Monitor flikkert+Radeon9700Pro

Pagina: 1
Acties:

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:41

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een Club3D Radeon 9700Pro, maar sinds ik em heb, heb ik et volgende, nu toch wel irritant wordend probleem welke ik maar niet op kan lossen (Search al geraadpleegt):

Elke keer als de pc de volgende dag voor het eerst wordt aangezet, dan blijft mijn monitor al vanaf het bootscherm zwart (groen lampje v.d monitor brandt wel gewoon). Na 1,2 minuten komt er ineens flikkerend beeld. Dus dan is et beeld weer ff zwart en dan zie je weer ff wat je hoort te zien, dan is et beeld weer zwart etc etc, op verschillende snelheden. Dit gaat door ook al kom je in Windows(XP).

Pas na ongeveer 10 minuten heb ik weer normaal beeld zonder flikkeringen etc. Ook als ik de pc nu opnieuw zou opstarten, blijft het beeld et doen zoals et moet.

Maar doe ik dus avond's de pc uit (en de monitor uiteraard) en zet ik hem de volgende dag weer aan, dan is et weer hetzelfde liedje.

Wat is dit steeds voor onzin? Met mijn FG4 Ti 4200 128mb had ik nergens last van.

FF mijn beknopte specs: (wil je meer info weten, vraag maar)
CPU: XP1900+
Mobo: MSI KT3 Ultra (voorzien van BIOS-versie 5.7, nieuwste dus)
Geheugen: 640mb DDR
Video: Club3D Radeon 9700Pro 128mb retail
Monitor: LG Flatron 795FT+ 17"
Voeding: Q-Tec 450W Dual Fan GOLD

Twitter

Verwijderd

Sounds like een brakke kaart to me als je het probleem niet met een Ti4200 hebt ;)

Verwijderd

je hebt natuurlijk de aanluitingen al honder keer nagekeken?

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 16:22:
Sounds like een brakkke kaart to me als je het probleem niet met een Ti4200 hebt ;)
Ow ja. Goed dat je dat zegt: op een andere monitor (oude 14" Smile-dingetje, 800x600@60Hz maximaal) doet ie et wel normaal.

Twitter

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het lijkt mij dat het aan de monitor ligt, misschien is die gewoon aan het overlijden

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BIOS al gereset toen je de kaart er in propte? Wil nog wel eens helpen.
En kijk eens in je BIOS naar de instellingen van je videokaart...soms kun je nl de resolutie en de refreshrate van dat ding instellen.
Hoop niet voor je dat je je nieuwe radeon zo hebt ingesteld dat ie als 1e karwijtje je monitor half opblies btw :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
PilatuS schreef op 10 november 2003 @ 16:26:
het lijkt mij dat het aan de monitor ligt, misschien is die gewoon aan het overlijden
Waarom doet ie et dan wel perfect op mijn oude kaart die ik inmiddels al verkocht heb.

De kaart doet et verder goed, alleen wanneer ik mijn LG er aan hang, is et mis. Tenzij ik mijn oude kaart er weer inplant of tenzij ik de moeite neem om 10 minuten de monitor ''wakker'' te laten worden, wat ie dus doet sinds die Radeon er in zit.

Als ik dus een andere monitor er aan hang, dan doet die et meteen.

BIOS had ik ook al es op zijn defaults gezet, maar de volgende dag was et weer hetzelfde liedje.

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
The_Eagle schreef op 10 november 2003 @ 16:28:

Hoop niet voor je dat je je nieuwe radeon zo hebt ingesteld dat ie als 1e karwijtje je monitor half opblies btw :P
Dan moest de monitor allang stuk zijn lijkt me?

Twitter

Pagina: 1