Routeren met Zyxel via Internet

Pagina: 1
Acties:

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 17:39
Samen met een vriend van mij hebben wij toegang tot een ftp server. We hebben hier één username en password voor en kunnen maar met één IP inloggen.

Nu komt het vaak voor dat we samen willen werken op de ftp server, dit is lastig omdat we steeds aan elkaar moeten vragen of de ander eruit gaat etc.

Het gaat niet om grote hoeveelheden data, max. 500KB per keer. Nu hebben we allebei een Demon DSL verbinding met een Zyxel prestige 650 router. (Allebei geconfigureerd als router). Weet iemand of het mogelijk is bepaald verkeer vanuit mijn computer te routeren via zijn router? Deze situatie dus:

Mijn PC --> Zyxel Router --> Internet --> Zyxel Router --> FTP server(Internet)

Een lastige opgave, ik heb al één en ander geëxperimenteerd met de router, maar tot nu toe niet gelukt. Iemand ideën of suggesties, dan hoor ik het graag.

Verwijderd

via een proxy?
die van demon b.v.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 15:54 ]

• GenetiX
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 15:46:
via een proxy?
die van demon b.v.
Dat lijkt me niet. Anders zou iedereen die proxy gaan misbruiken. Ik weet trouwens geeneens zeker of Demon wel een proxy heeft.

Verwijderd

Zitten beide adressen in hetzelfde subnet? Dan kan het - misschien, anders niet.

Verwijderd

Dit kan sowieso wel. Kan het niet direct via de router dan kan het wel door een machine achter die router een poort open te gooien en die vervolgens via NAT door te sturen naar de betreffende FTP-server.
Vergeet alleen niet dat dit aardig wat data-verkeer genereerd op de verbinding waarbij je dit gaat realiseren.

Als die vriend van je dan via jou op de ftp-server komt, genereert hij voor zichzelf een X MB dataverkeer. Jouw kant genereerd op dat moment 2*X MB dataverkeer ;)

• GenetiX
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 17:26:
Zitten beide adressen in hetzelfde subnet? Dan kan het - misschien, anders niet.
Nee, dat denk ik niet. Ik zit in de 82.161.x.x reeks. Hij in de 212.238.x.x

Verwijderd

GenetiX schreef op 10 november 2003 @ 18:05:
Nee, dat denk ik niet. Ik zit in de 82.161.x.x reeks. Hij in de 212.238.x.x
Dan gaat het niet lukken op routerings-niveau, je zal het dan op applicatie-niveau moeten doen; hetzij met een proxy, hetzij via een ftp server op de 'andere' computer...
Pagina: 1