Toon posts:

knipperende coolers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn systeem:

Asus P4C800
P4 2,4 800 FSB
2 x HDD
2 x Cd-Rom
1 x Floppy-drive
1 x 512 ddr geheugen
Ati radeon 9600 agp
550 watt voeding

Goed... nu is mijn probleem dat mijn coolers knipperen als ik windows, games, progs laad. Ik heb namelijk van die coolers met blauwe LED's.
Ik heb een 550 watt voeding dus het kan toch niet zo zijn dat ik te weinig vermogen heb? :/
Is dit een serieus probleem en kan dit mijn systeem beschadigen? of hoort dat gewoon zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 15:50 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met 550 watt KUN je te toch weinig vermogen hebben.

Wat van belang is, is de 12 voltlijn. Alle wat daarop aangesloten is KAN totaal tegen het maximale afgegeven vermogen van de 12 voltlijn liggen al lijkt dit me behoorlijk stug.

De oorzaak ligt dus ergens anders. Probeer alle fans op 1 aparte molex aan te sluiten die niet gekoppeld zit aan je HD's.

ARME AOW’er

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:42
Op welke molex heb je die fans aangesloten? Op dezelfde als die van je HDD bijv?

Probeer ze eens op een appartje molex door te lussen.

550 Watt en dan te weinig hebben kan wel, maar met een redelijk binnen de perken vallende PC niet.

Verwijderd

Topicstarter
Die 12 volt lijn is op me moederbord aangesloten dus zou t aan me moederbord kunnen liggen? En zou je eventueel voltages in de bios moete veranderen?

En met molex worden die stroom kabeltjes bedoelt? neem aan van wel. Iig ik heb die coolers wel bij me hd en cdrom spelers aangesloten... Zodra ik thuis ben zal ik dat gaan proberen.

nog eventueel andere ideeen?

• My-life
Die voltages kun je niet verandere ook niet in de BIOS.
Een molex is zo'n "stroom stekker" die je bijv. in de HDD en je Cd-ROM speler plugt. (Die witte met 4 draden erin).
Als je de fans op een apparte molex aansluit neem ik aan dat je probleem verholpen =.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je kan koelers sowieso beter niet op je mobo aansluiten, is niet goed voor je mobo..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Intern zit alles in de voeding ook weer op elkar aangesloten dus een andere molex heeft mogelijk ook weinig effect.

Zijn het niet gewoon geluidsgevoelige fans ? :? Met CCFL's heb ik ze ook al eens gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door -=bas=- op 10-11-2003 16:17 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
okidoki...

Kga het vanavond uit testen

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn weten zijn het geen geluidsgevoelige coolers... maare het zou volgens jou niet echt uitmaken of het nou op een andere molex gaat?

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Is het toevallig een q-tec voeding, want die staan nu niet bepaald bekend om hun stabiliteit. En dan zou het wel eens problemen kunnen geven als er veel wattages van de voeding worden gevraagt.

BTW no flame intended

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Verwijderd

Topicstarter
Tis nu wel een q-tec maar hiervoor had ik een antec voeding en toen had ik pcies het zelfde probleem...
Ik denk zelf dat het niet aan de voeding ligt

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Asus Qfan mischien ?

• My-life
Probeer nu eerst eens een aparte molex, want daar heb ik nog steeds het meeste vertrouwen in.
Waarom kun je geen fan (of beter van niet) op je MOBO prikken?

En wummetje. Gebruik even de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop i.p.v. 2 posts zo snel achter elkaar te plaatsen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is dan ook gelijk opgelost als je 'm aansluit op een aparte molex. :)

Wat er dus bedoelt wordt is dat de fanheader zorgt voor minder spanning zodra de temperatuur laag ligt, zodat de FAN wat minder lawaai maakt. Dit kan nog wel invloed hebben op de LED. Als je hem direct aansluit op een aparte molex krijgt de FAN geowoon constant de hele hoeveelheid aan stroom binnen, "zoals het hoort".

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die dingen uitgeprobeerd in een andere computer maar dat maakte ook helemaal niks uit.
Ik vind het maar vreemd...
Kan het mischien door software komen? windows mischien?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 08:43:
Kan het mischien door software komen? windows mischien?
Helemaal geen erg in gehad 8)7

Het ligt aan Windows, is een extra feature die via disable fanservices is uit te schakelen :+

Kan ook een ander programma zijn ook, tenslotte is in 2003 bijna alles mogelijk. O-)

Om hoeveel fans gaat het nu eigenlijk en op hoeveel aansluitingen zitten ze aangesloten? Oh ja, een cooler is géén fan.

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 11-11-2003 11:10 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om 2 coolers met blauwe LED's... Of heten dit nou weer Fans? :)

Enne waar kan ik die service precies vinden?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 11:43 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Enne waar kan ik die service precies vinden?
Dat was gewoon een grapje :+
Probeer anders je proccesor is volledig te belasten. Als je het dan hebt lijkt me echt dat je voeding tekortschiet...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
tuinde ik er mooi in! :>

Maare ik heb die dingen in 2 comps. geprobeerd en had t zelfde effect...
Alleen Winxp was het zelfde.
En btw met 550 wattage moet dat toch gewoon genoeg zijn?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11

n00bs

Het is weer Zomer!

440 Watt zegt alleen maar wat over het Amperage wat deze voeding MAX. kan leveren. Daarnaast heb ik persoonlijk liever een 360W Chieftec voeding dan een 550W "noname". Vele voedingen adverteren met 500W etc... maar kunnen dit vaak niet waarmaken.

Knipperende ledjes etc, zijn meestal door een gesharde voedingskanaal, bv HDD en FAN op 1 aansluiting. Je krijgt fluctuaties in de spanning... Wattages hebben hier dus niet direct iets mee te maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd zo'n dergelijke schakeling uit geprobeerd...
Dus geen coolers op de hdd of cd-rom voeding kabel...

mmmmWAH!
vreemd dit

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Misschien wel iets wat standaard in/aan/op/bij de fan hoort?

Merk/type/site leverancier/producent?

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 11-11-2003 12:22 ]

ARME AOW’er

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Sluit anders die fan aan op een aparte voeding dus niet via je pc... als die dat dan nog doet is de fan deffect. Doet die het niet, zou ik toch sterk denken om een A grade voeding te kopen voor je pc

Verwijderd

Topicstarter
De coolers zijn van het merk "coolermaster"...

Ik zal vanmiddag als ik thuis ben het even proberen met de coolers appart op een voeding aan te sluiten...
Pagina: 1