Toon posts:

Foto site maken....

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een website willen maken waar je foto's kan bekijken.
Alleen ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik denk, maar weet niet of het verstandig is, om een database te draaien waar alle foto's instaan.

Kan iemand mij in het kort vertellen hoe ik zoiets kan opbouwen.

Alvast bedankt.....

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

foto's in db (maar kan ook gewoon los in een map), scriptje (bv in php) en dat combineren met een webserver en klaar is kees..

[ Voor 20% gewijzigd door Sequence op 10-11-2003 09:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je het zelf helemaal gaan opbouwen, of wil je simpel-weg een site waarmee je foto's kan uploaden, bekijken, ev. raten etc etc?

Voor de 2e optie: hotscripts search

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Sequence schreef op 10 november 2003 @ 09:50:
foto's in db (maar kan ook gewoon los in een map)
@ TS: Voor een discussie over de voor/nadelen van deze twee optie´s zie
[rml][ Databases/ASP] Images in database op HD opslaan[/rml]/ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeverauX op 10-11-2003 09:56 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

crisp

Devver

Pixelated

2 manieren: met een offline programma die de benodigde HTML genereerd, en vervolgens de HTML en foto's uploaden en klaar is keesJaSpErS, of idd via een (eventueel zelfgeschreven) script zodat je foto's kan uploaden en de HTML dynamisch gegenereerd wordt.
Qua scripts zijn er velen te vinden, al dan niet met opslag van foto's in een DB (persoonlijk vind ik dat dingen als foto's niet in een DB horen).
Mijn tip: probeer wat van die scripts uit, kijk hoe ze in elkaar zitten, en doe aan de hand daarvan ideëen op hoe je het zelf zou aanpakken mocht je het zelf willen gaan maken.
Voor uiteindelijke inhoudelijke vragen mbt PHP of andere serverside scripttalen kan je bij de buren in Programming & Webscripting terecht, voor webdesign vragen ben je hier welkom :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.