PC Kan geen IP adres krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Hallo,

Ik heb hier een pc (intel 1.5) met een standaard intel onboard netwerkkaart.
Ik heb ongeveer 50 van die pc's geinstalleerd met win XP proff. NL met alle updates en alles werkte goed behalve bij deze computer. Als ik de computer op het netwerk heb aangesloten en ik probeer ipconfig /renew krijg ik de melding:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van de inferface, er is geprobeerd een bewerking uit te voeren die anders is dan de socket. Ik probeer natuurlijk eerst ipconfig /release en dan krijg ik een 169 adres en dat is niet goed

Als ik probeer te pingen krijg ik de melding: pingen naar (driehoekje) doelhost niet beschikbaar
En dan staat er ping statestieken voor !, en in plaats van het driehoekje en het uitroepteken zou toch echt het ipadres waarna ik toe wil pingen moeten staan.

Ik heb de pc al een paar keer opnieuw geinstalleerd, een extra netwerkkaart aangekoppeld, nieuwe drivers installeren maar niks van dit alles werkt

Zou iemand hiervoor de oplossing weten???

Alvast bedankt! O-)

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bekabeling goed?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ora et Labora
Ja die zijn wel goed want de andere pc's doen het wel op dat kabeltje alleen die pc niet, dus ik denk zelf dat het met de computer te maken heeft alhoewel dit wel vreemd is omdat ze allemaal exact dezelfde instellingen hebben want we installeren de computer met ghost.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

dan kan je nu nog mooi het netwerkkaartje testen.
of stop een andere netwerk kaart in je pc.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 10-11-2003 12:56 ]

• Ora et Labora
Het werkt allemaal voor de rest goed, in ghost ziet hij hem wel gewoon goed, ik heb ook al drie netwerkkaarten geprobeerd, hij kan alleen geen netwerkverbinding maken.

Als ik verbinding maak via ADSL krijg ik wel verbinding maar kan niet op het internet en kan ook niet pingen (zie eerste artikel) en als ik hem op het netwerk aansluit heb ik het zelfde, hij geeft aan dat hij verbinding hebt maar heeft een verkeerd ipadres en kan dus ook niet pingen e.d.

Verwijderd

misschien een rare vraag maar heb je wel een dhcp server ?

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 07:58

reminder

oi....

Stel het IP eerst eens met de hand in en ping naar de DHCP, dan weet je iig of de bekabeling goed is

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

EJVL schreef op 10 november 2003 @ 13:03:
Het werkt allemaal voor de rest goed, in ghost ziet hij hem wel gewoon goed, ik heb ook al drie netwerkkaarten geprobeerd, hij kan alleen geen netwerkverbinding maken.

Als ik verbinding maak via ADSL krijg ik wel verbinding maar kan niet op het internet en kan ook niet pingen (zie eerste artikel) en als ik hem op het netwerk aansluit heb ik het zelfde, hij geeft aan dat hij verbinding hebt maar heeft een verkeerd ipadres en kan dus ook niet pingen e.d.
Ik weet dat et niet logisch klinkt.. maar heb je al een ander type netwerkkaart geprobeerd? Of 3x hetzelfde type? You never know..

• Ora et Labora
3 keer een verschillende netwerkkaart maar wel van 3com
En verder ja, wij hebben een dhcp server want we hebben hier een netwerk van ongeveer 500 computers en die lopen allemaal via DHCP.
Een vast ip adres instellen werkt ook niet want dan kan ik nog steeds niet pingen

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hoe staat het met je IP Stack, heb je die al eens opnieuw geinstalleerd?

Meh ...

• Ora et Labora
Ip stack??? Wat is dat?
Hij staat gewoon standaard net zoals de andere pc's die het wel doen

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zo te horen heb je deze pc geïnstalleerd m.b.v. een Ghost image. Mijn ervaring is dat Windows hier (om de een of andere onverklaarbare reden) soms niet goed tegen kan. Installeer op de machine op de ouderwetse manier Windows (en al je andere applicaties), 10 tegen 1 dat ie het dan gewoon doet.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik zou ook proberen om WinXP ff opnieuw te installeren. Gewoon even een simpele clean install (vanaf cd) en dan proberen of die het doet. Je kunt later altijd nog je ghost terug zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door My-life op 10-11-2003 15:24 ]

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Check eens op je DHCP server in je AD bij Computers hoeveel keer daar een probleem voorkomt omdat meerdere computers dezelfde pcnaam hebben.

Ik heb dit probleem een keer gehad nadat ik een 1 pc helemaal klaar had dus
OS/office/antivirussoftware/etc/printers/etc/etc.

Toen heb ik een image gemaakt en deze op 20 andere pc's geinstalleerd.
Allemaal problemen, en waarom? Omdat ze dezelfde pcnaam hadden.

Je kan op deze manier ook problemen met je SID krijgen.
Dit laatste weet ik niet zeker, maar heb ik gehoord.
Ik weet dat een SID gerelateerd aan een user is en niet aan een wks, maar er was iets mee......

http://specs.tweak.to/7903

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 16:45
TeazNutz schreef op 10 november 2003 @ 15:33:

Ik weet dat een SID gerelateerd aan een user is en niet aan een wks, maar er was iets mee......
Ook je wks heeft een SID. Bij het aanmelden in het domain hoort deze uniek te zijn. Je kan je SID uniek maken met GhostWalker.

• Ora et Labora
Ja maar waarom doen de andere dertig het wel gewoon goed?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
ik had zelfde probleem..
oplossing: http://www.jsiinc.com/SUBN/tip6600/rh6613.htm
heeft iets te maken met je winsock... ik had t op de pc van mn ma.. na adaware opeens internet pleite :P maarja.. die link geeft je de oplossing :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Er staat idd duidelijk dat het probleem betrekking heeft op de winsock. Je kunt je winsock laten herinstalleren door:
• je netwerkkaart te deinstalleren (devmgmt.msc)
• in je register naar hklm/system/current control set/services. Verwijder 'winsock' en 'winsock2'.
• herstart pc. Windows zal nu de netwerkkaart en winsock herinstalleren. Ik geloof zo uit mijn hoofd dat je er geen cd bij nodig had (onder xp dan. Onder 9x kan het ook maar moet je nog wat andere keys weghalen).

Als dit niet zou werken: ik heb goede ervaringen met het veranderen van het pci slot waar de netwerkkaart in zit. Windows onthoud namelijk de informatie die bij de netwerkkaart hoort via het pci slot. Een ander slot betekend dus ook vernieuwde data. Winsock wordt dan echter niet geherinstalleerd. Tevens weet je dan zeker dat je geen last hebt van een beschadigt of anderzins onbruikbaar pci slot.

Als ook dit niet werkt, hoor ik graag of je wel localhost en je computernaam kan pingen.

edit: :( BobR13 > vrijwel hetzelfde verhaal. Nja, ik wist het uit mn hoofd :P. Het probleem dat je moeder had is waarschijnlijk new.net (zie faq). Die past zelf oa winsock aan om je reclame en 'nieuwe top level domains' aan te bieden. Ze hebben zelf ook een crappy uninstall tooltje; ik heb hier zelf echter slechte ervaringen mee.

[ Voor 16% gewijzigd door SilentStorm op 10-11-2003 18:26 ]

Localhost is where the heart is

• Ora et Labora
Na de link geopend te hebben en het bekeken te hebben heb ik het uitgevoerd, en je raad het al want hij werkt!!!

Hartstikke bedankt!

Het kwam er dus opneer dat ik de ip instellingen moest resetten in Windows en dat kon dus via een commando in Dos

Nogmaals bedankt! :*)

Pagina: 1