[ADSL] lage upstream? vreemde downstream

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Hoi

Ik heb iets vreemds gemerkt aan mn ADSL verbinding
hij valt de laatste tijd vaak weg, maar dan blijft de modem wel gewoon aan, maar de send/recieve stoppen met willekeurige knippers en knipperen dan in een patroon of helemaal niet (copperjet 810)
mn pc heeft dan ogenschijnlijk de verbinding met het internet verloren, een powercycle en reboot helpen niet hij moet zelf weer het signaal oppakken, ik kan nog wel de modem bereiken (soms ook dat niet)
volgens mijn ISP (Eweka) heb ik een te lage upstream "3" zei de helpdesk medewerker, dit zou veroorzaakt worden door mijn telefoon snoer, ik heb een nieuwe ertussen gezet, maar dat veranderde ogenschijnlijk niets, ik had nog steeds hetzelfde probleem (het leek zelfs iets vaker te gebeuren).
Dit is nu al 1 week niet gebeurd en ik heb dumeter geinstaleerd om mn bandbreede in de gaten te houden, wat mij opviel is dat de verbinding de hele tijd schommelt, hoog, laag, hoog, laag, dus de snelheid valt naar vrijwel 0 en dan weer omhoog naar 2mbit en dan weer omlaag.

Heeft iemand eenig idee wat er aan de hand kan zijn? (ik heb ook al 2 modems geprobeerd en met de andere modem is het erger)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:56

slaay

Natuurbeleven.com

Loop voor de zekerheid alle kabels eens na vanaf de telefoonkabel die je huis binnenkomt tot aan het modem.

Waarschijnlijk zit er toch iets niet goed!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ja dat is 1 kabel
en die is al vervangen

EDIT mn setup is als volgt

wandcontact => telefoonsnoer (1 mtr) => modem => (utp 1,5 mtr) => PC

[ Voor 56% gewijzigd door Tetsuo55 op 10-11-2003 15:41 ]

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 22:20

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

kabels hangen ook niet over je speakers of over de tv?
invloeden van buitenaf kunnen hier ook nog wel eens moeilijk doen.
modem ook al es uitgehad en gereset?

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

Tetsuo55 schreef op 10 november 2003 @ 15:29:
ja dat is 1 kabel
en die is al vervangen

EDIT mn setup is als volgt

wandcontact => telefoonsnoer (1 mtr) => modem => (utp 1,5 mtr) => PC
En je splitter ?
Toch wel als eerste aan de wandcontactdoos he.
Dus geen telefoontoestellen of faxapparaten voor je splitter ?

Verwijderd

mischien last van de upgrade van kpn ?

Modem ff uitzetten pc uitzetten
en dan weer opstarten

tis maar een idee

edit:

oeps :) mijn fout sorry

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 16:40 ]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 15:48:
mischien last van de upgrade van kpn ?

Modem ff uitzetten pc uitzetten
en dan weer opstarten

tis maar een idee
TS zegt dat hij Eweka heeft, dus bbned...

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
met een powercycle bedoel ik de stroom van het modem en pc uit....

en dat helpt niet

ik heb geen splitter, ik heb geneens een normale telefoon :P

ik beschouw de kpn kosten als deel van het adsl abbo

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:00
Waarschijnlijk zit er toch iets niet goed!
8)7

Probeer eens de niewste USB drivers voor Windooz :) Als je een USB modem hebt...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

DU meter moet je niet op letten.
Althans die snelheid schommelt atlijd, mits je niet op top snelheid zit.
Zoja, dan zal die rond je top-speed schommelen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Waarom hebje dan geen splitter ?

Stel je voor kpn maakt een fout en zet een telefoonsignaal op je lijn. Nou dan ben jij dus elke keer de verbinding kwijt.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 18:38
Sluuut schreef op 10 november 2003 @ 16:32:
[...]
8)7

Probeer eens de niewste USB drivers voor Windooz :) Als je een USB modem hebt...
Ehm, don't talk shit, hij heeft een ethernet modem :/

Die lui van eweka vertrouw ik niet helemaal, hebben bij mij de hele zooi op z'n kop gegooid door de verkeerde lijn te nemen om te linesharen. maar dat terzijde..

Weet je zeker dat je het dichst mogelijk bij het ISRA-punt zit? (of is de contactdoos je binnenkomende punt)

- hardware always changes.. -

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
Stel je voor kpn maakt een fout en zet een telefoonsignaal op je lijn. Nou dan ben jij dus elke keer de verbinding kwijt.
Bij een storing moet je ook altijd je modem ff direct op de binnenkomende lijn aansluiten, dus dat lijkt met niet.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:00
@Jester.. ik zeg toch als ! Kon het nergens terugvinden of het usb of ethernet was ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 16:13
Misschien dat Eweka even je telefoonlijn kan doormeten. Anders bel je KPN, misschien dat er bij hun storing is, dat kan ook nog. :)

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties

de WCD is het inkomende punt, het probleem speelt pas sinds 2 maanden en ik heb de verbinding al 2 jaar.
Niemand behalve eweka weet mijn huisnummer dus waarom zou kpn elke zoveel tijd een voice singal erop zetten?
BBnet heeft een lijnmeting uitgevoerd en een correctie volgens mij, maar dat heeft niet echt geholpen (het is wel beter)
Ik ben overgestapt naar TweakDSL en zit nu in de migratie daarheen (zou gisteren al gebeurd moeten zijn) en hun zeggen probeer toch maar een splitter, maar het lijtk mij dat je dan allenmaar nog meer shit tussen je lijn hebt zitten, dat alleenmaar negatief uitpakt? of zie ik het verkeerd
Over de snelheid, wat ik vertelde dat up down up down dat is maxed out dus ik zit op de grens van mn 2mbit en dan valt ie helemaal naar 0 en dan weer naar 2 mbit en dan om de paar seconde
ik zag het niet alleen bij dumeter maar ook in de programma waarmee ik download zelf

ik zal proberen kpn te bellen

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
ethernet kaart mischien stuk :?. het kan ook nog een probleem zijn met half / full duplex instelling van netwerk kaart.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

waarom bel je kpn nou dan? daar heb je toch niets mee te maken?
en zeker weten dat die wandcontactdoos het eerste punt is waar de lijn binnenkomt en niet in je meterkast....
volgens mij moet je de boel aansluiten op je nt1 (zo heet dat ding toch?)

[ Voor 59% gewijzigd door job op 11-11-2003 14:40 ]

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
twiekert schreef op 11 november 2003 @ 14:32:
ethernet kaart mischien stuk :?. het kan ook nog een probleem zijn met half / full duplex instelling van netwerk kaart.
ff een hele domme vraag : moet je netwerkkaart op half of op full? Ik heb uiteraard gewoon automatisch gedaan, maar ik zou het toch wel willen weten :P
Full toch?

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Ik heb maar 1 telefoonaansluiting in het hele huis
en die zit op de muur, mn modem staat ernaast en stukje verderop staat mn pc
het lijkt me geen probleem met de nic, maar ik zal ff een andere proberen als ik weer thuis ben, nog andere ideeen ?

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ff een hele domme vraag : moet je netwerkkaart op half of op full? Ik heb uiteraard gewoon automatisch gedaan, maar ik zou het toch wel willen weten :P
Full toch?
ik heb hem op 100mbit full staan maar het maakt weinig uit als ie maar niet op auto staat dat wil soms wel eens fout gaan

ik merk trouwens geen verschil in 100full/100half/10full/10half maar ik heb wel z`n zyxzel ding

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 16:12
Het fenomeen dat de topic starter heeft omschreven komt bij veel meer Eweka klanten voor (ondermeer bij mij met een Telindus mojum).
Het e.e.a. heeft vermoedelijk te maken met de VoIP dienst die ze willen gaan aanbieden maarmee ze een bepaald deel van de bandbreedte reserveren, maar dat wil niemand toegeven bij Eweka. Dat kan ik mij ook wel voorstellen omdat je dan iedereen schadeloos moet stellen enz…
Het begon met klachten van gebruikers dat ze ineens de snelheden van voorheen niet meer haalden. B.v 90k down i.p.v. de gebruikelijk 105k om maar een dwarsstraat te noemen. Maar ik ken ook een voorbeeld van iemand die van 1024 up naar 128k up is gedegradeerd, en dan baal je flink. Deze klachten kwamen plotseling op na ‘werkzaamheden’ die een weekend of twee geleden zijn geweest.

Maak een storingsmelding aan en hou 14 dagen aan voor Eweka om de storing op te lossen. Als ze dat niet redden zonder reden kan je zonder pardon wegens wanprestatie opstappen naar een ander. Lukt het ze wel de problemen de kop in te drukken heb je recht op compensatie (korting) voor de tijd dat je verbinding niet in orde was.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
dus in princiepe heb ik dan ook geen probleem meer. omdat ik overstap naar TweakDSL

:)

is een splitter echt nodig of niet?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:56

slaay

Natuurbeleven.com

Een splitter filtert altijd je signaal en dat kan alleen maar postief uitpakken!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Ik heb een splitter ertussen gehangen
en dat heeft niets geholpen het blijft hetzelfde
hoog laag hoog laag

ik ben nog steeds bij eweka (die migratie laat op zich wachten zeg)
ik heb alle tips uitgevoerd behalve de andere NIC

maar aangezien dit mischien een probleem van eweka is, zou ik moeten wachten tot na de migratie om te zien hoe het loop
(ik heb nu al 2 weken geen disconnect gehad, alleen het hooglaaghooglaag probleem)
Pagina: 1