Toon posts:

switch naar switch toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op school ons netwerk uitgebreid met switches. In elk lokaal hebben we 5 poort Sweex switch gemonteerd. Deze verbinding gaar dan naar een grote 24 port switch van 3Com. Op de server draait een DHCP-server.
Dit werkt eigenlijk allemaal naar tevredenheid. Één software pakket geeft echter veel problemen. Hierbij krijgen we telkens de melding: runtime error730, hetgeen volgens Microsoft duidt op een "onjuiste computerregistratie".

Wie weet of dit te maken kan hebben met de opstelling zoals hierboven omschreven. Of ligt het toch gewoon aan de software (de uitgever beweert van niet)

Alvast bedankt voor je informatie.

Corné

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

als alle andere softwarepakketten gewoon werken kun je er vanuit gaan dat het netwerk gewoon ok is. volgens mij zal het dus ergens anders aan moeten liggen.

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij moet dit gewoon werken. Het hoeft echter niet aan het netwerk zelf te liggen. Bug / foute configuratie is ook heel goed mogelijk.

[ Voor 61% gewijzigd door Bor op 10-11-2003 14:20 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
Een switch op een switch moet gewoon werken. (zoals het ook doet met die andere programma's). Daar ligt het iig niet aan.
Maar waar het wel aan ligt weet ik niet.

Misschien helpt het als je meer info zoals de naam vant programma en OS enzo geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Het betreft een onderwijsprogramma (Lesebanc netwerk) en zal hier waarschijnlijk niet bekend zijn.
Toch wat nadere info, je weet immers maar nooit:

We werken met Win 2000 server en op de clients met win 98se. Op de server draait een DHCP server. Het IP adres van de server is wel statisch. De clients zijn beveiligd met Illusion.
Ons netwerk draait naar tevredenheid.
Eigenlijk dus alleen problemen met Lesebanc. Op de server moet het programma actief zijn. Je moet hem daar dus echt opstarten. Clients melden zich dan bij de server aan.
Dit gaat een paar keer goed. Bij meerdere aanmeldingen geeft de client de melding "adress in use" "server unknown error". Op de server staat dan "runtime error 730, 'sock2'not found". Alleen herstarten van het programma is dan de oplossing. Bijzonder vervelend, zeker tijdens een les.
Hopelijk is hier iemand die dit herkent en ons kan helpen richting de oplossing. De helpdesk in elk geval niet.

Corné

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
Dus de eerste paar keer werkt het goed en daarna nietmeer. Lijkt mij dat hij de verbinding dan niet goed afsluit voordat je het opnieuw probeert.
Settings van Lesebanc geven geen optie in die richting?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:28

MBV

misschien iedereen opnieuw een adres geven, iets forceren met DHCP? Het lijkt in mijn ogen erop dat er 2 hetzelfde adres ofzo hebben. Misschien is een van de win98 pc's iets vergeten :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Staat er een pc met statisch ip adres geconfigged?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij werkt je netwerk pico bello, en zitten de problemen uitsluitend in de applicatie. Blijkbaar kan deze niet voldoende sockets aanmaken (of ruimt sockets niet goed op als een client uitlogt) waardoor na verloop van tijd geen nieuwe clients kunnen aanmaken. Ik zou het probleem zoeken in een configuratieconflict tussen de applicatie en services die op de server draaien. Wellicht gaat de leverancier van de applicatie uit van andere versies van bepaalde modules dan jullie op de server hebben draaien.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

En als je de switch er weer tussenuit haalt doet hij het weer ?

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Pagina: 1