DNS Aanpassing

Pagina: 1
Acties:

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:00
Ons bedrijf zit op het internet. Hievoor hebben we de ADSL provider. Onze DNS wordt ook gehost door deze provider. Nu viel me op dat de provider onze DNS records op MX nivo heeft aangepast.

De DNS ziet er nu als volgt uit :
10 mail.domain.nl
20 relay1.ISP.nl
20 relay2.ISP.nl
30 mail1.domain.nl
30 mail2.domain.nl
100 www.domain.nl
110 Extrserver.ISP.nl

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, ja, da's fijn :)

En nu?

Heb je ook nog ene probleem ofzo? :o

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 09:21
Je bent me net voor ( Ging iets mis met posten ) :9

[ Voor 47% gewijzigd door Snoekieboe op 10-11-2003 11:30 ]

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Rolfie
Hmmm, ging iets fout. Moest nog wat meer tekst bij, maar kan niet vinden hoe ik deze weer kan editen.

Ons bedrijf zit op het internet. Hievoor hebben we de ADSL provider. Onze DNS wordt ook gehost door deze provider. Nu viel me op dat de provider onze DNS records op MX nivo heeft aangepast. Zonder ons hierover te informeren.

De DNS ziet er nu als volgt uit:

10 mail.domain.nl (Eigen Mail server)
20 relay1.ISP.nl (Relay Server ISP)
20 relay2.ISP.nl (Relay Server ISP)
30 mail1.domain.nl (backup Server ISP)
30 mail2.domain.nl (backup Server ISP)
100 www.domain.nl (Webserver)
110 Extraserver.ISP.nl (Extra geplaatste server)

Mijn vraag is mag dit zomaar, zonder de klant hierover te informeren. Immers het zou problemen voor mij email afhandeling kunnen opleveren.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Rolfie schreef op 10 november 2003 @ 11:31:
Hmmm, ging iets fout. Moest nog wat meer tekst bij, maar kan niet vinden hoe ik deze weer kan editen.
Daar is dus dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje voor.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

je eigen posts kan je editten door op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te klikken ;)

en dan edit ik wel ff: want ik was net te laat.. :o :+

[ Voor 20% gewijzigd door Sequence op 10-11-2003 11:35 ]

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 09:21
Wanneer de ISP een extra server plaatst ( zoals blijkbaar in dit geval ) en zij hiervoor de MX records aan moeten passen zonder directe gevolgen mbt jou email beschikbaarheid lijkt mij dat ze dat gewoon mogen doen zonder jou daarvan op de hoogte te stellen.

Funtioneel is er namelijk niets gewijzigd, er is slecht een toevoeging gedaan op...

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ennieweejs, ontopic: Waarschijnlijk staat er wel iets over in, in de Algemene voorwaarden ofzo, maar netjes is zeker anders.. Ze hadden op zn minst een mailtje kunnen sturen :o

Trouwens, hoe was het eerst? Kvind het beetje vreemd dat het www.domein.nl als MX-waarde opgegeven staat :/

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:58
Wat is er veranderd :?
Lijkt me goed, geen drastische wijzigingen. Zou gewoon moeten werken.
Misschien dat er bij je hoster er een nieuwe server is geplaatst en dat de verwijzing daar naar is veranderd.
Of dat je hoster er records heeft uitgebreidt zodat je wat makkelijker kan overstappen van mail server/web server/etc.

Technische veranderingen die verder niets doen lijken me wel geoorloofd. Wijzigingen die de werking veranderen, daarvoor zou de klant wel geinformeerd voor moeten worden. Als je het echt wilt weten, kun je nog een mail sturen naar je hoster met vragen hierover.

let the past be the past.

• Rolfie
Ook weer geleerd hoe ik mijn eigen post kan bewerken. Thx.
Inderdaad het domain “domain.nl” is niet van mezelf. Als ik iet geleerd heb op het internet, is gebruik nooit je eigen domain naam in dit soort postings. Ik heb dit als eens gedaan, en heb toen een grote verhoging van aanvallen op de mail server geconstateerd. Daarom gebruikte ik het domain “domain.nl

In de algemene voorwaarden staat hierover niks. Op zich ben ik het al gewend van mijn ISP. Vorig gaar kregen we een mail toegezonden dat over 4 dagen port 25 vanaf het internet afgesloten gaat worden op onze router. Alle Email zou dan via de relay servers gaan lopen van de ISP. Vondt dit wel een beetje kort dag, Is ook een leuke als je via pop3/imap en smtp je email gebruikt. Ze hadden alle DNS records aagepast hadden ze in de Email verteld. Ze hadden allen bij ons (en bij onze klanten) 60% vergeten aan te passen. Deze domainen zouden dan geen Email meer ontvangen. Slordig vindt ik nog licht uitgedrukt voor deze blunder. Ze hadden toen mijn Email configuratie ook omzeep geholpen. Daarom ben ik hiervoor tegenwoordig een beetje huiverig. Helemaal nu ik weer geconstateerd heb dat er weer wijzigingen hebben plaatst gevonden.

Ik zal ze straks een email sturen met de vraag waarvoor deze mail server dient, en waarom ik niet geinformeerd ben over deze wijzeging.
Pagina: 1