Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je zou hetzlefde trukje kunnen gebruiken, maar ipv een gifje laad je een javascript in. Binnen dit javascript doe je dan iets als document.write('aantal gebruikers').
Mocht het zo zijn dat de pagina niet verder wordt gerenderd totdat dat javascriptje binnen is dan zou je het hokje een id kunnen geven en dan onderaan alle stukjes javascript in laden die vervolgens wat met innerHtml oid doen.
Mocht het zo zijn dat de pagina niet verder wordt gerenderd totdat dat javascriptje binnen is dan zou je het hokje een id kunnen geven en dan onderaan alle stukjes javascript in laden die vervolgens wat met innerHtml oid doen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Waarschijnlijk kun je het beste met een apart script (elke minuut via cron starten bv) een statische pagina bouwen (met behulp van GD). Ik neem aan dat de "up" status, en "het aantal gebruikers" status niet op een minuut aankomt, toch?
ik zat eerst ook te denken aan de javascript gedeelte, maar daar is mijn kennis 0.0 in.. Daarbij zou dit wel behoorlijk wat bandbreedte met zich mee gaan brengen. En dat cron zou ik eens in moeten duiken (ik draai win2k met apache/mysql/php), maar denk dat ik daar maar eens moet mee gaan spelen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarom zou een javascriptje meer dataverkeer (bandbreedte is wat anders
) met zich mee brengen dan een image
Zo'n scriptje kun je in principe heel kort houden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.