Toon posts:

Geen baas over eigen HD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks zonealarm en up-to-date norton AV ben ik target geweest van een virus of een hacker.
Computer = aldi medion P4 2600, HD met 3 partities; c:60GB(WinXPHome), d:50GB en e:10GB (zonder floppy drive).

Na de aanval wou ik het meegeleverde 'rescue programma' draaien dat de computer weer in zijn aankooptoestand moet terugbrengen.
Maar het programma weigert dienst met mededeling (duits) "geen harde schijven gevonden".

Ook norton utilities geeft met volgende errorboodschap aan dat er iets niet pluis is met de toegang naar HD:
"norton disk doctor cannot obtain the physical disk characteristics of hard disk 2 (ook 3 en 4) and is unable to test the partition information of the drive"

Ik kan wel alle bestanden op elke partitie gebruiken.

Verdere toegebrachte schade = deleted e-mails + adressenbestand, dektop en startmenu...

Ik weet niet hoe ik verder moet.
Hoe raak ik weer baas over eigen HD?
Dat rescueprogramma moet kunnen lopen.

Thanx.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je moet er allereerst voor zorgen dat je buiten windows om je schijf benadert. Zoek dus een opstartdiskette of iets dergelijks, en scan dan je Master Boot Record eens met een virusscanner voor DOS. Dikke kans dat daar fouten in zitten.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Even diagnose-tooltje van de fabriaknt van de harde schijf downloaden, misschien is je schijf brak.

Wanbeleid is ook beleid.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:16
Norton Antivirus heeft een dos scan als je pc vanaf cd kan booten.

Hiermee moet het misschien wel lukken. Maar ja, je moet wel nav 2004 hebben natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb seagate diagnosetool laten lopen (9 uren, pffff).
Geen enkele fout gevonden. = HD niet brak.

Reboot gedaan met de CD van norton AV 2002. (heb niet 2004)
No virus found.
Ik weet niet hoe ik die 2002 CD kan tonen hoe de virusdefinitions van live updates te gebruiken. (remember; ik heb geen floppy)

Online virusscan (norton) vindt nix.

Iets of iemand heeft controle over de 3 partities.

Nog steeds weigert het rescueprogramma dienst "geen HD's gevonden" grrrrrr.
Maar de HD is er en ik kan de bestanden raadplegen.

Heeeeelp!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 13:09
Gooi er eens een bootable XP cd in en kijk of die er wel 1 vind? Zo ja, installatie afbreken. Al je documenten even branden en een clean install. Even een nieuwe partitietabel maken en die weg laten schrijven. Wellicht dat XP wel iets vind...

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 14:57
Bij die Aldi Medion PC's moest je dacht ik eerst de schijf ontgrendelen voordat je de restore cd erop kon zetten. Een vriend van me heeft dit ooit gehad en die had van de helpdesk (van Medion) te horen gekregen hoe dat moest. Ik weet zelf niet hoe hij dat toen gedaan heeft (misschien op de site van Medion?)
Pagina: 1