Toon posts:

[DV] 1394-Connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend zitten hobbyen met de digitale camera van m'n schoonpa. Ik heb 'em via firewire aangesloten op m'n super-nieuwe pc en de camera (Sony TVR-33) werd meteen herkend.

Het probleem is dat de connectie tussen de computer en de camera om onduidelijke reden steeds verbroken wordt. Heb omdat ik nog niets anders heb alleen Windows Moviemaker en een ander (bagger) pakket gebruikt en bij beide pakketten klapt de verbinding er steeds uit. Ik heb maximaal 9 seconden in kunnen lezen.

Heb een P4 2,8Ghz op een Asus P4C800 Deluxe mobo zitten en ik gebruik de onboard firewire-poort.. Heb een Sony firewire kabel gekocht omdat deze beter zou zijn voor Video-bewerking enzo..

Heeft iemand dit probleem ook, of ook gehad??

Thanks

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Heb je niet een DV software codec voor Sony geinstalleerd? Welke DirectX versie heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 10 november 2003 @ 11:42:
Heb je niet een DV software codec voor Sony geinstalleerd? Welke DirectX versie heb je eigenlijk?
Heb alle Windows Updates geïnstalleerd dus heb waarschijnlijk DirectX 9.0b ofzo. Heb geen codec hoeven te installeren.. Heb de camera aangesloten en hij werd meteen gedetecteerd, er werden ook wat andere dingen geïnstalleerd naast de daadwerkelijke camera dus het kan zijn dat de codec standaard in WinXP Prof. zit..

Het is mijn eerste kennismaking met DV en DV-editing...

Thanks

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou hier eens kijken: http://www.dv-in.nl/

Je moet ook even schipperen met verschillende software pakketten. Mijn ervaring is dat camera's het met het ene pakket wel doen en met de andere weer niet. Geen pijl op te trekken :X

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bedankt iig.. Ik heb inderdaad ook mijn bedenkingen over de gebruikte pakketten.. Heb zéér binnenkort Pinnacle Studio 8 en volgens mij is dat hèt pakket om videobewerking mee te doen.. Ik ben benieuwd.. Als ik meer weet laat ik het alsnog wel horen.