Toon posts:

Dns server naam toekennen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een webserver gaan draaien. Ik heb al een dns server programma en 2 servers met daarbij behorende vaste IP adressen. Om een domein te registreren moet je je dns gegevens opgeven bestaande uit de IP adressen en de dns benamingen bijv. ns.domeinnaam.nl. Nu is mijn vraag hoekom ik aan zo'n dns naam?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:56:
Hoi,

Ik wil een webserver gaan draaien. Ik heb al een dns server programma en 2 servers met daarbij behorende vaste IP adressen. Om een domein te registreren moet je je dns gegevens opgeven bestaande uit de IP adressen en de dns benamingen bijv. ns.domeinnaam.nl. Nu is mijn vraag hoekom ik aan zo'n dns naam?
:?

Misschien denk ik te simpel: bij de meeste hosters kan je na het registreren van je domeinnaam de verwijzing naar een, zelf-op-te-geven, ip-adres wijzigen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
BtM909 schreef op 10 november 2003 @ 12:00:
[...]

:?

Misschien denk ik te simpel: bij de meeste hosters kan je na het registreren van je domeinnaam de verwijzing naar een, zelf-op-te-geven, ip-adres wijzigen.
Ik denk dat ie ook zelf DNS wil gaan draaien. Kortom: geef eens wat meer info.
Daarnaast zou ik me iets meer in de materie verdiepen vooralsnog je eigen DNS servers gaat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja iderdaar. Ik wil zelf een dns server gaan draaien en ben nu dus ook bezig met een vooronderzoek. Wij zijn dus sind kort lid van de SIDN en kunnen dus nu ook zelf .nl domeinnamen registreren, wij besteden de dns en de mail (pop account) dus uit aan een andere partij, maar wij zijn van plan om alles nu zelf te doen. Als je een domein bij de SIDN wilt registreren moet je een formulier invullen. Daar moet je ook het volgende invoeren:

primary-nameserver-naam........: ns.provider.com
primary-nameserver-ip-adres....: 217.67.231.***
secondary-nameserver-1-naam....: ns2.provider.com
secondary-nameserver-1-ip-adres: 217.67.233.***

De IP adressen heb ik, maar hoe koppel ik nu zo'n nameserver-naam eraan?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

gewoon ns1 en ns2.nieuwedomeinnaam.tld opgeven, als je het domein hebt die 2 namen in je DNS servers zetten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet eens op zoek naar glue records - hier staat bijv. wel een mooie uitleg.
Pagina: 1