Toon posts:

MSI KT600 Delta cpu fan blijft draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend heeft sinds enige tijd een nieuw systeempje met een MSI KT600 Delta bordje en een XP2000 erop. De rest van de onderdelen kwamen toen uit zijn 'oude' pc.

Dit systeem heeft een tijdje problemen gegeven omdat het spontaan vastliep.

Na zowat alles vervangen te hebben bleef enkel de videokaart over. Nu deze vervangen is blijft het systeem al enkele dagen perfct werken.

Maaaaaaaaaaaaaaar... sindsdien blijft de PCU fan draaien bij een shutdown. De rest valt uit.

Ik heb al met de search op KT600 Delta problemen aan het zoeken geweest, mar kwam niets speciaal tegen.

En voor zover ik de manual al heb kunnen doornemen lijkt me dit geen 'feature' van het moederbord.

Iemand enig idee ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Al een BIOS update/reset gedaan, of metingen op je voeding. Kan zijn dat er ergens iets in je settings verkeerd is gegaan en nu daardoor je fan blijft draaien.
Blijft hij continue draaien of gaat hij na een tijdje toch uit?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 10 november 2003 @ 13:44:
Al een BIOS update/reset gedaan, of metingen op je voeding. Kan zijn dat er ergens iets in je settings verkeerd is gegaan en nu daardoor je fan blijft draaien.
Blijft hij continue draaien of gaat hij na een tijdje toch uit?
Hij blijft draaien, valt niet uit. Als er op dat systeem met Suse geboot wordt, en dan een shutdown gedaan wordt, dan valt alles *wel* uit..

Heel vreemd...

Maar het probleem onder W2000 blijft dus.... iemand een idee ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 20:30 . Reden: Laatste reply was een beetje onduidelijk ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmmmm niemand ?

Verwijderd

Het is toch een echte shutdown en geen standby of andere powermanagementdinges.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja... echt SHUTDOWN ja. En de CPU fan blijft draaien....

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Probeer het eens met een andere voeding, mischien is er iets mis gegaan met de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Al getest... net zoals andere harddrives, andere netwerkkaarten, etc..

Ik zeg het... dualboot in Suse, dan shutdown, en dat gaat wel goed. Reboot in W2K, shutdown, en de fan blijft weer draaien...

Verwijderd

ik zou zeggen dat je ff op de site van de fabrikant moet kijken,

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Heb je win2k al eens opnieuw geinstalleerd?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ik denk dat die op een of andere manier dwar ligt met een zogenaamde optie in de bios.
Namelijk CPU FAN ON/OFF in slaapstand. Misschien zit die daar meet dwars?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Rendier2710 schreef op 13 november 2003 @ 08:38:
Heb je win2k al eens opnieuw geinstalleerd?
Dat was exact hetgeen ik aan zat te denken om alle verdere theorieen uit te sluiten. BIOS instellingen, hardware problemen, etc... lijken me allemaal heel onwaarschijnlijk aangezien het onder Linux wel goed gaat.

Nu heeft dat systeem een hele tijd problemen gehad wegens een defecte vidoekaart en ik begin zo een idee te krijgen dat windows softwarematig een beetje veel verneukt is. Alhoewel het verder stabiel draait nu...
Pagina: 1