Nieuw systeempje kopen...

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Ik ben van plan in Februari een nieuw systeem aan te schaffen. Hieronder heb ik de voorlopige configuratie neergezet, en ik wil graag van jullie weten wat je ervan vind. Mijn budget is ongeveer fl. 7000,- en ik wil vooral grafische programma's draaien (bv. Photoshop, Softimage en Maya) en natuurlijk ook games. Heb je suggesties aangaande de prijs/kwaliteitsverhouding, laat het graag weten ! (bijvoorbeeld de videokaart, is dat het beste wat ik kan doen of toch de Asus 6600 GeForce vanwege de tv-out (errug prettig))

Configuratie (afkomstig van Grafi Call (www2.graficall.nl)):

-ATX Middletower + 1.44 MB Floppy fl. 190.00
-ASUS P3B-F PENTIUM II/III ATX fl. 345.00
-INTEL P-III 600 MMX (BOX) fl. 1225.00
-2 stuks 128 MB SDRAM 100 Mhz voor BX chipsets fl. 850.00
-CREATIVE 3D GEFORCE 256 Annihil. PRO 32 Mb, AGP fl. 675.00
-27.0 GB IBM UDMA 66 (7200 rpm) fl. 675.00
-PIONEER 10/40 DVD SPELER fl. 235.00
-HP 9110i Re-Writer 32x/8x/4x IDE Intern Retail fl. 655.00
-SOUNDBLASTER LIVE! PLAYER 1024 OEM fl. 144.00
-TARGET PCI BNC/UTP NE-2000 PnP fl. 75.00
-LOGITECH keyboard + wielmuis I-touch Draadloos fl. 225.00
-22 inch iiyama A201HT (vlakke beeldbuis) fl. 1950.00

Bij voorbaat dank, Obi

PS. voor de AMD-freaks, als je mij wilt overhalen een Athlon te kopen doe het dan met enige redelijkheid, dat gescheld op Intel heb ik nou wel een beetje gehad

Verwijderd

Neem wel een 600E CPU (coppermine) , die staat nog niet in de lijst bij graficall . (In februari wel denk ik) en misschien wel handig om een losse Hotrod 66 kaart erbij te zetten of een Abit BE6 II ipv Asus P3B-F . ik heb zelf wel de Asus en die is perfect .

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

AMD Athlon 600 FL 998,- volgens Pricewatch. Da's toch een stuk goedkoper.

Verwijderd

Daar komt ie: Ik zou zelf voor een AMD Athlon gaan, maar dat zullen de meesten wel zeggen. ;)

Gewoon omdat ik uit benchmarks opmaak, dat de Athlon een stukje sneller is en iets goedkoper, niet omdat Intel slecht is, maar prijs/kwaliteit van een Athlon lijkt mij beter.

Als je TV-out nodig hebt, zou ik wel die Asus v6600 (of de v6800, die heeft ook DDR-ram)nemen of anders een Hercules Prophet (ook met TVout en DDR ram)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

PIII 600E volgens de pricewatch fl. FL 1056,-
en omdat een goed athlon bord (Asus) weer wat duurder is dan de be6 is het verschil gering

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

je gooit er een serieuze koffer geld tegenaan Obi, ik zou niet voor de Athlon gaan, niet zozeer vanwege de cpu maar vanwege de nog lang niet zonder kinderziektes zijnde moederborden, als je wilt hobby'en >Athlon anders toch maar op zeker >Intel. als je het systeem er als tweede bak bij krijgt kan je het natuurlijk wel overwegen (zou ik wel doen dan).
wat je photoshoppen betreft, ik draai dat thuis op een 450@600/128Mb en dat kan met geen mogelijkheid op tegen de MacG3350@350 Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/annawoud/gifall/ani_eyescan.gif op m'n werk, ok, daar zit dan wel 512MB in, maar toch, als je grafisch wilt is de PC geen goede keuze, hij kan het wel maar is geen hoogvlieger.
verder prachtig speelgoed wat je uitgekozen hebt Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/annawoud/gifall/eek.gif

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Het ligt er maar aan wat voor soort grafisch werk je wilt gaan doen met photoshop.. als je alleen computergraphics wilt maken dan heb je meer dan zat aan een pentium met 128 mb... als je drukwerk wilt maken dan is een mac idd wel beter (hoe NIET graag ik het ook zeg)

verder zou ik ook een

be62 nemen
die kast van je kan 100,- goedkoper
en een netwerk kaart van 75,- is wel errug duur voor een niet 3com kaart
ik heb zelf een pci kaartje voor 27,50 en die is echt net zo goed als al die anderen.. het is wel een 10mb btw
En een geforce is werkt wel beter met een pentium... Maar om dat je het over 3d programma`s hebt kan je ook overwegen een dual setup te kopen vanwege de rendersnelheid..

Timz

• Obi
Ik wil geen G3 kopen omdat je op de apple geen goede 3d-software klan krijgen, en omdat ik niet alleen grafische shit wil draaien.
PS. Ik ben geen knutselaar en dus ook geen overclock-koning, ik wil gewoon een systeem waar ik voorlopig mee overweg kan.

Verwijderd

Ik weet dit niet 100% zeker maar is Photoshop 5.5 (Gaaf programma met Adobe Gamma) niet voor P3's nieuwe instructieset geoptimaliseerd? Als dat is dan heb je een hele grote snelheidswinst. En Studio Max is dacht ik ook met P3 veel sneller dan een Athlon.
Ik zou ook als ik jouw was even bij het nieuws van vandaag kijken. Daar zijn erg overclockvriendelijke P3 PPGA's te vinden
Doeg

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

is het voor grafische progs ook niet zinnig eens naar een dual systeen te kijken?

tijd voor verandering.

• Obi
Ik heb er wel over gedacht een Dual processorsysteem aan te schaffen, maar ik denk dat, als ik mij aan mijn budget wil houden, ik moet gaan inleveren in andere hardware. Dat doe ik liever niet.
Ook heb ik gehoort dat veel software niet werkt onder een dual processorsysteem. Is dat zo ?

• Obi
Lord Helixz > Nee, ik ben dat niet....

Verwijderd

Coppermine 500EB / 550EB / 600EB
P3 bord met AGPx4 en PC133 ( Abit VA6 is verkrijgbaar )
U2W SCSI controller van Adaptec of vergelijkbaar merk
Quantum Atlas IV 9GB
ATA66 schijf erbij om op te slaan
2x 128MB is genoeg om aan het systeem te wennen, lijkt me, zo niet haal je er nog wat bij. Wel rekening ermee houden dat de meeste PC moederborden maar 3 DIMM slots hebben.
Geforce, DDR is natuurlijk wel snel.... maar de Geforce is niet bedoeld voor 3D apps. Beter de X2 van Elsa.
SCSI CD-(R)W
Bij de toren moet je erop letten hoe de voeding geplaatst is en dat deze minimaal 250 Watt is, als je van plan bent om je monitor op je pc-voeding aan te sluiten, neem dan 300 Watt.

Mail me voor offerte ( als je wil, that is ),

PaCKo

Verwijderd

Obi nee alles werkt onder dual processor... als een programma niet geschreven is voor dual processor zal die er ook maar 1 gebruiken...

Timz

• Obi
PaCKo > Is wel leuk zo'n videokaart die 3d ondersteund, maar voor een beetje leuke kaart betaal je zeker al 2000,- (wildcat bijvoorbeeld...). Dat heb ik er niet voor over. En ik kan altijd nog een vette 3d-kaart er in pleuren, ik wil toch later nog een tekenblad nemen (later uitbreiden ben ik toch al van plan, nu eerst even die 7000,- in een systeem pompen...).

PS. Ik heb graag dat jullie alternatieven geven, één voorwaarde: ik wil zowiezo die iiyama 22" flatscreen.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
De meeste Adobe-apps en 3DSMAX lopen erg lekker op een dual-systeem. Photshop gebruikt KNI, en is op een P3 sneller dan op een Athlon. 256 MB RAM is erg fijn bij MAX en andere 3D paketten.

Moet kunnen met dit budget. SCSI hoort er in zo'n systeem eigenlijk ook bij...

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Van wat ik heb gezien is de Athlon in die programma's juist sneller.
Ik zou ook die nieuwe Elsa kaart met Geforce chip nemen(wel de professionele versie), ik dacht dat er een review van bij anandtech stond.

mocht je de Athlon nemen dan is een andere kast erbij wel errug prettig(300Watt), en ik zou dan een mobo nemen met de AMD 750 chipset en niet die van VIA

• Marc H
  • Laatst online: 04:03

Marc H

- - Is wakker - -

Wat je ook kan doen is een niet al te duur dual slot 1 moederbord kopen, en er later een tweede cpu bijprikken.

Of dual slot 1, met 2 MSI 6905 (rev 1.1) converters, en 2 cellies op zetten. dan kan je later altijd nog upgraden naar dual p3.

Op mijn dual processor compu loopt alle software, alleen kan niet alle software gebruik maken van de 2de processor.
3d studio max is is op mijn dual celly bijna 2 keer zo snel, als wanneer het op een uniprocessor systeem draait. Bryce daarentegen gebruikt alleen maar 1 processor, maar dan kan je nog altijd andere dingen doen op je machine op de andere cpu.
(hier hadden we het laatst over in een andere thread, een paar dagen terug)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Obi
Wat betaal ik voor een redelijk dual processorsysteem ??? En wat krijg ik daarvoor terug, kan ik voor 7000,- een goed systeem krijgen..?

Verwijderd

idd, als je gaat photosjoppen en 3dsmaxen kun je net zo goed dual gaan. Dit hoeft niet duurder te zijn:

jouw voorbeeld: P3B-F + PIII 600 =1400,-
dual setup: (ik neem aan dat MB 500,- kost)
<dual plank> + 2x Celeron 500 + converters =1300,-

Zo kun je in de toekomst twee PIII's erin kwijt als je wilt upgraden. En, volgens mij heeft de volgende incarnatie van Windows zowiezo standaard dual processor support... toch?

• Obi
Jullie gaan nu wel steeds in op die grafische kant, maar dat is lang niet het enige wat ik ermee wil doen, anders had ik wel een G4 genomen. Ik wil gewoon een allround pc die ook geschikt is voor grafische progs. Wat zouden jullie kopen (compleet systeem) voor fl. 7000,- ?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 22:52
welk os wil je gaan draaien want als je win9x gaat gebruiken heb je zowiezo nix aan een dual
verder zou ik zelf kiezen voor een athlon systeem
ze komen nu net iets beteruit de tests en ook in programma's waarin wel al optimalistie zit voor pIII's meer NOG niet voor athlon kun je nagaan als dat er binnenkort wel inzit >:)
worden waarschijnlijk pIII bruut verslagen want zo als het ni is staat amd intel ongeveer gelijk met kleine voorsprong van amd maar intel heeft wel alle voordelen van de optimalisatie sets en de athlon nog niet !

.

• Obi
Ik ga win 98se en NT 4 gebruiken en later win 2000

• Obi
Ik denk toch dat ik gewoon voor de pIII 600 ga (geen dual) ik krijg trouwens deze week een powermac via m'n broer (compleet) voor 350,- aardig he ??? dat is ook wel lekker in m'n netwerkje. Heeft de GeForce V6800 van asus TV-out ??? Ik hoop het wel, maar ik zie het nergens. Is er dan geen enkele GeForce kaart mer ddr ram en tv-out ???

• Andy
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Het valt mij wel op dat het altijd Intel gebruikers zijn die beweren dat Athlon Moederborden brak zijn..

Moizelf heb heden ten dage een Athlon 600 en hij is aardig van de snelle en stabiel tot en met :)

Ik heb ook een tijdje een C466 en een BP6 met dual c366@550 gehad en die waren niets stabieler als mijn Gigabytje met K7

Ik zou toch ff een maandje wachten op de nieuwe VIA KX133 sjipset om te zien offie idd een stuk sneller is

In ieder geval zijn er beroerdere vooruitzichten dan met een pak geld in je zak te twijfelen aan wat je moet kopen :)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Alleen de Asus V6600 Deluxe heeft TV-out.
En de Athlon is in 3D studio MAX veel sneller --> zie het bewijs op,
http://www5.tomshardware.com/cpu/99q3/990823/performance-06.html

Succes met uitzoeken,

Daan

Verwijderd

botoo >> volgens een site heb ff de url niet meer is een athlon sneller dan dubbel p!!! en enkel g4 in photoshop en lightwave

Verwijderd

wat is dat toch met tv out?? ik heb het op verschillende kaarten gehad en het zuigt gewoon! Als je proffesioneel video wil bewerken koop dan een kaart van weet ik veel pinnacle. Niet die onzin van asus geloof dat een v6800 deluxe 400$ kost is een beetje overdreven.

en wanneer gebruik je nou dvd op je compu koop toch gewoon een standalone dvd geen gezeik met codes, kabels etc

het enige voordeel van scsi nu is eigenlijk alleen de mogelijk heid om er meer dan 4 devices er op aan te sluiten. Wat Je wel kan doen is bv een be62 + een ide raid controller dan kan je totaal 12 devices aansluiten voor een fraktie van de prijs van scsi en even snel(raid)!

• Obi
Ik héb een DVD standalone speler, die tv out is dan ook geen noodzaak, maar een extra (voor de leukigheid zegmaar). Ik ga ook geen videobewerking doen. Ik vind het dan ook belangrijker om DDR-ram te hebben dan tv out, is dat niet compatible (ik vind steeds geen GeForce kaart met beide) dan ga ik voor de DDR-ram kaart.
En dat de Athlon sneller Photosjopt dan de Apple G4 vind ik moeilijk te geloven. Ik werk trouwens niet met 3D max, maar met Maya, Softimage en een beetje Lichtwave (en Photoshop en andere adobe-speeltjes natuurlijk). en als het snelheidsverschil tussen de Athlon en PIII niet byzonder groot is, hoe kan Photoshop sneller werken op de Athlon, als Pho. geoptimaliseerd is met instructies op de PIII processor..?

• hjs
  • Niet online

hjs

ga bij deze twee zaken eens informeren of ze een systeem voor je samenstellen
http://www.corum.nl / oc'de athlons
of http://www.eynstein.nl / errug goede zaak

shopsurvey van beide zeker lezen:
http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=355 http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=294

(bijna) iedereen is erg positief en er schijnt meer te kunnen dan wat op de website staat dus gewoon ff een mailtje sturen met je vraag.

Hier zal je geen spijt van krijgen !!
Pagina: 1