Autorun.inf werkt niet: case sensitive?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zit hier op mn werk, ik kan niet zoeken op GoT ivm. dat ik eigenlijk niet mag 'internetten' en moet antwoord hebben op de volgende vraag:
is een autorun.inf bestandje case sensitive?

Een collega van mij heeft het volgende bestandje gemaakt:
Autorun.inf (met hoofdletter)

met als inhoud:
[AutoRun]
OPEN=index.html

Toch werkt hij hier op een XP bak niet. index.html bestaat met exact deze naam. De CD is ook niet zo te openen tenzij je Verkennen... kiest. Hij is zojuist op een Windows machine gebrand door een andere collega van mij. Ik wil het nog wel even hier op een Apple proberen maar ik verwacht weinig verschil.

Ik heb gezocht naar het aanmaken van een autorun.inf bestandje met Google, maar ik zie geen verschil in code. Het is een html en hij moet op zoveel mogelijk systemen te openen zijn, dus er is geen specifiek programma aangegeven, je zou toch verwachten dat hij dan IE (als standaard bijv.) aanslingert, maar hij doet echt helemaal niks!

Kan iemand een fout ontdekken?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Witte in "HTML-document automatisch starten op CD"

Dan ben ik zo lief geweest om even voor je te zoeken :>

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Het feit dat hij hem niet opent tenzij je verkennen kiest wil dus zeggen dat hij de autorun wel degelijk ziet en probeert te gaan uitvoeren, als je namelijk rechtermuisknop doet op de cdspeler, dan zie je ook Afspelen oftewel Autorun vergedrukt staan.

Waarom hij het dan niet doet zou kunnen komen doordat ofwel de afhandeling van de .html file niet goed gaat ofwel de IE start gewoon niet lekker op. Probeer het anders eens met een .url file, alhoewel ik niet weet hoe de mac daarmee omgaat. Of anders moet je er misschien wel http:// voorzetten omdat autorun eigenlijk een executable verwacht.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

OPEN=iexplore.exe bla.html

^^ way to go :)

[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 10-11-2003 15:58 ]

LinkedIn
Instagram

• We Are Borg

We Are Borg

• Remy

Remy

We Are Borg: Ik geef direct de oplossing omdat ze eigenlijk niet mag internetten. Dat scheelt Dark Blue doorklikken enzo.

LinkedIn
Instagram

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 11:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

ReemF schreef op 10 november 2003 @ 15:58:
OPEN=iexplore.exe bla.html

^^ way to go :)
neuh, meer iets van zo dus: rundll32.exe url.dll,FileProtocolHandler *index.html*
maar aangezien ze ook onder mac wil, wordt dat weer lastig :(
En dat autobrowse filetje uit het door we are borg opgegeven topic is dus waarschijnlijk ook niet zinvol omdat dat naar ik aanneem ook niet op een mac werkt.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• We Are Borg

We Are Borg

ReemF schreef op 10 november 2003 @ 16:00:
We Are Borg: Ik geef direct de oplossing omdat ze eigenlijk niet mag internetten. Dat scheelt Dark Blue doorklikken enzo.
:D

* We Are Borg denkt dan: Wacht tot je thuis bent :X
Mr. Liu schreef op 10 november 2003 @ 16:01:
[...]

Het is direct de volgende post zelfs.
No shit Sherlock B)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik begrijp jullie verhaal compleet en het spijt me nogmaals dat ik hier gewoon niet zelf de tijd heb om het uit te spitten.
De gang van zaken is mij gezegd als 'kijk of het werkt, werkt het niet dan staat er achterop het cd hoesje hoe ze de index.html zelf moeten vinden dus laat het dan maar'.
Ik ga even mijn collega bellen en melden dat het niet werkt en dat we dus die niet werkende autorun er maar helemaal af kunnen halen, beter.

Ik heb die link van WAB gelezen maar het bestandje staat inmiddels niet meer op die server. En as I said... ik mag geen stap op internet zetten of ik word beticht van nutteloze praktijken (heerlijk hier) dus ik kan er niet naar op zoek :|

Oplossing dus gevonden, maar wordt niet uitgevoerd. Ik zal het met mn collega ff doorbellen en dan is het helaas pindakaas, leuk voor de volgende keer.

Bedankt iig!

reemF: bedankt ja die snelle link was gewoon superhandig op zich, dit moet voor mn werk dus, morgen ben ik er niet en het moet voor woensdag afgeleverd zijn. You do the math ;) dus thnx voor het begrip. Thuis heb ik overigens geen brander en ik zou dan alsnog die cd'tjes morgen met geen mogelijkheid hier krijgen, op tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Dark Blue op 10-11-2003 16:04 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Remy

Remy

hufkes schreef op 10 november 2003 @ 16:01:
[...]

neuh, meer iets van zo dus: rundll32.exe url.dll,FileProtocolHandler *index.html*
maar aangezien ze ook onder mac wil, wordt dat weer lastig :(
En dat autobrowse filetje uit het door we are borg opgegeven topic is dus waarschijnlijk ook niet zinvol omdat dat naar ik aanneem ook niet op een mac werkt.
Als ze het ook voor mac wil, moet dat even uitgezocht worden, echter mijn tip over die autorun is wel correct, ik heb hem voor meerdere demo-cd's zelf gebruikt namelijk. En staat ook gewoon hier:

http://www.burzurq.com/forum/autorun_html.html
http://www.burzurq.com/forum/file/auto_run.zip

LinkedIn
Instagram

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
*thuis*
Ik heb even met die collega overlegd, uitgelegd dat het niet werkte 'zonder extra bestandje'. Hij wilde er nog graag het fijne van weten maar hij vond het niet nodig om nou dat extra bestandje maar op te zoeken en mij dus eraan laten klussen om dat voor elkaar te krijgen - het is eigenlijk zijn opdracht - en des te meer, we zijn er morgen allebei niet en dan zou onze collega nr 3# én 3 cd's moeten branden én moeten testen of die constructie met die .inf en die .exe zou werken.

Ik hoorde btw achteraf dat het hele spul alleen maar op een Windows machine hoeft te lopen :| maar anyway. Ik wil collega nr 3# het niet te moeilijk maken, collega #2 zei dus dat zij (#3) prima die cd's kon bakken maar toen k dat haar vroeg was ze eigenlijk nogal verbaasd omdat zij nooit cd's bakte.... En ik werk niet aan een Windows bak, dus ik kon het in princiep zelf niet doen. Het is wel gelukt, daar niet van, maar om het nou voor morgen niet moeilijker te maken dan het al is...

In ieder geval bedankt, jullie zijn schatten :* ik was nml. al bang dat dit topic direct gesloten zou worden, het stond al niet in WOS en dan ook nog eens zo hopeloos hulpeloos O-)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nou vooruit dan maar >:)

[hele foute opmerking, please ignore :+ ]

We hebben alle vrouwen op GoT nodig tussen al die nerds 8)7

[/hfo,pi :+ ]

Ach, de post zelf was iig. uitgebreid, gaf info, al een suggestie wat het probleem kan zijn, d'r was al gegoogled, etc. Kan erger :+

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2003 18:16 . Reden: zin afgemaakt :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.