[FreeBSD] Alcatel USB modem laadt microcode niet

Pagina: 1
Acties:

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Ik heb FreeBSD 5.1-RELEASE draaien, alleen nog zonder ADSL Internet.
Ik heb een Alcatal USB modem (de platvis), en zowel onder debian als gentoo werkt het.

Ik installeer de port net/pppoa, met speedtouch-1.2beta2, en alcaudsl.sys. Dit vanwege een post ergens op bsdfreaks.nl, omdat de speedtouch-1.1 en standaard microcode niet zouden werken.
Maar zodra ik modem_run draai, dan blijft hij eeuwig bezig, maar je ziet aan de platvis wel dat hij de microcode uploadt, of het althans probeert: de rechter-LED knippert, en hij maakt een zachte, hoge pieptoon.
code:
1
modem_run -v 2 -m -s -f alcaudsl.sys

Zowel zonder -m als zonder -s geprobeerd.

Ondanks de -v 2, zie ik geen meldingen verschijnen, niet met dmesg, en niet in /var/log/messages. Dat vind ik al apart, ben ik iets vergeten in te stellen :?

En hoe krijg ik m'n microcode geupload :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Ben zelf niet zo vreselijk bekend met de verschillen tussen de 2 alcatel usb adsl modems, maar heb zelf mijn thompson variant aan de praat gekregen door de optie "-b" (software buffering) toe te voegen aan de modem_run opdrachtregel. Mischien dat je dat eens kunt proberen.
Als het dan nog niet lukt kan je mischien de output naar /var/log/messages eens posten, mischien dat we dan verder komen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Hmm, voor het eerst na een warme start in FreeBSD, en nu doet hij het wel. Interessant.
Waarschijnlijk als ik de computer uit- en aanzet, doet hij het niet meer, en als hij eerst in Windows gestart wordt wel. Ik ga er nog mee experimenteren. Anders probeer ik de -b optie nog.

Hij was trouwens wel erg snel klaar met het uploaden van de microcode. Gaat sneller dan onder Linux.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Nou, die opleving was incidenteel ;(
Maar het geeft wel hoop :)

Ik heb modem_run ook met -b geprobeerd, maar dat biedt geen soelaas. Anyone :?

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met mgmt.o in plaats van alcaudsl.sys?
http://download.ethomson.com/download/speedmgmt.tar.gz

En het volledige pad meegeven:
modem_run -f /usr/local/libdata/mgmt.o -m

Zelf gebruik ik fBSD 4.8 en daar gebruik ik ook speedtouch-1.2beta en mgmt.o...werkt perfect.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
mgmt.o ook al geprobeerd. En nog eentje die je van een andere site kon downloaden. Ik weet nog wel dat onder Linux de mgmt.o niet werkte, en de alcaudsl.sys wel. Daarom heb ik die gelijk geprobeerd.

Maar waarschijnlijk koop ik van de week gewoon een ADSL router. Prutmodems :/ Maar een Hollander zegt geen nee tegen gratis :+

Pagina: 1