[php] vereiste en optionele velden in formulier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,

kunnen jullie mij vertellen hoe ik vereiste en optionele velden maak en een formulier? ik heb het nu zo dat alles vereist is (volgens mij is dat standaard) anders wordt het niet in de mysql db gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

Dit moet je gaan beveiligen met javascript. Hiervoor is veel informatie te vinden op het internet.

probeer http://www.irt.org

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Javascript is nou niet erg veilig om zoiets mee te doen. Door simpel weg wat php te code en de pagina terug te spugen als er wat verkeerd is of niet ingevuld is wat er wel ingevuld moet zijn is het veiligst. Voor het mooie is javascript weer handig. Dus als je allebij doet is het en mooi en veilig.

Zelf laat ik php alles checken en als er iets mis is stuurt php een alert van javascript naar de browser en vervolgens de invul pagina met alles ingevuld wat je had ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd ben het eens met ThaGomez maar misschien ben ik vergeten te vertellen dat als je een form maakt met mysql en al dan ben je verplicht alles in te vullen anders wordt er echt NIETS in de sql db gezet... dus als ik zegmaar 20 invul velden heb moet ik ze alle 20 invullen en kan ik niet willekeurig iets in de velden zetten waar ik wil... en dat is nouw juist mijn probleem.. en hoe los ik dit op... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Javascript is een mooi middel om je scripts te beveiligen. Dit is natuurlijk niet waterdicht. Dus zorg ook dat je in je script alle waarden controleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja en hoe doe ik dat die waarden controleren...??? (als dat de oplossing is) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 12:53:
ja en hoe doe ik dat die waarden controleren...??? (als dat de oplossing is) :P
Door te kijken of in het formulier de velden gezet zijn, misschien? :?

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik de search eens.

blablabla
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

PHP:
1
2
3
if ( empty($_POST['verplicht_veld']) ) {
die("Dit veld is verplicht!");
}
:?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:15

Eijkb

Zo.

Ik denk dat de TS bij het aanmaken van zijn database regels heeft ingesteld wat er in de database velden moet staan. Dan kan php of JS controleren wat het wilt, als de data niet voldoet aan de regels van de database zal het niet opgenomen worden. Voor zover ik weet heeft MySQL niet zo veel van die regels, behalve NOT NULL en de veldsoorten (INT, VARCHAR, etc). Bedoel je dat?

Je hoeft die database niet zo aan te maken hoor. Je kan kiezen tussen bv een combi van een 'open database' en strikte controle door JS en/of PHP of een 'strikte database' en de controle alsnog (wegens gebruiksvriendelijke foutmeldingen) door JS en PHP.

[ Voor 26% gewijzigd door Eijkb op 10-11-2003 13:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hmm ja het zou idd wel eens te maken kunnen hebben met NOT NULL, nu ik het topic nog eens goed lees. Maar een database ontwerp waarbij je op Excel achtige wijze hier en daar eens een veld invuld, lijkt mij niet echt perfect.... :{

Anyway, ik denk dan idd in de databse overal NULL zetten...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1