[TAPEWARE] Installatie nieuwere versie op andere locatie

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 19:42
Hallo allemaal

Wij gaan een nieuwe installatie van TapeWare installeren (van 6.3xe -> 7) omdat deze ook de mogelijkheid bied om exchange te backuppen (nu blijven er logfiles van 10GB staan :S)

Tapeware staat op C geinstalleerd en heeft een database van ongeveer 300 mb waar alle log's in bij worden gehouden.

Nu wil ik de nieuwe versie op D installeren, maar dan wil ik ook de database van 6.3xe meenemen.

Op de website van tapeware wordt hier nix over gezegd, en het is heel belangrijk dat de data van de backups bewaard zijn zodat individuele bestanden terug gezet kunnen worden.

Wordt bij het installeren van 7 op D de database van 6.3 automatisch overgenomen? moet ik zelf de bestanden kopieren naar 7? en werkt dat dan ook?

Graag zou ik hier meer duidelijkheid in krijgen.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Helaas moet ik hier ook veel met Tapeware om gaan :X
Ik vind het eerlijk gezegt een schijt programma wat totaal niet aan de verwachtingen voldoet... maar dat terzijde.

Je kunt gewoon de database copieren en in tapeware aangeven (bij source directory van eigenschappen van backup) waarvan ie zijn database vanaf moet halen...

Trouwens pas even op! Ik heb laatst een update gedaan van TW6.3xe naar TW7, deze had een SCSI controller van ICP Vortex met RAID-0. Daar begon dus de ellende mee! Windows 2000 server knalde er vaak uit en de RAID controller kwam met Array fouten aanzeilen, telkens bleef de controller de array opnieuw builden omdat deze beschadigd zou zijn. Tests hebben uitgewezen dat er niets met de array of de controller aan de hand was. Toen we TP 7 eraf knikkerde en 6.3xe erop zetten werkte alles weer naar behoren... Weird!

Trouwens ik heb inmiddels nog steeds niet gezien dat TW7 ook Exchange backupped zonder warnings of failures... Alleen maar dat ie complete dagen overslaat met DDS tapestreamers :X

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Jullie zullen hier wel niet zoveel aan hebben aangezien jullie toch al een backup systeem hebben, maar andere backup software kunnen ook goed met Exchange dtabases omgaan. Veritas bijvoorbeeld (mits je de exchange agent hebt)..

http://www.msexchange.org/software/Backup_&_Storage/

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 12:25
zwahiel schreef op 10 november 2003 @ 21:04:
... Alleen maar dat ie complete dagen overslaat met DDS tapestreamers :X
hoe bedoel je dit? wij hebben tapeware 6.3 draaien op een w2k doos met DDS en elke 14 dagen, donderdags, maakt hij geen backup. hij kan geen connectie maken met de tapestreamer. ik moet dan de service stoppen en weer starten om een backup te kunnen maken. is dit hetzelfde probleem?

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 19:42
Sorry dat ik effe niet heb rereageerd, maar het is al gelukt. Ik heb gewoon de database gekopieerd naar de nieuwe installatie directory, en alle instellingen waren correct overgenomen. Bedankt!