[Nero] RAM gebruik abnormaal, vastloper.

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Probeer op deze PC Nero te installeren, maar loop tegen twee vervelende problemen aan.

Sys: P4 1.8GHz / 512MB
Branders: Aopen CRW5224, Sony CRX140
Nero: versies 5.5.10.42 (laatste 5.x) en 6.0.0.x (meerdere geprobeerd)

Nero 5.5.10.42: deze versie werkt op zich perfect, maar tijdens het kopieren van een CD loopt het geheugengebruik volledig uit de hand. Deze PC heeft 512MB RAM, en als je een CD gaat kopieren wordt dat dus ook *volledig* gebruikt. Als gevolg daarvan wordt de PC dus heel erg traag, waardoor je eigenlijk niet meer kunt werken terwijl er een CD gekopieerd wordt.

Ik heb hier een aantal topics over gevonden, maar geen met een oplossing. Het wijzigen van de UltraBuffer instellingen van Nero (bijvoorbeeld handmatig op 64MB zetten) maakt niets uit.

Nero 6.0.0.x: Dus ik denk, ik zet de demo van Nero 6 erop, heb o.a. 6.0.0.11 en de laatste van de site (6.0.0.23) geprobeerd. Deze versies weigeren (zowel met de Aopen als de Sony brander) om verder te branden als de LeadIn. Zodra het brandproces zou moeten beginnen met het branden van de bestanden, blijft Nero hangen en kun je em zelfs niet via de TaskManager beeindigen.

Verschillende branders, verschillende merken CD-R's maken niet uit, het lijkt op een bug in de Nero 6 series.

Iemand die deze problemen kent? Hoe los ik dit op?
Op zich maakt het niet uit welke Nero versie draait, als een van de twee maar helemaal goed werkt 8)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je DMA wel aanstaan?
Dit kan verklaren waardoor het zo traag gaat en het misschien mislukt.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
DMA staat aan voor alle IDE devices, dat de PC zo traag wordt ligt aan het feit dat Nero 5.x zorgt voor een geheugengebruik van 500/512MB.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Dit geheugengebruikprobleem heb ik ook al meer dan een jaar last van. Het gekke is dat t soms wel gebeurt en soms niet! Heb er ook een keer een topic over gestart, maar niemand die hier op weet te verzinnen, behalve je pc vol te gooien met extra ram.

oude topic: [rml][ Nero] Geheugen loopt helemaal vol tijdens branden[/rml]

twitter.com/curly_sanders

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Idd, die kwam ik daarnet ook tegen... Heb inmiddels nog wat extra info, tijdens het kopieren gaat de Systeemcache volgens de Windows Taskmanager naar 400nogwat MB.

De caching instellingen van Windows staan gewoon op de standaardwaarden, en behalve met dit Nero probleem is die cache echt nooit zo hoog. Blijkbaar is het dus niet een uit de hand gelopen Nero Ultrabuffer, tenzij Nero daarvoor de standaard Windows cache gebruikt?

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

De systeemcache zal wel gewoon het wisselbestand van windows zijn. Dus wanneer je een 700MB bestand brandt loopt eerst je RAM vol en daarna gaat ie swappen, vandaar ook dat je bijna niks meer kunt doen op dat moment.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Nee, dat is niet het wisselbestand maar de systeemcache in RAM. Blijkbaar zat ik btw met mn vorige post fout, want de Systeemcache wordt niet meegeteld in het totale geheugengebruik, omdat de ruimte van de cache vrijgegeven wordt zodra applicaties daarom vragen.

Het wisselbestand heb ik overigens vast staan op 256MB (ook al 512MB geprobeerd, maakt logischerwijs niet uit, het gaat over RAM).

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41
Heb je wel het CD branden in Windows uitgezet?
Dus dat je niet meer in je verkenner een CD kunt branden.

Misschien dat dat helpt.

Een brandprogramma die gebruikt maakt van een besturingssysteem dat ook een brandprogramma heeft :) wel grappig.

let the past be the past.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Ja, IMAPI service aan/uit maakt niks uit.

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

De brandfunctie van XP heeft er niks mee te maken, ik in het verleden meerdere malen getest met en zonder dat het aanstond. Maakt echt niks uit!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:45
Drivers voor je mobo (her)installeren wil ook wel eens helpen (IDE).

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Dat heb ik dus al geprobeerd... Ik zat ook nog in de richting van ASPI te denken, maar dat is op zich allemaal in orde.

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Andere IDE drivers en ASPI helpt ook niet voor zover ik dat getest heb.

• Viper®
  • Niet online
Dit klinkt bekend.

Alleen bij mij was het iets anders. Ik heb thuis 2 pc's, een server en een client, ik brand altijd op de server en ook wel eens bestanden vanaf de client direct over het netwerk. Wat er de laatste tijd gebeurde was dat op de client pc het geheugengebruik gewoon langzaam volliep (512 mb) tot maximaal, en daarna het wisselbestand enorm groeide. Was de andere pc klaar met branden dan ging de client ff flink ratelen.... en hopla was ineens alles weer leeg.

Volgens mij heeft het iets te maken met de cache van windows oid. Want bij mij gebeurde het dus niet op het systeem wat de brander en nero had.
Probleem nooit verholpen eigenlijk, wel herinstallatie en nu is het probleem weg 8)7

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Nu hebben we het vooral over het Nero5 geheugen probleem, iemand ook nog een idee over die LeadIn probs met Nero6 ?

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Het probleem van de LeadIn met Nero 6 zou ik niks over kunnen zeggen.

BTW: Het geheugenprobleem doet zich bij mij onder 5 en 6 voor.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Het geheugenprobleem heb ik nog niet eens naar gekeken bij versie 6, want dat prob met de leadin vind ik net ff wat erger :)

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Brand je heel veel kleine bestandjes? Nero heeft een instelling waarbij alle bestandjes kleiner als x KB gecachet worden. Standaard staat dat op 32KB als ik mij niet vergis. Als je dan een hoop GIF'jes ofzo wilt branden, gaat hij die dingen eerst allemaal in het geheugen laden vooraleer te beginnen met branden en dan kan windows beginnen thrashen... (ik spreek uit ervaring). Als je voldoende RAM hebt (512MB) en een win2k of xp moet je gewoon geduld hebben, na een tijdje is ie uitgerateld en begint hij met branden. Achteraf wordt alle geheugen terug vrijgegeven

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Helaas, het ging hier om het branden van een audio CD.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem of misschien niet , als ik een film brandt vreet hij heel mijn geheugen op (512 Mb ddr) , maar als ik het volgende doe dan gaat het wel goed . Ik doe een simulatie van de film die ik wil branden (geheugen loopt helemaal vol) ik breek hem af en doe het daarna nogmaals en dan doet hij het wel goed. Sluit Nero af start Nero weer op en dan blijft hij het goed doen op die ene film, als ik een andere film doe krijg ik het zelfde probleem weer.

Waarom doet hij het de tweede keer wel ? Als de computer opnieuw opstart dan begint alles weer opnieuw.

Dit probleem heb ik pas sinds dat ik een nieuwe brander heb , ik heb wel helaas moeten updaten van Nero 5.x naar 6.x want 5 zag mijn brander niet.

Ik heb diverse malen Nero opnieuw geinstaleerd en mijn brander wordt ondersteunt door Nero. Als ik het brander programma gebruik wat bij de brander geleverd is is er niets aan de hand .

Ik heb alle topics gelezen hierover maar ik kan nergens echt een oplossing vinden.

Verwijderd

Laat maar ben er al uit . Het is zo simpel maar daardoor zie je het juist over het hoofd , mijn Norton virusscanner uit gezet en klaar, alles werkt perfect.
Het lijkt wel of hij een scan maakt van wat Nero doet en dat pas weg doet als Nero klaar is. Stom , stom ,stom.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Even een klein schopje, het LeadIn probleem is inmiddels opgelost na een aantal keren reinstall, maar het abnormale geheugengebruik doet zich nog steeds voor.

Mijn vraag: hebben anderen hier ook last van met de laatste 5.5.x.x of 6.0.0.x versies van Nero? En is er iets aan te doen? Systeemspecs etc. zijn nog steeds gelijk aan de openingspost :)

[ Voor 5% gewijzigd door roelio op 20-12-2003 12:45 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Je zou ook eens msconfig in uitvoeren kunnen typen en allerlei onnodige progamma's uitschakelen die hij bij het booten opstart dat kan ook al een hele hoop schelen.
Weet niet of dit veel helpt, just my 2 cents :+

specs

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Het betreffende systeem draait niets anders als WinXP en MSN Messenger, dus dat zit er niet in. Bovendien heeft het hoge geheugengebruik niets te maken met andere programma's, het doet zich alleen voor met Nero.

Pagina: 1