[Delphi 6] Plaatje tonen vanaf internet

Pagina: 1
Acties:

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik ben bezig met een applicatie waarin in op een form een plaatje wil laten zien wat zich op een website bevindt. Dit is (volgens mij) niet mogelijk met het standaard TImage component van Delphi. Ik heb al hier op GoT rondgezocht en op Google maar ik kan geen component vinden wat dit mogelijk maakt.

Heeft iemand hier ervaring mee of misschien de naam van een component wat dit mogelijk maakt.

Alvast bedankt... :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Met THTTP connecten, downloaden en in TImage frotten? :?

Professionele website nodig?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Oplossing die niet door de TS wordt gewenst.

[ Voor 86% gewijzigd door Varienaja op 10-11-2003 16:32 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• curry684

curry684

Varienaja schreef op 10 november 2003 @ 16:26:
Eventueel nog een gif- of jpg-decoder ertussen enzo he :-)
Waarom? Beide formaten worden door TPicture.LoadFromStream gewoon herkend en opgepikt...

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

curry684 schreef op 10 november 2003 @ 16:28:
[...]

Waarom? Beide formaten worden door TPicture.LoadFromStream gewoon herkend en opgepikt...
Heus waar? Shit..

Bij mij opt werk zitten we nog met Delphi3 te klungelen, en die is niet zo geavanceerd

• Renetjuh
  • Niet online
curry684 schreef op 10 november 2003 @ 16:25:
Met THTTP connecten, downloaden en in TImage frotten? :?
Ten eerste: bedankt voor de snelle reacties maar....

Ik ben eigenlijk op zoek naar een componentje dat dit voor mij regelt (liever lui dan moe natuurlijk ;))

@Varienaja: Ongeveer hetzelfde idee als curry684 geeft, dus ook hiervoor geldt dat ik liever een andere oplossing heb

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Renetjuh schreef op 10 november 2003 @ 16:30:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een componentje dat dit voor mij regelt (liever lui dan moe natuurlijk ;))
Zoek dan zelf luie donder. :(

• curry684

curry684

Varienaja probeert vriendelijk duidelijk te maken dat Programming & Webscripting niet de correcte plaats is voor script- of component requests, en dat je daarvoor Google hoort te gebruiken :)

Programming & Webscripting is voor het zelf programmeren van dingen, dus tenzij je daar zelf plannen mee hebt kunnen we je ben ik bang niet verder helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 10-11-2003 16:34 ]

• Renetjuh
  • Niet online
Varienaja schreef op 10 november 2003 @ 16:31:
[...]
Zoek dan zelf luie donder. :(
Ja, sorry, zo bedoel ik het niet. Ik hoop dat iemand misschien al zo'n component gevonden heeft of zelfs al in gebruik heeft. Ik ben echt niet te beroerd om dit zelf te maken, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden? :?

En ik heb al veel gezocht, maar kan tot nu toe nog niks vinden helaas :(

• curry684

curry684

Renetjuh schreef op 10 november 2003 @ 16:34:
[...]
Ik ben echt niet te beroerd om dit zelf te maken, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden? :?
Als je nu eens gewoon mijn post zou lezen en de bestaande componenten THTTP, TImage en TMemoryStream zou gebruiken, dan ben je alsnog in 6 regels code klaar.

Het lijkt me sterk dat iemand een component heeft geschreven om die laatste 6 'plugging together' regels ook nog te encapsuleren.... 7(8)7

• Renetjuh
  • Niet online
curry684 schreef op 10 november 2003 @ 16:36:
[...]

Als je nu eens gewoon mijn post zou lezen en de bestaande componenten THTTP, TImage en TMemoryStream zou gebruiken, dan ben je alsnog in 6 regels code klaar.

Het lijkt me sterk dat iemand een component heeft geschreven om die laatste 6 'plugging together' regels ook nog te encapsuleren.... 7(8)7
Nou, sorry hoor, ik ben al begonnen. Ik heb je post echt wel gelezen, en vind het ook hartstikke fijn dat ik zo snel een antwoord krijg, maar zulke reacties lijken me niet echt nodig als ik even doorvraag... |:(

Bedankt

• curry684

curry684

Renetjuh schreef op 10 november 2003 @ 16:39:
[...]
Nou, sorry hoor, ik ben al begonnen. Ik heb je post echt wel gelezen, en vind het ook hartstikke fijn dat ik zo snel een antwoord krijg, maar zulke reacties lijken me niet echt nodig als ik even doorvraag... |:(
Als je bedelt om kant-en-klare code ben je gewoon een luie donder zoals reeds aangegeven en lijkt mij zo'n reactie wel nodig. En daar ik een moderator hier ben geloof ik (heya dat staat hierboven! :) ) plaats ik zo'n reactie dan.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Is TWebBrowser niet het magic woord??

Webbrowser1.NavigateURL := "URLPllaatje";

Of zie ik dat weer helemaal verkeerd :?

Rampen bak 2004

• curry684

curry684

Millennium schreef op 11 november 2003 @ 09:35:
Is TWebBrowser niet het magic woord??

Webbrowser1.NavigateURL := "URLPllaatje";

Of zie ik dat weer helemaal verkeerd :?
TWebBrowser resized het plaatje niet mee, is grafisch stukken anders (image placeholders e.d.) kan je het plaatje niet uit saven etc. etc.

Als dat geen probleem is kan het ook :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het hangt me bij dat er zoiets als een HTTPStream bestond (kan het nu ff niet checkken). If so, dan zou je gewoon zoiets kunnen doen:
Delphi:
1
Image.LoadFromStream(THTTPStream.Create('http://blabla'));

If not, dan moet je zo'n stream class ff zoeken ;)

Ohja, hier wordt die stream niet vrijgegeven, maar het is ook maar een quick&dirty voorbeeldje ;)

日本!🎌

• Renetjuh
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op 11 november 2003 @ 12:34:
Het hangt me bij dat er zoiets als een HTTPStream bestond (kan het nu ff niet checkken). If so, dan zou je gewoon zoiets kunnen doen:
Delphi:
1
Image.LoadFromStream(THTTPStream.Create('http://blabla'));

If not, dan moet je zo'n stream class ff zoeken ;)

Ohja, hier wordt die stream niet vrijgegeven, maar het is ook maar een quick&dirty voorbeeldje ;)
Het is me inmiddels gelukt met de tips van curry684 en Varienaja, maar ik ga dit ook nog even proberen, dan kan ik de code nog wel iets optimaliseren denk ik. Bedankt.. :)
Pagina: 1