[server] Demon 1 mbit upload

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 05:09
Binnekort heeft een vriend 2mbit down/1mbit up verbinding van demon. Ik mag daar mijn server neerzetten voor mijn site.

Trekt die 1mbit dat wel? per dag heb ik ongeveer 50.000 pageviews. Downloads worden extern gelinkt.. anders wordt het veel te heavy..

Ik schat gemiddeld een pagina op 40kb. volgens mijn counter zijn er 's avond max 200 user tegelijk active.

er komt een vrij zwaar server te staan... maar wil eerst weten of dat geen overkill voor de verbinding is.

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 08:59
laten we maar zeggen overkill.
zo'n particulier lijntje houd dat niet, daarvoor is de overboeking te groot en ik denk ook dat zodra er een paar mensen op zitten je ping enorm stijgt en dat zullen je bezoekers niet fijn vinden.

www.debrasserie.nl

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Gemiddeld, als ik even snel reken, ben je al het sjaakie met bezoekers die totaal 5 pagina's opvragen.
En dat is gemiddeld gezien, er zijn natuurlijk ook pieken, dus dat gaat die 1mbit lang niet trekken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik wou zeggen. Ik neem aan dat je 's avonds piekt. :) Je zou je doosje ook in een datacenter op kunnen hangen.. dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:01

Stewie!

Keen must die!

jep schreef op 10 november 2003 @ 12:36:
Ik wou zeggen. Ik neem aan dat je 's avonds piekt. :) Je zou je doosje ook in een datacenter op kunnen hangen.. dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten.
bij jouw kost dat 80/maand (40 gb), dat vind ik best duur hoor :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

DaMorpheus schreef op 10 november 2003 @ 12:50:
[...]

bij jouw kost dat 80/maand (40 gb), dat vind ik best duur hoor :)
Zo bedoelde ik het niet, meer in het algemeen.

offtopic:
En het is een hele scherpe prijs voor een kwaliteits netwerk

• Don3k
tis een leuke hobby om een community op te bouwen uit nix, zolang het niet teveel kost...

maar nu is het beetje uit de hand gelopen, en trekt de site ongelooflijk veel traffic/visitors

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Don3k schreef op 10 november 2003 @ 12:56:
maar nu is het beetje uit de hand gelopen, en trekt de site ongelooflijk veel traffic/visitors
Dan lijkt het me duidelijk dat een 1 Mbit verbinding dat niet zal trekken. Als één pagina 40 kB (kiloByte dus) weegt en deze per seconde laten we zeggen 5x wordt opgevraagd, mensen lezen een pagina ook, ze blijven niet constant refreshen oid, dan heb je dus al 5 x 40 = 200 kB/s nodig. 1 Mbit = 128 kB/s upload, dus dan ben je al de pineut.

Je zou dit ook zelf kunnen uitrekenen door te weten hoeveel een gemiddelde dag aan dataverkeer trekt. Dat getal, in kB, deel je dan door het aantal secondes per dag (24 uur = 86400 secondes) en als je dan op een getal boven de 128 kB/s uitkomt kan je het eigenlijk al vergeten.

En je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat die vriend van je die verbinding niet alleen maar neemt om jouw server erop te draaien, of doet ie dat soms wel? ;)

The devil is in the details.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan ook nog images extern ergens parkeren. Qua tekst maakt het voor de bandbreedte weinig meer uit dan.

Senile! Senile Oekaki

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
FF voor de duidelijkheid he. Waar heb jij nu die server staan, en wat voor inetverbindinkje? Dat is me nog niet helemaal duidelijk :P

• Don3k
hij staat nu op een server in sweden (10mbit pijp)

heb nu 9gb tot mijn beschiking en "geen" limiet op transfers... Hij is een goede vriend van mij en had wel een servertje over. Maar laatste tijd is het niet vooruit te branden. Komt waarschijnlijk door de 266 cpu en weinig ram.

[ Voor 6% gewijzigd door Don3k op 10-11-2003 17:09 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Je traffic is al 2 gb per dag ... das erg veel moet ik zeggen , voor een particulier lijntje ;) ((40*50.000)/1024)=1953 mb)

In praktijk moet je rekenen op zo'n 80-100 kb/s upload max, met de daarbij komende slechtere downloadspeed en ping.

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-11-2003 17:19 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

1 mbit is gewoon niet genoeg, zeker niet voor piekmomenten. Je zult dus echt op zoek moeten naar een andere oplossing. Het is gewoon zonde om een dijk van een server neer te zetten en dan 1 mbit max te hebben.

• Don3k
dat is een nadeel van een uit de hand gelopen hobby... als ik het goed wil aanpakken dan moet ik erg diep uit de buidel tasten om enigsinds goede hosting te krijgen.

Ik ben nu aan het praten met iemand die me wel wilt hosten. Ook met grote harde schijf en "geen" transfer limit...

valt me overigens wel op hij woont ook in sweden en heeft ook 10mbit.

Is sweden soms verder dan ons met internet? of is het gewoonweg gewoon goedkoper?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

verder en goedkoper

10mbit is daar heel normaal, en goedkoper dan je 2mbit lijntje hier.
vraag me niet hoe duur het is, dat weet die vriend van je wel.

[ Voor 93% gewijzigd door job op 10-11-2003 17:51 ]

Pagina: 1