[IRC] DCC: connection failed *

Pagina: 1
Acties:

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 14:25
Ik heb een probleem met download via mirc namelijk, als ik een pack wil downloaden moet ik aangeven in welke folder. Heb ik dit gedaan krijg ik dat download schermpje, dan staat er bij status: Accepting send en even later komt er Connection failed bij te staan.

In het venster komt de volgende melding: You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer. (30 seconds remaining until timeout) Dit heb ik got forum ook opgezocht en alle instellingen goed gezet, dus weet bijna zeker dat ze goed staan maar wat doe ik fout? Ligt het misschien omdat ik achter een linksys router zit ofzo?

Alvast bedankt!
TomPé

TomPé

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Probeer eens een andere bot, die zal het waarschijnlijk wel doen. Vaak ligt het aan die bots.

Deze vraag stond ook een paar keer in de search :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TomPé
in de search ben ik vaker het woord bots tegengekomen, maar wat is dat precies? Is dat gewoon een andere server? Mocht dat zo zijn dan maakt het niet uit, doet het op 99 van de 100 servers niet bijwijze van spreken

TomPé

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Een bot is meestal een programma die bijvoorbeeld downloads via IRC (niet mIRC, dat is één van de programma's voor IRC) regelt. Als jij een command stuurt naar iemand en die stuurt jou dan dat bestand op, dan is dat een bot, er zit natuurlijk niet iemand 24 uur per dag allerlei dingen rond te sturen ;)

The devil is in the details.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kunnen "normale" mensen op irc (irc.tweakers.net ofzo) wel DCC's naar je versturen? Check dat eerst eens zou ik zeggen :)

• TomPé
Oke, dan snap ik ongeveer wat een bot is, maar waar kan ik andere vinden? Heb je geen aanrader of aanraders?

TomPé

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 15:22

TeeDee

CQB 241

Wordt je DCC wel doorgesluisd door je linksys?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TomPé
Mijn linksys staat op standaart ingesteld, dus ik heb geen echte wijzigingen gemaakt, volgens mij staan alle poorten dicht op 21 na. Maar poorten open zetten werkt raar met die linksys maar dat terzijde. Ik heb overigens wel 2 keer ongeveer een klein deel van een bestand ontvangen.

TomPé

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TomPé schreef op 10 november 2003 @ 11:11:
Oke, dan snap ik ongeveer wat een bot is, maar waar kan ik andere vinden? Heb je geen aanrader of aanraders?
Dit kan warez zijn hè, pas daar mee op ;)
TeeDee schreef op 10 november 2003 @ 11:15:
Wordt je DCC wel doorgesluisd door je linksys?
Als je een DCC ontvangt ben jij diegene die een connectie maakt naar de verzender, dus dat hoort geen probleem te zijn :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 16:09
Connect gewoon eens op irc.tweakers.net:6667 , /join #tweakers.net (of hoe het chan dan ook heet) (/list voor chanlist op de desbetreffende server) en vraagt dan aan een lieftallig persoon of hij een bestand kan sturen, om te kijken of DCC werkt.

Op die manier kom je er in ieder geval achter of het aan juow verbinding ligt of aan de kant waar de bot staat.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• TomPé
Ga ik proberen. Alvast bedankt, ik zal laten weten of het gelukt is!

TomPé

• TomPé
Dat werkt dus weer wel. Maar het andere nog steeds niet!

TomPé

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Titel een beetje aangepast :) (was: Connection failed)

Edit: gezien het feit dat normale DCCs wel werken ligt het zo te zien aan de andere partij... helaas pindakaas I guess.

[ Voor 54% gewijzigd door Rafe op 10-11-2003 14:33 ]

Pagina: 1