[Multiboot] 3 OS op 1 PC.

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Voor mn stage moet ik op 1 pc 3 operating systems installeren, namelijk DOS 6.22, windows 95 of 98 en windows XP.
Dit moet op een 3 gig schijf terecht komen en we hebben de beschikking over partition-magic en boot-magic.

Het is me na lang proberen nog steeds niet gelukt om in 1 bootmenu alle 3 de operating systems te krijgen, en dat ze het dan ook doen.

dus een klein voorbeeldje:
• Windows XP
• Windows 95
• Dos 6.22
als je dan voor windows XP kiest hoef ik het windows XP bootmenutje niet meer te zien, maar dat is geen probleem, die is zo uit te schakelen.

nu is dus de vraag; hoe moet ik in godsnaam deze computer installeren dat ik bovenstaande voor elkaar krijg?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:49

Outerspace

Admin General Chat
eerst Dos , dan 95 dan XP..
Voglesn mij moet hij dan zelf het bootmenu laten zien.
Dat zit ingebakken namelijk in windows

Wauw, een sig!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Ranish Partition Manager is gratis en heeft een bootloader. Maak gewoon 3 primaire partitie's aan. 1 van 500MB voor DOS, 1 van 500MB voor Win95 en de rest voor WinXP

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
outerspace schreef op 10 november 2003 @ 11:19:
eerst Dos , dan 95 dan XP..
Voglesn mij moet hij dan zelf het bootmenu laten zien.
Dat zit ingebakken namelijk in windows
Windows XP ziet dos niet als een potentieel operating system. en hoe zou je de partities indelen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:49

Outerspace

Admin General Chat
Ik weet dat je Dos en WinXP in de zelfde partitie moet zetten

Lees dit even door voor XP en DOS Klik

Wauw, een sig!

• Noork
  • Niet online
Ik heb ook geprobeerd om win9x op mijn d:\ te installeren. Dit lukte voor geen meter, ik kreeg allerlei rare errors. Installeer win9x op c:\. Installeer hierna een bootmanager zoals bijvoorbeeld XOSL. Hierna kun je de andere os'en installeren.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
hoe voeg ik dos toe aan het bootmenu van XP?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zonder extern bootprogsel: niet. Installeer DOS op C, installeer Windows9x ook op C (en bewaar de DOS boot + stel een menu in), installeer dan XP op D. Nu krijg je een Win9x en een WinXP optie. Boot naar W9x en je krijgt nog een menu om naar DOS of 9x te gaan.

Alternatief is natuurlijk een andere bootmanager gebruiken.

DOS op C en Win9x op D kan niet: DOS _moet_ van C opstarten en Winx =^ DOS. Wel kan je natuurlijk de winsdows dir op D zetten, maar de bootfiles gaan nog steeds naar C.

IIRC van wat ik nog weet uit de vorige eeuw :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1