[5.1digi]vraag creative 5.1 sony 5.1 (beide digi)

Pagina: 1
Acties:

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 23:10
ik wist niet precies hoe ik dit topic zou noemen maar dit omschrijf het toch al aardig ik heb het volgende

ik heb nu sinds een paar dagen een mooie sony str 780 qs versterker deze heeft coax en optical aansluitingen dus ik denk MOOI :)

ik sluit een tulp stekkertje aan op de coax aansluiting op de versterker en bij de pc op de digitale uitgang van mijn geluids kaart daarna krijg ik het volgende

(ik zet ook mij geluids kaart op digitaal uit)

ik kijk op me versterker en zie alleen dat de front left en right aanstaan ? raar want de boxen staan toch echt op 5.1 maarja
ik ga naar windvd en start een dvd film en kies als uitgang spdif (digitale uitgang) daarna kijk ik naar mijn versterker niets veranderd en ik luister en hoor dus duidelijk dat de stemmen enzo er niet hard uitkomen omdat de center speaker geen signaal krijgt en hoor dus ook alleen maar geluid uit mijn front left en right

nu had ik een paar vraagjes voor de 5.1 digi etc expers

1. is het zo dat de sblive 5.1 alleen maar stereo digitaal stuurt ?

2. kan het zijn dat ik wat opties op mijn versterker moet veranderen zodat hij gebruikt maakt van de 5.1 speakers

als ik trouwens de versterker analoog aansluit en dan ook analoog uit bij windvd selecteer kan ik 5.1 suround speakers aanvinken en hoor ik ook door alle speakers geluid en de stemmen alleen door de center speaker

kan het mischien zijn dat ik alleen maar digitaal stereo heb of wil windvd alleen digitaal het geluid doorsturen als het signaal dts ( of iets dergelijks is ) ?

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Verwijderd

Ik ben geen 5,1 expert maar wat me wel te boven schiet is...ik heb zelf ook mijn cdspeker op me pc aangelsoten door middel van tulip pluggen.Precies zoals je zei.Maar ik had toen ook zacht geluid en toen alleen rechts en dan weer links...dan weer allebei maar heel zacht.....

Wat het hem ook kan zijn is jou aanluiting. Je tulip plug heeft drie draden, de + de - en aarde.Moet je dus goed aansluiten met je coax aansluiting en de een voor in je geluidskaart. Dus het kan ook de bedrading zelf liggen he?!

heb ik ongelijk dan moet je wachten op de experts

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

JWO

sblive stuurt muziek en andere geluiden slechts in een 2 kanaals pcm signaal uit, om dit te verdelen over 5 boxen, zal je receiver iets van een sound field control moeten hebben.

sblive kan alleen 5.1 via de sp/diff uit sturen als dit voor gecodeerd is, denk aan een dvd of divx met 5.1 track

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 23:10
maar hoe weet mijn versterker dan als hij het signaal van een dvd krijgt dat hij moet omzetten ?

ik heb de settings op spdif gezet bij windvd maar er veranderd niets nog steeds gewoon stereo

er staat ook op me versterker pcm nog wat als ik de pc op digitaal zet

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Verwijderd

Je zult de interne AC3-decoder moeten uitzetten, hierna zou de SPDIF-out wel netjes een AC3 signaal aan je versterker moeten doorgeven