Toon posts:

HardDisk op sterven ?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Epox 4BDA Mb
P4 2200 400mhz fsb
1024 MB pc2100
Maxtor 6L060J3 60GB met 2 partities van 30 GB(c en d)
SoundBlaster Audigy
Creative GeForce 4 ti-4800se

Windowx XP SP1+alle updates
alles behalve de GeForce is 16 maanden oud

-Laatste Moederbord updates gedownload
-Memtest86 uitgevoerd
-Gedefragmenteerd
-Geformateerd
..geen effect gehad

Deze pc loopt al maanden zonder problemen en zonder vast te lopen.
Hij wordt gebruikt om zware spellen mee te spelen(zoals SWG) en staat elke dag, de hele dag zwaar te performen. Maar de spellen lopen vloeiend...nu echter is dat niet meer het geval.
Hij doet onwijs lang over het opstarten van programmas(ook windows) en zelfs Internet explorer. De HD is heel erg luidruchtig tijdens het laden en er komt vaak een klik geluid uit(klinkt slecht).
Is deze Hard Disk rijp voor de schroothoop...zijn er hier mensen die het zelfde hebben gehad en die het wisten te repareren? Deel alsjeblieft jullie meningen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
www.maxtor.com en dan powermax downloaden en je disk checken

als die niets vind, zet dan je hdd in windows weer op UDMA :) dan zou die et wel weer moeten doen.

Verwijderd

Als hij lawaai maakt wel denk ik, is het geen cooler die tegen de kast aan trilt;)

Gewoon snel alles backuppen, dan is het minder erg als hij kapot gaat natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een Maxtor 60GB HDD IDE UDMA 133 7200RPM

Verwijderd

Maxtors maken naar mijn mening toch al redelijk wat herrie.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kast nu open en hij komt echt nergens tegen aan..stekkers zitten ook allemaal goed vast :'(

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:17:
het gaat om een Maxtor 60GB HDD IDE UDMA 133 7200RPM
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:14:
[...]

Maxtor 6L060J3 60GB met 2 partities van 30 GB(c en d)

[...]
dat wisten we al ;) maareh, run eerst powermax maar eens, als die fouten vind, asap alles backuppen en checken of je nog RMA hebt... (kan ook op maxtor's website)

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de powermax tip
programma uitgevoerd
Quick test=passed
Advanced Test=WARNING(error)...hij deed overigens 30 minuten over deze test..beetje lang niet? Error Gerapareerd , maar de harde schijf loopt nu nog steeds kut dus ik denk dat ik maar een nieuwe moet gaan kopen(garantie is verlopen)

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik zou idd maar eens een nieuwe gaan kopen als ie daar fouten geeft.
PS 30 minuten is normaal.

Verwijderd

Ik zou eerst eens de FAQ van dit forum doornemen alvorens een topic te starten........ :|

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 13:46 . Reden: heb er een link van gebakken ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je disk een vreemd tikkend geluid maakt en gewone operaties ineens veel langer duren dan vroeger, zou mijn eerste gedachte zijn: "deze schijf is het loodje aan het leggen". Mijn advies: als de SODEMIETER alle data backuppen en een andere schijf aanschaffen.
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:18:
Maxtors maken naar mijn mening toch al redelijk wat herrie.
Luister eens naar een DiamondMax Plus 9, en herzie je mening.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 10:11
koraks schreef op 10 november 2003 @ 14:57:
Als je disk een vreemd tikkend geluid maakt en gewone operaties ineens veel langer duren dan vroeger, zou mijn eerste gedachte zijn: "deze schijf is het loodje aan het leggen". Mijn advies: als de SODEMIETER alle data backuppen en een andere schijf aanschaffen.

[...]

Luister eens naar een DiamondMax Plus 9, en herzie je mening.
Daar heb ik dus ook last van (3 jaar oude hdd :'() maar hij is al 1 jaar aan't sterven, hij gaat heel langzaam dood...

|>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier op GoT wordt echt wel van jou verwacht dat je vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de subforum-FAQ. Lees verder ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.