insteken. Zoals gezegd komt er volgend jaar waarschijnlijk een andere, betere auto die langer mee moet gaan als één jaar. Waarschijnlijk ga ik dan eens kijken naar een versterker en een setje extra speakers.

Het was het proberen waard; het uurtje voor het trekken van een extra kabeltje had ik er nog wel in willen steken. Maar goed, het kan niet dus houd het voorlopig op. Iig allen bedankt voor het meedenken!

Pagina: 1