Toon posts:

Instellingen Cisco 677i voor BBned/Fast XS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb een uitdaging.

Ik ben gewend aan Cisco IOS, echter ik heb een Routertje gekocht met CBOS erop, Cisco Broadband Operating System.

CBOS en Marinus gaat niet echt goed samen.

Nu zijn er vast wel meer mensen in Nederland die een Cisco 677(i) thuis hebben en hun Router ingesteld hebben voor een BBned provider, helemaal goed als ze ook Fast XS hebben.

In elk geval kom ik er niet helemaal uit.

Ik moet een config schrijven op basis van bridged llc, op basis van MAC geeft de DHCP een IP adres, etc.

Mijn lijn is goed, werkt, mijn MACadres is goed doorgegeven en daarna houdt een beetje op.

Wie-o-wie heeft een config voor of heeft genoeg ervaring om kort troubleshootend mijn Router in de lucht te krijgen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. weinig ideen.. ik werk alleen met wat oudere cisco routers... (met seriele verbindingen naar buiten)

hmz.. probeer anders eerst via een normale ethernet goeie eigenschappen te bekijken.. daarna die doorvoeren in de router... misschien dat een idee??

check anders ook ff je routing tables...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Da's nou net het probleem, het lijkt in de verste verte niet op IOS.

M'n ethernet werkt perfect, 100 Mbit full duplex, kan pingen, etc.

Echter de wan-verbinding komt niet op. De lijn wel, maar het verkeer niet.

Ik denk vergelijkbaar met de IOS-versie Port is up, protocol is down.
Op zich niet vreemd want ik krijg geen IP adres.

Ik vraag me ook af, moet het door dhcp toegekende ip-adres op m'n int wan0, of int wan0-0 (dialer0 ?) of op int vip0, dus het is me ff niet duidelijk.

Anybody die ADSL heeft met een Cisco 677 of werkend heeft gemaakt eventueel voor een klant of kennis?