Hoe zit de ruimte (voor ons) in elkaar

Pagina: 1
Acties:

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-01 19:16

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik vraag me dus af hoe de ruimte inelkaar zit (hoe hebben wij hem in kaart gebracht). Ik dacht dus dat onze "Aarde" (aarde is de naam van de planeet) een deel uit maakte van een "Solar system" een solar system is een zon en alle planeten die daar een baan om draaien. als je nu een figuur kan zien in verschillende "solar systems" dan noem je dat een "Constelation". Maar zodra je een stuk of 4 "Constelations" in een mooie vorm ziet schijd je dat af van de rest en noem je dat een "Region"

Nu heb ik geen idee of hier ook maar iets van klopt. ik dacht aleen dat het zo ongeveer inelkaar zat. maar nu mijn vragen:

Klopt dit tot zo ver?
In welke grotere groepen word het daarna opgedeelt?
En wat is de melkweg? een region?

(Sorry voor de spel fouten)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Verwijderd

Constellations (oftewel sterrenbeelden in het nederlands) hebben in principe niks te maken met de ruimtelijke groepering van sterren. Het is vaak alleen een figuur van sterren die ongeveer in dezelfde richting staan, maar dit zegt helemaal niks over de afstand waarop deze sterren staan.

De struktuur is min of meer zo:
De aarde draait om de zon net als de andere planeten in ons zonnestelsel. De zon beweegt te opzichte van de zonsomgeving (de LSR). Deze draait weer in zijn geheel om het centrum van de melkweg. De welkweg is een stelsel van sterren die in een spiraal voor om een gemeenschappelijk zwaartepunt draaien.
De melkweg maakt weer deeluit van de Lokale Groep van melkwegsteslels samen met bijv. ons buur stelsel Andromeda en onze sateliet stelsels: de grote en kleine maghelaanse wolk.
In principe maakt deze groep ook nog weer deel uit van een grotere geheel. (de lokale supercluster) Maar daarna ben je op het grootste strukturele niveau in het heelal.