Ik zit nu in een studentenhuis maar ik ben er totaal niet tevreden over.
Iedere keer ligt het netwerk eraf en ik ben er net achtergkomen dat het aan de router ligt.
Het netwerk ziet er als volgt uit:
Modem naar een 4 ports router
1 poort wordt gebruikt door een hub. Daar zitten 5 pc's op aangelsoten en een andere hub die weer naar een verdieping hoger gaat naar nog een hub waar weer 5 pc's op zijn aangelsoten.
Dit allemaal zorgt ervoor dat het netwerk niet werkt zoals het hoort te werken.
Het interne netwerk is maar 10mbit omdat die hubs zo ongelofelijk cheapo zijn.
Ik wil dus nu het hele netwerk onder handen nemen. Wat raden jullie aan?
Het mag niet te duur zijn, we zijn immers arme studenten
, en het moet gewoon altijd goed lopen met een 100mbit intern netwerk.
Ik zat zelf misschien te denken aan een nieuwe router (die moet zowiezo komen aangezien de router die we nu hebben ong. 8 keer per dag reset moet worden omdat internet niet meer werkt) en dan vanuit de router of iedereen een eigen ingang geven (dus een hele grote router) of op de router een 12 poorts switch oid neer te zetten waar iedereen direct in kan.
Ik zat ook te denken aan misschien een wireless router. Maar is dat duur als iedereen dan een aparte netwerkkaart moet kopen en hoeveel pc's kunnen daarop?
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik zit zelf nu een beetje naar de prijzen te kijken maar ik moet eigenlijk weten wat gewoon de beste oplossing is en zo goedkoop mogelijk.
Nou hoeft het geen rommel te zijn maar ook geen hightech super spul.
Iedere keer ligt het netwerk eraf en ik ben er net achtergkomen dat het aan de router ligt.
Het netwerk ziet er als volgt uit:
Modem naar een 4 ports router
1 poort wordt gebruikt door een hub. Daar zitten 5 pc's op aangelsoten en een andere hub die weer naar een verdieping hoger gaat naar nog een hub waar weer 5 pc's op zijn aangelsoten.
Dit allemaal zorgt ervoor dat het netwerk niet werkt zoals het hoort te werken.
Het interne netwerk is maar 10mbit omdat die hubs zo ongelofelijk cheapo zijn.
Ik wil dus nu het hele netwerk onder handen nemen. Wat raden jullie aan?
Het mag niet te duur zijn, we zijn immers arme studenten
Ik zat zelf misschien te denken aan een nieuwe router (die moet zowiezo komen aangezien de router die we nu hebben ong. 8 keer per dag reset moet worden omdat internet niet meer werkt) en dan vanuit de router of iedereen een eigen ingang geven (dus een hele grote router) of op de router een 12 poorts switch oid neer te zetten waar iedereen direct in kan.
Ik zat ook te denken aan misschien een wireless router. Maar is dat duur als iedereen dan een aparte netwerkkaart moet kopen en hoeveel pc's kunnen daarop?
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik zit zelf nu een beetje naar de prijzen te kijken maar ik moet eigenlijk weten wat gewoon de beste oplossing is en zo goedkoop mogelijk.
Nou hoeft het geen rommel te zijn maar ook geen hightech super spul.