Toon posts:

[w2k serv] installatie/edit probleem met printer driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er wat problemen waren met het printer naar onze konica 7040 printer die via een w2k gedeeld is in het netwerk, heb ik geprobeerd eens een andere driver te installeren.

Heb verscheide geprobeerd maar heb nu het probleem dat ik v1.1 van pcl heb en als ik deze wil veranderen naar een nieuwe of ik bekijk de eigenschappen van de printer krijg ik een foutmelding. Iets met 0x6871d05 in explorer. (niks met google en ms kb)

Nu baal ik hiet dik van want deze printer wordt wel aardig vaak gebruikt. Dus had ik het idee om de printer opnieuw te installeren en deze dezelfde naam en adres te geven. Alleen dan zit ik met 1 probleem, de naam kan ik niet wijzigen in w2k serv. Nu heet dat ding "print op konica" en wil graag dat ding konica 7040 en afdeling noemen.
Ook het adres kan ik niet aanpassen, \\konica_b\print en ik wil het ip adres zoals bij de oude driver ook geinstalleerd is.

Deze printer is waarschijnlijk bij nt4 geinstalleerd en ge-update naar w2k. Weet het niet zeker omdat ik hier niet zolang werk.

Ook wordt er elke nacht een backup gemaakt, ik zou desnoots daar iets van terug kunnen zetten, maar waar worden die printer instellingen bewaard in windows 2000 serv , in het register ??

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Gewoon uit je Active Directory slopen dacht je daar van? Het kan zijn dat als je hem deteled hebt hij nog bij recoverable items staat deze worden geloof ik na 30 dagen ofzo gepurged.

Verwijderd

Topicstarter
Heb van een collega een tip gekregen:
Printer als local toevoegen, dan daarna port en daar kun je het ip adres in toetsen. En ook naam wijzigen, heb nooit geweten dat je dit met een omweg moest doen.

Anyway ben nu bezig met het zoeken naar een driver die het goed doet, heb nu telkens problemen met drivers die half werken. Werkt het wel op w2k clients maar niet op xp.

anyway toch bedankt voor het reageren. Als er iemand is die een betere omschrijving willen van hoe ik dit gedaan heb, hoor ik het graag.