Inktverbruik vraag

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 01:34
Kan iemand me uitleggen wat hier onder wordt verstaan:
BCI-24Bk, BC-24C (semi-permanente printkop)

Ca. 130 pagina’s bij 5% dekking

Ca. 170 pagina’s bij 5% dekking van elke kleur

Hoe moet ik dat zien? Dit komt v/d Canon site af, ik heb daar de hele faq e.d. doorgelezen maar wordt ik niks wijzer van.
Ik heb sinds 2 dagen een Canon printer en heb er c.a. 40 vellen papier mee afgedrukt, en beide cardridges worden nu al als leeg aangegeven.

Dus kortom, wat houdt die 5% dekking in? 5% van een A4-tje?
Lijkt me erg weinig.

Als ik dit terugreken kom ik uit op ongeveer 1€/vel!!

[ Voor 6% gewijzigd door ScooBY_DoO op 10-11-2003 15:10 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja 5% van 1 A4tje. Vergeet niet dat de meeste fabrikanten halfvolle cartridges bij hun printer doen. Koop je ze los in de winkel dan zitten ze wel vol.

• ScooBY_DoO
Is dat zo?? lol... da's lekker... dat hoor ik voor het eerst.

Gelijk nog maar een vraag, de compatible cardridges vandaag de dag zijn die aan te raden of juist niet?
Ik heb in dit geval zelf een MPC190 aangeschaft.
Heb via search enige info opgespoord ( Wat voor printer inkt ) bijvoorbeeld waarin Canon met de grond gelijk wordt gemaakt.
Is hier enige ervaring mee?

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:59

RBouman

René

Er is een standaard tekst die overeenkomt met 5% bedrukt papier.
Deze wordt gebruikt om tussen de merken onderling de levensduur van de cartridges te kunnen vergelijken.
De meeste cardridges die je bij een printer meegeleverd krijgt zijn hoogstens halfvol. :(
(Ze moeten het geld immers aan de inkt verdienen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_)

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In de Consumentengids van November 2003 (dat is dus de meest recente, misschien kan je die eens aanschaffen) staat een test van verschillende soorten cartridges. Heb 'm nu voor me. D'r is getest oa met een Canon i550, samengevat hebben de Canon cartridges de meeste punten in de tabel, maar die van het merk Ecolife krijgen het label beste koop, die zijn ook meer dan 2x zo goedkoop zie ik.

• ScooBY_DoO
mikejarod schreef op 10 november 2003 @ 15:26:
In de Consumentengids van November 2003 (dat is dus de meest recente, misschien kan je die eens aanschaffen) staat een test van verschillende soorten cartridges. Heb 'm nu voor me. D'r is getest oa met een Canon i550, samengevat hebben de Canon cartridges de meeste punten in de tabel, maar die van het merk Ecolife krijgen het label beste koop, die zijn ook meer dan 2x zo goedkoop zie ik.
Kewl thnx, daar zijn we lid van dus die moet hier ook liggen, zal hem eens zoeken.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 10:38

Cis

ScooBY_DoO schreef op 10 november 2003 @ 15:08:
Kan iemand me uitleggen wat hier onder wordt verstaan:
BCI-24Bk, BC-24C (semi-permanente printkop)

Ca. 130 pagina’s bij 5% dekking

Ca. 170 pagina’s bij 5% dekking van elke kleur

Ik heb sinds 2 dagen een Canon printer en heb er c.a. 40 vellen papier mee afgedrukt, en beide cardridges worden nu al als leeg aangegeven.

Als ik dit terugreken kom ik uit op ongeveer 1€/vel!!
Woei! Hoe reken jij dan terug?
De cartridges zijn Canon (zowel de 24bk als de 24c) zijn rond de 11 euro (iig niet méér dan 13). Daarbij rekeninghoudend met het feit dat de cartridges voor 50% gevuld zijn, komt dat uit op 6,50 per cartridges. 6,50 / 40 = 0.1625 cent per velletje. Uiteraard: als je kleur EN zwart gebruikt (leuk fotootjes printen enzo :) ) kom je uit op 2 x 0,1625 = 0,325 per velletje... nog geen 1 euro dus ;)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00

4POX

Everybody is wired

Van de leeg melding moet je ook niet aantrekken.

Ik heb hier een HP 3550 die ik alleen gebruik om dvd hoesjes te printen.. Na 20 vel kreeg ik de melding dat mijn patronen leeg zijn en dat ik ze moest vervangen. Ben nu ondertussen alweer 20 vellen verder :P

Consumentengids raad dat ook aan bij hun grote printertest. Trek je niets aan van die meldingen. Maar vervang de patronen pas als je pas echt zichtbaar de kleuren minder zit worden..

Print je veel tekst.. Ga nu naar marktplaats.com. Koop 2e hands een oude HP laserjet voor 40 euro en print nog jaren goedkoop en gelukkig

* 4POX heeft een gruwelijke hekel aan inktjet printer en hun bouw.
Na 40 vellen heeft die HP 3550 al moeite om velletjes papier te pakken :(

AKA Rinkel weblog

• ScooBY_DoO
Cis schreef op 10 november 2003 @ 17:22:
[...]

Woei! Hoe reken jij dan terug?
De cartridges zijn Canon (zowel de 24bk als de 24c) zijn rond de 11 euro (iig niet méér dan 13). Daarbij rekeninghoudend met het feit dat de cartridges voor 50% gevuld zijn, komt dat uit op 6,50 per cartridges. 6,50 / 40 = 0.1625 cent per velletje. Uiteraard: als je kleur EN zwart gebruikt (leuk fotootjes printen enzo :) ) kom je uit op 2 x 0,1625 = 0,325 per velletje... nog geen 1 euro dus ;)
Waar ik heb gekeken voor cradridges kom ik op gemiddeld 19€ voor kleur en 12€ voor zwart = samen €30.
Kleine 40 vel is dus bijna €1/vel.
Dat is geweest bij Reprint, Inkclub en Inktpatronen.nl, ben benieuwd waar jij die 11€ vandaan heb?

[ Voor 7% gewijzigd door ScooBY_DoO op 13-11-2003 13:07 ]

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:14

Thyzz

-=leeg=-

Misschien een beetje offtopic, maar op het verbruik na hoe zijn je ervaringen? kwa scannen en printen?

5325wp

• ScooBY_DoO
In 1 woord, Perfect... echt een klasse apparaat, zeker aan te raden.
Ik heb inmiddels via Inkclub een bestelling gedaan voor nieuwe inkt en heb gekozen voor de clone-patronen, deze zijn ook prima. Scheelt weer hoop pecunia.
Verbruik was dus idd duidelijk te wijten aan half-gevulde patronen van Canon zelf.
Pagina: 1