Toon posts:

DNS - zone toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Ik heb 2 domeinen draaien in een forest. (allebij win2000 server)
Het probleem is alleen ze zien elkaar niet goed. Dat komt omdat in de DNS servers
niet goed is opgenomen.
- op dc 1 (xxx.org) draait een dns server waarin xxx.org staat gedefineerd als domein.
- op dc2 (xxx.net ) draait een dns server waarin xxx.net staat gedefineerd als domein.

Ik wil nu op dc 1 een het domein van dc 2 toevoegen en omgekeerd.
Als ik nu een nieuwe forward lookup zone aanmaak kan ik niet aangegeven dat dit een domein is en mis ik dus belanrijke records. Bijv wie de DC is. Als ik de inhoud van de forward look up zones verglijk zijn die ook verschillend. Heeft iemand een idee hoe ik de inhoud een forward look up zone aanpas dat hij weet dat het om een domein gaat?

alvast bedankt

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet een secondary zone aanmaken. Even aangeven bij de properties dat de primary versie van die zone op de andere dns server staat.

[ Voor 7% gewijzigd door luckyme_ op 10-11-2003 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! dit werkt in ieder geval!
Er is alleen 1 probleem er staat een 3com firewall tussen.
Ik had deze oplossing al geprobeerd vanaf de anderekant maar mijn firewall blokt al dat verkeer nog om een vage reden. Maar vanachter de firewall naar buiten werkt dit! Nu nog die firewall goed instellen!

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dns zone transfers gebruiken tcp poort 53, ff open zetten. (DNS lookups gebruiken UDP poort 53 voor het geval je dat ook nodig hebt)

[ Voor 41% gewijzigd door luckyme_ op 10-11-2003 15:34 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

dom beter lezen mutsje 2 domains..

[ Voor 103% gewijzigd door mutsje op 10-11-2003 15:48 ]