Toon posts:

Wie brandt DVD + EN -

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde binnenkort een DVD +/- brander aanschaffen (NEC-1300), ik kies hier eigenlijk alleen voor omdat er nog geen duidelijkheid in de standaard is.

Maar nu vraag ik me eigenlijk af: waarom kiezen voor + EN - ?

Ik krijg nl. het idee dat ik straks toch alleen maar 1 standaard ga gebruiken (in mijn geval + denk ik) ivm mijn standalone DVD-speler maw ik zie niet echt de voordelen in van een brander die allebei aankan.

Wie heeft ook een +/- brander en gebruikt deze standaarden allebei?
of gebruik je alleen maar 1 van de 2 standaarden??

Alvast bedankt voor de reacties.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
mischien koop je in de toekomst wel een nieuwe dvd speler, en is degene die jij dan mischien wilt niet compatible met 1 van de 2 standaarden, waardoor je een andere keuze moet maken.
Je hebt vast wel kennisen en vrienden die ook wel een DVD'tje willen, anyways je snapt wel waar ik heen wil.

Wie weet zakken de prijzen wel enorm van de + of - schijfjes of juist andersom, dat 1 van de 2 duurder wordt.

Waarom geen +/- brander? zoveel meer kost t niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Turismo op 10-11-2003 12:14 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Cis
  • Laatst online: 11:34

Cis

Via de search is er genoeg te vinden over het euvel van + en -

De vraag is ook of er wel een standaard komt, of dat ze gewoon alebei gebruikt gaan worden. Over een paar jaar komt BlueRay uit. Misschien gebruikt dan niemand dvd meer....

Maar zoals gezegd: zoek even met de search. Genoeg over te vinden...
Succes :)

(en dit hoort eigenlijk in Opslagmedia en I/O Controllers)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:39
turismo.. zoveel kost het dus wel meer althans dat is mijn mening. Bij informatique bijv kun je nu voor 79 euro een dvd + brander kopen terwijl de +/- broer daar 129 euro kost.

Dat is toch nog een verschil van 50 euro.

Strava | AP | IP | AW

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

als jij je dvd'tjes alleen voor jezelf brand maakt het niet uit wat je koopt.
ga je ook voor anderen branden, dan raad ik je echt een +/- brander aan.
er zijn nog genoeg mensen met een dvd-speler die of - of + ondersteund.

• Turismo
  • Laatst online: 14:01
Webgnome schreef op 10 november 2003 @ 12:20:
turismo.. zoveel kost het dus wel meer althans dat is mijn mening. Bij informatique bijv kun je nu voor 79 euro een dvd + brander kopen terwijl de +/- broer daar 129 euro kost.

Dat is toch nog een verschil van 50 euro.
mhh ja ik zie t...my bad..ik let daar niet zo echt op, ik was nog onder de indruk dat die prijzen dicht bij mekaar zaten, van de goede merken dan.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 17:13
Is er ook ergens een poll over + en - met de eindresultaten?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 13:33

Borry

prutsen is mijn leven

Ik vraag me af of er ooit wel een standaard komt.
Ik heb zelf een NEC 1300 gekocht en mij DVD speler van mijn home cinema vreet ook de + en de - zodat ik de DVD R kan kopen die op dat moment in de aanbieding is.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 18:59
Sluuut schreef op 10 november 2003 @ 12:30:
Is er ook ergens een poll over + en - met de eindresultaten?
Wat heeft een poll voor zin in dit geval? Een poll is meestal bedoelt om meningen van mensen te peilen, niet om te kijken welke DVD-standaard de echte standaard zal worden. Dat zal grotendeels worden bepaald door de apparatuur en dus de grotere bedrijven. Aangezien zowel de + als de - DVD-standaard grote bedrijven achter zich heeft staan kan het dus wel even duren voordat er een echte standaard komt, en misschien blijven ze gewoon naast elkaar bestaan, ze hebben beiden zo hun eigen voor- en nadelen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

In een winkel waar ze alleen + verkochten, zeiden ze dat als een +/- brander een plus cd branden en een alleen plus brander branden.

dat dan de dvd van de plus brander veel meer compatible was met standallone apparatuur.

wie weet of hier een kern van waarheid in zit. zelf geloof ik het niet zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 12:50 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

een dvd +/- brand allebij
een dvd- natuurlijk alleen -, en de + brander alleen +

en alle dvd branders branden cd's
wat de compatibiliteit betreft, ik heb idee dat er meer dvd spelers zijn die alleen - ondersteunen. dat is mijn omgeving, misschien dat andere mensen ander ervaringen hebben. een +/- brander is gewoon handig omdat je zo voor iedereen die je kent dvd's kan branden.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 10-11-2003 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat me niet om WAT de standaard gaat worden,, maar mijn vraag is eigenlijk:

Zijn er mensen die op dit moment echt PLUS EN MIN branden, of kopen ze zo'n +/- brander meer vanwege de onzekerheid? Daar kan ik me nl ook wel in vinden.

Ik zou, in mijn geval, niet weten wat ik met MIN zou gaan doen. Maar zo zullen er misschien ook mensen zijn die niets met PLUS doen.

Zijn er duidelijke redenen om nu wat meer uit te geven voor de +/- versie?

Het is vast een kwestie van mening en persoonlijke kijk, maar misschien kan ik uiteindelijk uit dit topic wel een 'duidelijke' mening halen...

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

ik plus en mins idd

soms +en soms ook -

aahh durka durka durka

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 17:13
MaRc0 schreef op 10 november 2003 @ 12:44:
[...]
Wat heeft een poll voor zin in dit geval? Een poll is meestal bedoelt om meningen van mensen te peilen, niet om te kijken welke DVD-standaard de echte standaard zal worden. Dat zal grotendeels worden bepaald door de apparatuur en dus de grotere bedrijven. Aangezien zowel de + als de - DVD-standaard grote bedrijven achter zich heeft staan kan het dus wel even duren voordat er een echte standaard komt, en misschien blijven ze gewoon naast elkaar bestaan, ze hebben beiden zo hun eigen voor- en nadelen :)
En toch was ik benieuwd naar de resultaten, hoeveel % van de mensen - brand en hoeveel % +, en hoeveel allebei... Toch interessant om te weten :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Cis
  • Laatst online: 11:34

Cis

damster schreef op 10 november 2003 @ 12:53:
een dvd +/- brand allebij
een dvd- natuurlijk alleen -, en de + brander alleen +

en alle dvd branders branden cd's
wat de compatibiliteit betreft, ik heb idee dat er meer dvd spelers zijn die alleen - ondersteunen.
Ik niet :)

Althans: onlangs werd in de PCM gepubliceerd dat 90% van alle dvd-spelers + ondersteunt, tegenover 85% DVD-R

Of je waarde moet hechten aan de oordelen van PCM is uiteraard een discussiepunt, maar het is altijd nog beter dan 'de eigen mening' :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:03 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Flauw dat alle laptops met DVD-branders alleen maar - ondersteunen... vooralsnog heb ik geen enkele beperking ontdekt iig.

• bobsnl
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ecteinascidin schreef op 10 november 2003 @ 13:38:
Flauw dat alle laptops met DVD-branders alleen maar - ondersteunen... vooralsnog heb ik geen enkele beperking ontdekt iig.
Niet zo vreemd opzich ... vrijwel alle branders in laptops worden door Toshiba gemaakt en laten die nu net aanhanger van de DVD-R/RW standaard zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 13:29:
Er zijn veel losse spelers verkocht die alleen compatible zijn met de min standaard, dus voor mij alleen maar 'min' dus. Dat is ook het voordeel van de min standaard, een grotere compatibiliteit met bestaande apparatuur.

Edit: DVD spelers die + kunnen afspelen kun vaak ook - aan.
alleen het probleem is dat er niet veel alleen min branders zijn, een paar hele dure. En het verschil -behalve die van 79 bij informatique- is dan niet meer zo groot tussen de plus en den plus min branders. Bijvoorbeeld te Lite on 411S kun je al voor voor ong 124 euro krijgen.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb een Sony (destijds 499 voor betaald) en brand eigenlijk voornamelijk +R waarom, TJA dunno. Omdat mij de platinum DVD+R's mij wel bevallen.

Iemand voert als reden op een toekomstige dvdspeler, nou volgens mij kunnen ALLE toekomstige dvdspelers zowel +r als -r lezen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 19:17
Ik heb ook zo'n ding, maar dan de 1100. Een + brander dus.

Ik heb nu ruim 100 DVDs gebrand en ze doen het allemaal bij mij en bij anderen in alle soorten DVD spelers. Zowel losse externe DVD spelers als interne DVD spelers en branders in PCs en laptops.

Ik ben dus uitermate tevreden. Een vriend heeft dezelfde en heeft exact dezelfde positieve ervaringen. Ik heb gewoon gekozen voor + want ik zag toch al nooit het nut van +/- branders. Makkelijk toch?

Bovendien, voor 80 euro kan je je toch niet echt een buil vallen?

Of de DVDs het over 2 jaar nog doen is een ander verhaal ;)

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Of je waarde moet hechten aan de oordelen van PCM is uiteraard een discussiepunt, maar het is altijd nog beter dan 'de eigen mening'
Neen, als het voor jezelf is, is de eigen mening de belangrijkste, niet wat een of andere persoon op een muf kantoortje schrijft...

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zo'n +/- brander blijft makkelijk want stel dat bv je ouders of vrienden een speler hebben die juist niet dat andere formaat kunnen gebruiken.

Met een +/- brander hebt je dat niet. :)
Of zoals eerder gezegd werd : je nieuwe speler pakt geen + maar -, dan zit je lekker met je 50 euro besparing op een + brander. Zuinigheid wordt vaak afgestraft.

En waar hebben we het over? 50 euro meer voor een stukje gemak en zekerheid is toch niet echt een enorme investering.

Senile! Senile Oekaki

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

AMDFreak

Intel is zo..

Over het algemeen is de + versie populairder dan de - versie

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:39
Ikzelf heb al ruim anderhalf jaar een pioneer A04 (DVD-R/W), dat ding bevalt zo perfect dat mijn volgende weer een pioneer wordt. De A06 is dan wel een +/- brander, maar daarvan zal ik alleen de -funcionaliteit gebruiken.

Waarom? omdat in mijn optiek de -variant meer compatible is met de orginele DVD, en dus ook met de verschillende stand alone apperatuur. Bovendien zie ik nog steeds dat -R/W media goedkoper zijn als +R/W media.

nog een leuk feitje:
DVD-R/W is officieel goedgekeurd door het DVD forum, DVD+R/W niet.

• Postman
  • Laatst online: 07-03 19:39
Ik zou zeker voor een +/- brander gaan. Mocht je zelf maar 1 standaard gebruiken, doe het dan voor familie of vrienden die (misschien) een andere standaard hebben.

En uit +/- zal nooit 1 standaard gekozen worden. Die leven gewoon vrolijk naast elkaar verder hoor.

En nog iets: ik heb zelf een standalone dvd-speler die -R aan kan, maar mijn vader heeft een home-cinema systeem van dezelfde maker die alleen +R aan kan. Dus zelfs al brandt je alleen voor jezelf, dan nog zou ik +/- kiezen ivm toekomstige upgrades van je standalone speler.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik hoor wel dat sommige XBOXen problemen hebben met mijn PLATINUM DVD+R media. Dus moet ik binnenkort eens met DVD- media proberen...

Verwijderd

Ik zou ook zeker voor een +/- gaan!
Had eerst een + brander gekocht omdat deze toen veel goedkoper waren dan - en de leverancier van mijn stand alone DVD speler mij verzekerde dat speler ook + aankon (dit in tegenstelling tot specs).
Dus niet, (helemaal).
Brander omgeruild voor een +/- (toen nog duur!!).

Heb er uiteindelijk geen spijt van gehad.
Stand alone kan nu wel volledig + aan, door firmware updates.
Brand nu + en - (30%-70%).

De reden om voor een +/- te gaan zijn ten eerste de prijzen t.o.v. een enkel formaat brander, en ten tweede heb je meer vrijheid voor jezelf (en derden) in het te branden formaat.
Vooral dit laatste vind ik heel belangrijk, dat ik keuze heb, en niet gebonden ben aan een formaat.

Verwijderd

Topicstarter
Tja,
bedankt voor de reacties. Ik ga er verder maar niet teveel over nadenken, hou het gewoon eenvoudig voor mezelf en ga voor de +/- .

Waarom zou ik idd niet iets meer geld uitgeven zodat ik niet voor verrassingen kom te staan, lijkt me..
Want mischien blijven de standaarden allebei op de markt, zodat de echte standaard +/- wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.

iig, ik ga bestellen..... :)

• Pollewob
  • Niet online
OH --> OM :)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
FlamerX schreef op 10 november 2003 @ 14:45:
Ik zou zeker voor een +/- brander gaan. Mocht je zelf maar 1 standaard gebruiken, doe het dan voor familie of vrienden die (misschien) een andere standaard hebben.
wat willen je familieleden of vrienden met een backup van jouw dvd-tje O-)

oh ja.. foto's! 8)7

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Postman
  • Laatst online: 07-03 19:39
meelmark schreef op 11 november 2003 @ 22:33:
[...]

wat willen je familieleden of vrienden met een backup van jouw dvd-tje O-)

oh ja.. foto's! 8)7
Waarom alleen foto's?? Misschien wel voor zelf gemaakte video's, programma's, etc. Waarom zou een dvd alleen voor gebruikt kunnen worden voor het illegaal kopieren van films?
Pagina: 1