Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chieftec matrix medium met front usb en firewire

Pagina: 1
Acties:

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Ik heb de kast als vermeld in de titel in elkaar staan en werkend, maar nu zijn er een aantal dingen die me niet gelukt zijn en ik heb al op de site van chieftec gekeken en hier op de faqs, maar heb het niet kunnen vinden en misschien kunnen jullie me helpen, of hebben jullie tips mijn probleempjes op te lossen!?

1. Ik krijg de usb aansluitingen op mijn frontpaneel maar niet aan de praat, heb van alles geprobeerd met mijn moederbord, (asus a7v333) maar het wil niet lukken

2. De reset knop doet het niet, hoe ik het resetsw draadje ook bevestig op mijn moederbord hij wil het niet doen(in mijn vorige kast deed hij het wel!)

3. Het frontpaneel van mijn matrix kastje wil niet volledig los komen, ik kan niet goed bij het laatste palletje dat als je achter de kast zit links in het midden zit, ten hoogte van de power knop, reset knop etc etc)

4. Er zitten een aantal draden bij de kast waar ik geen idee van heb wat ik er mee moet: 2 met 3 uitgangen waarop de vermelding: +d -d en +5v staat, 1 met 2 uitgangen waarop de vermelding:ground 2 keer staat en 1 met 1 uitgang waarop de vermelding:ground staat.

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06
1. De aansluiting op het mobo ook al andersom geprobeerd? Wat heb je al geprobeerd?

2. De aansluiting al andersom geprobeerd? Zeker weten op de goeie pinnen aangesloten?

3. Schroevendraaier oid?

4. Handleiding van de kast? Misschien wel sleep switch.

Hail to the king baby!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
2: dat heb ik met mijn PowerLED, heeft het ook nooit gedaan. Nix aan te doen denk ik?

Verwijderd

4. dat zijn volgens mij de usb kabeltjes

Verwijderd

3.

Als je de linkerhelft van de voorkant los hebt (van voren gezien; de kant van de deur, daar kan je makkelijk bij) kan je er met een (b.v.) liniaal ofzo achterlangs en kan je het middelste clipje losduwen. Ik heb er zelf in eerste instantie ook verschrikkelijk mee lopen prutsen maar deze methode werkt prima. Als je het clipje niet goed kan zien kan je er ff een zaklantaarn bij pakken.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1. zie 4

2. test even met een reset uit een andere kast ofzo :? Dan weet je iig of het aan de reset button ligt, aan jou of aan je mobo

3. creativiteit, vorige posts lezen en je komt een heel eind.

4. dat zijn de usb kabeltjes. Als het goed is heb je 2 usb poorten in het front en zitten er ook van alle kabeltjes 2 versies. Doe ze als volgt op je mobo (staat ook in manual)

(vcc1) (d-1) (d+1) (gnd1) ( . )
(vcc2) (d-2) (d+2) (gnd2)

die ( . ) is een lege pin. die geeft aan hoe alles erop moet.

veel succes.

edit: wat ik vcc noem heet bij jou blijkbaar +5v

[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 11-11-2003 10:56 ]

Launching containers into space

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Mensen, bedankt voor de reacties!Het frontpaneel heb ik eraf gekregen!Dus dat is goed!
Maarrrr, mijn frontpaneel met 2 x een usb aansluiting en 1 firewire aansluiting wil maar niet actief worden, ik kom er echt niet uit!
Het zou heel simpel moeten zijn blokje op het moederbord aansluiten en gaan......er zit toch geen aparte stroomvoorziening op dit paneel, wordt toch via het moederbord geregeld?
En voor wat betreft het reset knopje, ik denk dat ik mycom maar even ga bellen want heb het hele panel uitgeprobeer maar hij wil niet werken, terwijl hij het een paar weken geleden in mijn oude kast nog wel deed dus kan niet geloven dat het aan mijn moederbordje ligt!Als iemand nog tips heeft graag!

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

• Rub87
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01-2023
Maybe domme opmerking , maar je hebt die front usb en firewire toch enabled in je bios?? probeer eens te resetten met schroevendraaier rechtstreeks op uw mobo.. als dit lukt is knopke borked , als dit niet lukt is het mobo...

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Syndicaat schreef op 11 november 2003 @ 14:30:
Mensen, bedankt voor de reacties!Het frontpaneel heb ik eraf gekregen!Dus dat is goed!
Maarrrr, mijn frontpaneel met 2 x een usb aansluiting en 1 firewire aansluiting wil maar niet actief worden, ik kom er echt niet uit!
Het zou heel simpel moeten zijn blokje op het moederbord aansluiten en gaan......er zit toch geen aparte stroomvoorziening op dit paneel, wordt toch via het moederbord geregeld?
En voor wat betreft het reset knopje, ik denk dat ik mycom maar even ga bellen want heb het hele panel uitgeprobeer maar hij wil niet werken, terwijl hij het een paar weken geleden in mijn oude kast nog wel deed dus kan niet geloven dat het aan mijn moederbordje ligt!Als iemand nog tips heeft graag!
dat blokje wat je op je mobo hebt geklikt is volgens mij de firewire, maar die draadjes uit je openings post zijn echt de USB draden. Ik heb in mijn vorige post al aangegeven hoe ze geplaatst dienen te worden. Als je dat ff doet ben je een heel eind... ;)

Launching containers into space

Verwijderd

bij mij doen ze het ook niet voorin de kast, krijg ze neit aan praat, misschien een foutje ofzo van Chieftec. Voor zover ik weet zijn ze niet aan te zetten in het bios ofzo

Verwijderd

2:

ik zou nog ff controleren of het resetten goed werkt op het moederbord (ff de 2 betreffende pinnetjes kortsluiten met een schroevendraaier en kijken of de pc reset)

dan zou ik de multimeter pakken en kijken of er stroom door de draadjes van de reset knop kan lopen als je de reset knop indrukt, als dat het niet doet heb je OF de verkeerde draadjes OF hij is kapot
Pagina: 1